Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 16

Onderwerp: Peugeot 306 S16 Project

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2014
    Laatst Online
    28-08-15 om 15:28
    Leeftijd
    25
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 S16 Hatchback
    Motor
    2.0 20v
    Bouwjaar
    1994

    Exclamation Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Peugeot 306 S16 Project

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Hi allen,

    Ik zal mij even voorstellen, aangezien ik nieuw ben op dit forum..
    Al een paar jaar ben ik, Dieter, enorm Peugeot enthousiasteling. Na twee 205jes was het nu toch echt tijd iets groters te gaan zoeken.
    Bij Evert Jonkhart in Hilversum heb ik de 205 geruild tegen een opknapper; een 306 S16. Deze heeft alleen 3 jaar lang stilgestaan!
    Er moet het volgende aan gebeuren;

    - APK
    - Kachelradiateur (reeds vervangen)
    - Achteras links zit vast en is licht doorgezakt (help)
    - Achterklep slot zit helemaal vast
    - Remmen rondom vervangen
    - Grote beurt
    - Nieuwe banden

    Nou heb ik alleen afgelopen weekend na het hele dashboard eruit te hebben gehad, kennelijk iets fout gedaan. Mijn toerenteller en oliedruk meter doen het niet meer! Waar kan dit aan liggen, wat kan ik doen?
    Wellicht voor de andere punten (met name de achteras!!) ook tips?

    Alvast bedankt!!

  2. Naar Boven | #2
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    28-10-19 om 21:47
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Voor de achteras zul je een vervanger moeten zoeken. Het beste is een gereviseerde as echter willen die nog best wel prijzig zijn.

    Je zou eens contact kunnen opnemen met ron de groot (leeuwenservice nijkerk) misschien heeft hij iets liggen of kan hij je helpen met je huidige as.

    Wbt de klokkenpartij zal er een connector niet goed zitten, heb ik destijds ook met de gti gehad.
    Enige optie, stuur en stuurkappen er af en de klokkenpartij demonteren, alle stekkers weer los en opnieuw aansluiten.
    Tevens de massa die daar ergens vast geschroefd zit even controleren.

    Achterklep slot wil wel eens weer los komen met wat wd40 of lubrital.

    de rest is niet zo ingewikkeld.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/1.6 Chrome/28.0.1500.94 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 2.0 16V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  3. Naar Boven | #3
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    15-11-19 om 18:31
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.539
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom!

    Vraagje: is het een blauwe S16? Moet de achterklep met een touwtje open en zit er aftermarket airco in?

    Dan even een antwoord op je vragen:
    Achteras: trackdayparts.nl levert gereviseerde assen. Heb ik mijn achteras ook van. heeft Ron er ondergezet.
    Achterklep slot: WD40 of (zou ik doen) universeel vet. Blijft toch wat beter zitten.
    Remmen rondom: mister-auto.nl en BOSCH nemen met 60% korting.
    Meertjes: wat TvH zegt.

    Enne: graag zien we foto's
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    28-10-19 om 21:47
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De achteras op die s16 was nog goed joep dus vermoed een andere.

    En die s16 die jij bedoelt word particulier verkocht, zal de naam van deze persoon er niet bij zetten

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/1.6 Chrome/28.0.1500.94 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 2.0 16V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2014
    Laatst Online
    28-08-15 om 15:28
    Leeftijd
    25
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 S16 Hatchback
    Motor
    2.0 20v
    Bouwjaar
    1994

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ben vandaag even langs de verkoper gereden. Die heeft mij de tip gegeven op de as zelf, drie gaatjes te boren en deze met kettingolie helemaal in te spuiten.
    Benieuwd of dat het gaat verhelpen! Mocht dat niet zo zijn komt er idd een gereviseerde aan…. Betreft de teller snap ik er niets van, heb elke connector losgehaald en met contactspray terug bevestigd. 5 stekkers in totaal. Wel kan ik mij herinneren dat een stekkertje in mijn stuurhuis gedurende de hele operatie los moest halen, die kreeg ik er met veel moeite op. Komt het daar vandaan of dient die voor iets anders? Verder heb ik ook geen massa punt gezien, behalve links onderaan bij het koppelingspedaal. Is er nog een andere??

    Verder vind ik het klokkenhuis buitengewoon moeilijk om er weer op te krijgen, zijn hier ook nog tips voor?

    Deze s16 is verder helemaal origineel, dus geen aftermarket airco oid ;-)

    Foto's volgen als hij rijd en functioneert naar behoren!!!
    Thanks alvast

  7. Naar Boven | #6
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    28-10-19 om 21:47
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zou geen gaten boren in de as.
    Hierdoor krijg je uiteindelijk alleen maar meer problemen.

    Teller unit demonteren is even werk maar opzich niet heel moeilijk.
    Gewoon het stuur er af halen
    Stuurhuis kappen er af
    Zwarte rand voor de teller er af
    Teller er uit

    Meer werk is het niet.
    Ben je miss een uurtje of 2 mee zoet om alles te (de)monteren.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/1.6 Chrome/28.0.1500.94 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 13:08 ========== De vorige post was op 13:07 ==========

    Kijk ook goed of de "print plaat" goed vast zit op de connectorpennen van de teller zelf.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/1.6 Chrome/28.0.1500.94 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 2.0 16V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  8. Naar Boven | #7
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    26-10-19 om 00:05
    Locatie
    Dirksland
    Leeftijd
    40
    Berichten
    427
    Topics
    42
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb ook nog een achteras liggen die komt van mijn racer project af deze is aan beide kanten gangbaar.

    Maar hoe de astappen zijn weet je pas als je ze openmaakt. Maar deze as kan je ook goed nog een flnke tijd gebruiken.

    Deze mag voor een kleinprijsje weg (zonder remmen).


    Mvg dennis

  9. Naar Boven | #8
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 11:50
    Berichten
    3.771
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom op dit forum!

  10. Naar Boven | #9
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2014
    Laatst Online
    28-08-15 om 15:28
    Leeftijd
    25
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 S16 Hatchback
    Motor
    2.0 20v
    Bouwjaar
    1994

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Top! Nou lijkt de achteras wel iets los te komen na kettingolie en hobbels.. Gister alle connectoren weer opnieuw aangesloten, maar zonder resultaat. Op de printplaat achterop de teller zat wel corrosie. Dit heb ik ligt weggeschuurd maar ook dit zonder resultaat. Ook is er een diode die verbrand eruit ziet (zwart vlekje rondom), kan dat hiervoor zijn? Snap er werkelijk niets van!! Welke punten moet ik doormeten, voor mijn toerenteller en oliedruk meter?

    En even iets anders, om mijn heen op het forum heeft iedereen een gti ipv s16, zijn dat betere blokken oid?

  11. Naar Boven | #10
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    28-10-19 om 21:47
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De rfs (gti) motoren zijn op de distributieriem na in de regel betrouwbaarder als de s16.

    S16 werkt met een complex vacuüm systeem en dit heeft een gti niet.
    daarnaast is de gti sterker als een s16.
    de s16 is ook de voorloper op de gti.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/1.6 Chrome/28.0.1500.94 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 2.0 16V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    30-10-19 om 17:48
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De vacuumpotjes zijn idd vaak de boosdoener van wat schokkend rijgedrag. Met name rond de 2500 en 5000RPm waar de vacuumpotjes er voor zorgen dat er geschakeld wordt tussen het lange en korte inlaattraject. Het is wel een enorme koppelrijke en soepele motor. In de praktijk met je het Pk verschil niet zozeer. Wel de rijeigenschappen; de S16 is erg koppelrijk en na 6500RPm is de fut er zeker uit. De GTi (RFS motor) vind het toerengebied vanaf 5000Rpm tot zn toerenbegrenzer (rond 7000 RPm) heerlijk en daar ligt echt een 2e dimensie in het rijgedrag van de GTi.

    Daarintegen is de S16 als basis onderblok net zo betrouwbaar als de GTi (RFS) motoren. wellicht degelijker. Een S16 onderblok is nl exact gelijk aan een T16 onderblok uit de 405. Bij uitstek dus geschikt om een turboconversie op uit te voeren. Immers gaat het kwetsbare inlaattraject er dan af, om plaats te maken voor de turbo delen. Daar kun je bij een S16 ver mee komen. Een van de meest prestigieuze turbo projecten van NL was ook op basis van een S16 met een enorme turbo; op zn max had dit 466 Pk en 515 Nm. Kost je een slordige 10K maar de klinkers gaan uit de straat. Iets wat bij een S16 wel een aandachtspunt is zijn de Afdekplaten van de Bobines. Bij een S16 is deze 'dicht' zodat de warmte slecht weg kan. Een modificatie van de afdekplaat, cq. kleppendeksel door er subtiele sleuven in te freze verhoogd de levensduur van de losse penbobines aanzienlijk. Een RFS heeft hier een 'open' kunststof afdekplaatje.

    Hier ff wat leuk filmmateriaal van de voiture;





    In de praktijk gaat het van 100-200 Km/h sneller als een Porsche;

    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  13. Naar Boven | #12
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    28-10-19 om 21:47
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het onderblok is miss degelijker maar vind de techniek van de gti toch eenvoudiger te doorgronden als van de s16.
    Daarbij opgeteld het toch enig sinds kwetsbare complexe inlaat traject maakt hem naar mijn gevoel toch iets storing gevoeliger als de gti.
    Echter is de distributieriem wel iets waar je echt goed op moet letten bij de gti, helaas vind je het bewijs daarvan in een verkoop topic van mij

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/1.6 Chrome/28.0.1500.94 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 2.0 16V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  14. Naar Boven | #13
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    Vandaag om 11:00
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.523
    Topics
    260
    Auto
    Citroën C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Sjees die tussenacceleratie... 😜

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_1_1 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12B435 Safari/600.1.4

  15. Naar Boven | #14
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    21-10-19 om 18:54
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    45
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik zal eens een foto maken hoe wij het (mogelijke) koelingsprobleem van de bobines bij onze 405 Mi16 (zelfde blok) hebben getackled. Met mijn eigen Mi16 (die blauwe) die helemaal origineel was heb ik er nooit problemen mee gehad. Veel verhalen zijn vaak cowboy verhalen ("Ik heb gehoord...")
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  16. Naar Boven | #15
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    26-10-19 om 00:05
    Locatie
    Dirksland
    Leeftijd
    40
    Berichten
    427
    Topics
    42
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat is niet helemaal correct Fedor,

    Ik ken zo veel mensen die een S16 hebben en bijna allemaal hebben ze eens een bobine moeten vervangen al dan niet tijdens een evenement waardoor ze stil zijn gevallen.

    paul en rens die veel vuldig op de ring rijden/ reden in hun 306 s16's reden standaard met extra bobines in de wagen.
    Ook ferdi met zijn rallye s16 en willem met zijn cabrio s16 hebben al bobines moeten wisselen.

    Op de 205 gti club zijn er ook die regelematig een bobine stuk hadden en nadat er sleuven in het kapje waren gefreesd waren die problemen over.

    Mvg dennis orgers


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Project 405 GL 1.6
    Door Joep in forum Project Showcase
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 23-06-14, 11:51
  2. Racer project; Geen 306, wel Peugeot
    Door Muschkie in forum Project Showcase
    Reacties: 75
    Laatste bericht: 12-10-13, 21:55
  3. Ilco's Peugeot 306 turbo project
    Door Ilco Pilon in forum Project Showcase
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 15-04-13, 23:49
  4. Ilco's Peugeot 306 2.0 turbo project
    Door Ilco Pilon in forum Showroom
    Reacties: 33
    Laatste bericht: 09-04-13, 11:04
  5. (palie306) - Project Peugeot 207 S2000
    Door Team306Tuning in forum Projecten
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 03:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.