Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 16

Onderwerp: Stationair toerental ellende

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2014
    Laatst Online
    04-07-16 om 21:12
    Leeftijd
    24
    Berichten
    42
    Topics
    11
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 12v
    Bouwjaar / MC
    2000 / DW10TD

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Stationair toerental ellende

    Auto hield soms in bij het accelereren en gaf een storingsfout op gaspedaal potentiometer.

    Dit zou een vaker voorkomend euvel zijn en de oplossing zou zijn het schoonmaken van deze unit. Zo gezegd zo gedaan..
    Ding uit elkaar gehaald, gereinigd, gesmeerd, terug geplaatst en het probleem van inhouden bij accelereren heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan. Ook geen storingscodes meer...

    MAAR SINDSDIEN is het stationair toerental te hoog ( 1100 rpm ipv 850 rpm) . motor koud/ warm maakt niets uit. Dit is vooral irritant bij het afremmen op de motor en file rijden.
    Als de motor zijn normale bedrijfstemperatuur heeft bereikt en je zet dan de motor af en start'm opnieuw, dan is het stationair toerental wel ineens normaal ( 850 rpm) maar als ik dan weer een tijdje heb gereden dan is stationair toerental weer 1100 rpm.

    Een tweedehands gaspedaalsensor gekocht, ook losgehaald en preventief gereinigd, erin geplaatst en deze doet precies hetzelfde. Stationair toerental is 1100 rpm. Pas als je na een rit de motor uitzet en weer start, is het goed?!

    ECU reset geprobeerd door accu een half uur te ontkoppelen --> 90 sec contact aan --> 90 seconden contact uit en daarna starten maar dit heeft geen effect. Heeft iemand tips? Moet er iets ingeregeld worden en zo ja hoe? Ik word namelijk gek van dit probleem.
    Laatst gewijzigd door sjaak14; 27-11-14 om 21:26.

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    09-07-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Over welke motor hebben we het hier? Je profiel klopt niet helemaal
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2014
    Laatst Online
    04-07-16 om 21:12
    Leeftijd
    24
    Berichten
    42
    Topics
    11
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 12v
    Bouwjaar / MC
    2000 / DW10TD

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    leeftijd klopt niet zie ik net maar de rest wel. Het is een 2.0 HDi (motorcode DW10TD)

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    09-07-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan zou ik een vacuumklep of slang verdenken. Zeker bij de diesels. Er kan niet zoveel fout gaan bij een diesel. Misschien dat Keesz hier wat over weet te vertellen? Hij is mi wel goed op de hoogte van de HDi's
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  6. Naar Boven | #5
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    14-07-19 om 12:07
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Geen EGR probleem?
    Die potentiometer fout is je gasklep positie sensor en niet stappenmotor.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/1.6 Chrome/28.0.1500.94 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  7. Naar Boven | #6
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2014
    Laatst Online
    04-07-16 om 21:12
    Leeftijd
    24
    Berichten
    42
    Topics
    11
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 12v
    Bouwjaar / MC
    2000 / DW10TD

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik bedoel dus dit ding. Waar je gaspedaal aan vastzit.



    Het lijkt mij niet logisch dat het aan een slang, klep of EGR ligt, omdat ik voorheen dit probleem van verhoogd stationair toerental niet had. Het is gekomen nadat ik dit ding heb losgemaakt en schoongemaakt. Het moet dus iets met deze gaspedaal potentiometer te maken hebben. Er is iets ontregeld maar wat? En het belangrijkste hoe reset je dit weer?

    Laatst gewijzigd door sjaak14; 27-11-14 om 21:28.

  8. Naar Boven | #7
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    03-07-19 om 09:41
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.637
    Topics
    35
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Bij een Hdi kan er veel fout gaan het kan ook je brandstofpomp zijn.
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    14-07-19 om 12:07
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Accupolen los nemen, even een poosje tegen elkaar houden en weer aansluiten.
    Bij het demonteren en reinigen of het vervangen van sensoren of sensor gerelateerde onderdelen heeft de ecu namelijk altijd een soort van reset nodig.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/1.6 Chrome/28.0.1500.94 Mobile Safari/537.36

  10. Naar Boven | #9
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2014
    Laatst Online
    04-07-16 om 21:12
    Leeftijd
    24
    Berichten
    42
    Topics
    11
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 12v
    Bouwjaar / MC
    2000 / DW10TD

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Accu polen tegen elkaar houden heeft niet geholpen.
    Nu met de temperaturen rond het vriespunt ligt het stationair toerental bij koude start nog hoger, zo rond de 1200 rpm.
    Als motor op temp is dan zakt deze heel iets. Als je de motor op bedrijfstemperatuur uit zet en je start 'm weer dan is alles weer normaal ( 850 rpm).

    Vreemd geval.

  11. Naar Boven | #10
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    14-07-19 om 12:07
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Koude start een 1200 rpm is opzich niet heel schokkend.

    Die van mij loopt koud ook net boven de 1000 rpm en warm net ietsje onder de 1000 rpm.

    Heb je hem na vervangen van het gasklephuis toevallig nog weer laten uitlezen?
    Want ik zie nu net dat je een tweede hands gemonteerd hebt.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/1.6 Chrome/28.0.1500.94 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    09-07-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    1200 RPm bij koude start is prima!

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.4; XT1032 Build/KXB21.14-L1.40) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/39.0.2171.59 Mobile Safari/537.36
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  13. Naar Boven | #12
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2014
    Laatst Online
    04-07-16 om 21:12
    Leeftijd
    24
    Berichten
    42
    Topics
    11
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 12v
    Bouwjaar / MC
    2000 / DW10TD

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Maar het was voorheen toch niet zo. Auto bokt nogal in langzaam rijdend verkeer met 1200 rpm stationair. Afremmen op motor wil dan niet goed, waardoor je continue met de koppeling moet corrigeren, wat niet relaxed rijdt.

    Op zich niet zo'n groot probleem maar ik snap niet hoe de auto weet dat het kouder is geworden, waardoor hij uit zichzelf heeft besloten om het stationair toerental op te hogen. Als het weer wat aangenamer wordt zal ik 'm eens aan de pp2000 hangen en 's kijken of er wat te finetunen is.

  14. Naar Boven | #13
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Een diesel heeft geen kouderegeling.


  15. Naar Boven | #14
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    14-07-19 om 12:07
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Mijn diesel (transit connect 1.8 tdci)
    Loopt regelmatig ook verhoogd stationair.
    Nu komt dit door het roetfilter volgens de dealer die dan word schoon gebrand (regenereren).
    na contact uit/aan loopt hij ook weer rond de 800 rpm.
    Eigenlijk helemaal precies zoals jij beschrijft.

    nu weet ik niet of een hdi van die leeftijd is uitgevoerd met roetfilter...

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/1.6 Chrome/28.0.1500.94 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 08:03 ========== De vorige post was op 08:01 ==========

    Hij loopt wel degelijk hoger statonair bij koude motor nico.

    Koud lopen ze rond de 1200 rpm en warm rond de 800 rpm.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/1.6 Chrome/28.0.1500.94 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  16. Naar Boven | #15
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    03-07-19 om 09:41
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.637
    Topics
    35
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Misschien de drukregelaar en de spanningsregelaar van de brandstofpomp eens onder de loep nemen. ??
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Stationair toerental en uitvallen
    Door Stizzel in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 01-08-14, 01:15
  2. Nieuwe stappenmotor hoog stationair toerental
    Door SK_0909 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 09-12-13, 11:25
  3. stationair toerental 1.9D ineens te hoog
    Door rob 306 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 13-11-11, 21:37
  4. Hoog stationair toerental, bij koude motor...
    Door Julianr in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 54
    Laatste bericht: 17-06-09, 14:51
  5. (mixer) - Startproblemen en hoog stationair toerental
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.