Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 t/m 1 van 1

Onderwerp: A-stijl rubber phase 2 en 3 monteren

  1. Naar Boven | #1
    elianmars's Schermafbeelding
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2014
    Laatst Online
    30-11-15 om 07:45
    Locatie
    Zevenhuizen ZH
    Berichten
    71
    Topics
    9
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Bleu de Chine

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: A-stijl rubber phase 2 en 3 monteren

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Ik heb afgelopen weekend het A-stijl rubber van onze cabrio vernieuwd. Het werk viel me niet tegen.
    Hierbij de manier waarop ik te werk ben gegaan:

    Het rubber was dusdanig verteerd, dat ik het al snel kapot trok. Het lukte dus niet om het in zijn geheel te verwijderen.
    Behalve dat het gelijmd is, is het op drie plaatsen per kant extra vast gezet.

    De eerste schroef zie je hier zitten, bovenaan:



    De tweede schroef zit aan de buitenkant, bovenin, waar het gaatje in het rubber zit:



    Onderin, bij het gaatje, zit een pinnetje. Dit kun je er gewoon uit trekken:





    Na de bevestigingsmiddellen en het meeste rubber te hebben verwijderd, blijft dit er lijm en kit over:



    Ik heb alles verwijderd met een hard plastic spateltje:





    En dan kom je dit tegen aan beide kanten.......





    Ik schrok er best wel van en ben blij dat ik het rubber ging vernieuwen. Anders zou het roestproces vrolijk verder zijn gegaan.
    Helaas vertraagde dit wel mijn werkzaamheden, maar ik hou niet van half werk, dus de roest zo veel mogelijk verwijderd en alles behandeld met hammerite.



    En zo heeft de wagen een nachtje moeten wachten op het nieuwe rubber



    De volgende dag kon ik verder en ben aan de bovenkant begonnen met lijmen (ik heb polymeerkit gebruikt). In het profiel en de hoeken lijm aangebracht



    Het rubber aangebracht en de twee schroefjes in de bovenzijde gedraaid. Daarna stukje voor stukje het rubber in het profiel gedrukt. Aan de voorzijde in het randje gedrukt en langzaam de achterkant erin gedrukt.



    Daarna aan de zijkanten kit aangebracht in het profiel en ter voorkoming van vocht, waardoor roest is ontstaan, ook kit rond het gaatje van het pinnetje aangebracht



    Eerst het pinnetje in het gaatje gedrukt



    Daarna ook dit gedeelte voorzichtig in het profiel gedrukt.


    Verder dan hier heb ik geen foto's meer gemaakt. Ik zal binnenkort nog een foto maken van hoe het er uiteindelijk uit ziet op de A-stijl.
    Ik ben er blij mee. Behalve dat het er nu veel netter uitziet, ben ik blij dat de roest achter het rubber aangepakt is.
    Laatst gewijzigd door matthijs-b; 29-10-14 om 23:02.
    Hij: Volvo V70 T5 2005 328 pk 459 Nm
    Zij: Fiat Punto 1.2 16v HLX 2001 80 pk 114 Nm
    Samen: Peugeot 306 1.8 16v Palm Beach 1998 112 pk 155 Nm


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. A-stijl rubber phase 2 en 3
    Door elianmars in forum Cabrio
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 05-01-15, 08:58
  2. Interessepeiling A-stijl rubber cabrio
    Door higgy in forum Cabrio
    Reacties: 54
    Laatste bericht: 22-09-14, 19:19
  3. Reparatie C-stijl binnenhemel? wie kan dat
    Door dharting in forum Gevraagd onderdelen/accessoires
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 16-07-13, 11:20

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.