Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 24

Onderwerp: Contactslot probleem met starten

  1. Naar Boven | #1
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Contactslot probleem met starten

    Hallo mensen,

    Ongeveer een half uur terug wil ik de auto starten en voel ik terwijl ik de auto start een tikje door de sleutel.

    Vanaf nu loopt de startmotor door, aangezien de sleutel niet meer terugspringt..
    Ik kan hem gelukkig een beetje terugtrekken, waardoor de motor wel blijft lopen, maar de startmotor nietmeer doorloopt..

    Maar, ik neem aan dat er een veertje o.i.d. in het contactslot afgebroken is, omdat ik ook geen enkele weerstand meer voel vanaf de 2de stand.

    Kan het palletje/veertje/oid gewoon vervangen worden? ik heb namelijk geen zin om een compleet nieuwe contactslotenset te kopen, aangezien het allemaal voor de rest perfect functioneert..

  2. Naar Boven | #2
    ArjanB's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    12-07-17 om 18:21
    Leeftijd
    31
    Berichten
    228
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / lfy
    Kleur
    rood

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    had ik laatst ook. heb contactslot vervangen door 1 van een sloper. volgens mij kan je zon contactslot echt niet uit elkaar halen(en weer in elkaar krijgen)

  3. Naar Boven | #3
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Maar wat houd dit dan in?

    Kan ik dan alles lopen veranderen omdat alleen t contactslot kuren heeft?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    14-07-19 om 20:32
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.498
    Topics
    259
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Volgens mij kun je binnenwerk contactslot wŤl vervangen maar is t n k-karwei.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 7_0_6 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.1 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11B651 Safari/9537.53

  6. Naar Boven | #5
    ArjanB's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    12-07-17 om 18:21
    Leeftijd
    31
    Berichten
    228
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / lfy
    Kleur
    rood

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ik heb alleen het contact slot vervangen. je hebt dan wel 2 sleutels helaas. 1 voor de deuren en 1 voor het starten. ik heb het knopje met elektronica overgezet op de "nieuwe" sleutel, aangezien ik de sleutel voor de deuren toch niet gebruik. ik had ook niet heel veel zin om de sloten rondom te vervangen.

  7. Naar Boven | #6
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Maar op de cabrio kun je de kofferbak alleen openen met de sleutel zelf..

    Ik ga morgen eens langs de dealer, kijken wat die mij hierover vertellen wat mogelijk is.

  8. Naar Boven | #7
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    14-07-19 om 20:32
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.498
    Topics
    259
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik MEEN (maar niet 100% zeker dus) dat er via de dealer revisiesets leverbaar zijn voor t binnenwerk. Kun je gelijk vragen morgen.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 7_0_6 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.1 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11B651 Safari/9537.53

  9. Naar Boven | #8
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Dankjewel higgy, zal er meteen naar vragen morgen.
    Heb je ooit iets vergelijkbaars gehad?

    Wel zuur dit, maja we zien t morgen wel, zolang de auto even stil laten staan en maar ff op de fiets naar mn vriendin

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9100 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

  10. Naar Boven | #9
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    14-07-19 om 20:32
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.498
    Topics
    259
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nee, gelukkig niet gehad maar ik meen me n soortgelijke discussie te herinneren op t Xantia-forum.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 7_0_6 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.1 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11B651 Safari/9537.53

  11. Naar Boven | #10
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ja echt, voelde m gewoon breken of losschieten..

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9100 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

  12. Naar Boven | #11
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    lichtelijk geirriteerd van t slot maar ns op google gezocht..

    Blijkbaar zit bij werkelijk alle auto's (audi, renault, landrover, saab) dit veer mechanisme in het elektronische gedeelte, meteen achter het slot..
    Dus nergens in het contactslot, wat opzich ook wel logisch lijkt (niet in eerste instantie), want je gebruikt het veertje op het moment dat je de startmotor aanjaagt..

    Dit elektronische gedeelte, is dat inwisselbaar per auto, of zit er startblokkering in of sleutel identificatie (of weet ik veel, zodat je niet zomaar n andere ertussen kunt hangen?)

    Heb tevens startblokkering in mn alarm zitten, maar dat weet ik toch wel vrij zeker dat dat los zit van mijn sleutels

  13. Naar Boven | #12
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meep Bekijk Berichten
    of zit er startblokkering in of sleutel identificatie
    Als die er al in zit, zit hij niet in het slot, die zit een stuk verder naast/aan de stuurstang.
    EN in je sleutel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door higgy
    Volgens mij kun je binnenwerk contactslot wŤl vervangen maar is t n k-karwei.
    Haal er eens 1 uit een sloper, demonteer die, dan krijg je zelf wel een idee of dat over te prutsen is met behoud van sleutel.


  14. Naar Boven | #13
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Maar bengel, zover ik begrepen heb, zit het dus in het elektronische gedeelte wat je op het contactslot plugt, wat met een aantal kabeltjes en connectors verder aangesloten wordt in de stuurkolom.

    https://www.getparts.nl/detail.asp?id=27802
    Je ziet duidelijk een cilinder, daarna een grote plug erop.
    blijkbaar zit het veer mechanisme in dit gedeelte, NIET in de contacslot cilinder..

    In ieder geval, zo is t bij werkelijk alle automerken die ik gevonden heb, waarbij het veertje kapot ging dat de sleutel terug duwt.

    Weet iemand wat er precies gebeurt in dit gedeelte van het contactslot?
    En is dit makkelijk zelf te demonteren en monteren?

  15. Naar Boven | #14
    ArjanB's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    12-07-17 om 18:21
    Leeftijd
    31
    Berichten
    228
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / lfy
    Kleur
    rood

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Helaas zit het veertje gewoon in de cilinder. Ik heb daar ook naar gekeken. Haal het maar uit elkaar en je ziet het vanzelf

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 7_0_6 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.1 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11B651 Safari/9537.53

    ========== Post samengevoegd op 11:40 ========== De vorige post was op 11:38 ==========

    Startblokkering is de ring die om het slot heen zit. Maar mijn auto deed het nog steeds bij wisselen van slot. Alleen als ik die ring van de startonderbreker weg liet werkte het niet meer

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 7_0_6 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.1 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11B651 Safari/9537.53

  16. Naar Boven | #15
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Oke, game changer.

    Vandaag naar de dealer geweest, contactslot valt alleen nieuw te bestellen op sleutelcode,
    kosten? ongeveer 225 euro zonder montage.

    Nou leuk en aardig, maar eens besloten het contactslot eruit te halen..
    Jippie, mijn klasse 3 alarm, zit compleet ertussen gebouwd. Dus nu een nieuwe halen en bij mijn oom langs, SAS autoshop in heerlen, ga ik zelf niet aan kloten..



    Hierbij een uitleg, het contactslot is wel degelijk uit elkaar te halen, anders dan de man meende achter de balie van het magazijn van de dealer.
    Je ziet als je het slot eruit haalt, een kogeltje liggen in het 2de gaatje vanaf de sleuf.
    Dit is dus de stuurslot stand, de stuurslot pin aan de bovenkant wordt ook uitgeschoven.

    Het 2de gaatje is de A stand en de sleuf is de start stand.
    Er zit dus geen veer of niks in het contactslot zelf.

    Hierachter zit een klein wit doosje, waar bij mij dus het probleem zit, deze switcht mee met de driehoekvormige pinnen in het midden.
    Bij de laatste stand waarbij het contactslot in de sleuf beweegt, beweegt dit doosje mee tegen een veer in, zo zorgt de auto zelf ervoor dat de sleutel uit de start stand gaat.

    EDIT:

    Ik denk dat het zo werkt, ik kan het niet controleren, aangezien het veertje natuurlijk kapot is.
    Aangezien het kogeltje gewoon in de sleuf valt, lijkt het mij niet logisch dat hier een veertje op zou werken, aangezien het kogeltje rolt en niet vastzit..
    Kan iemand dit controleren? bij een contactslot wat het wel nog doet, het is een kwestie van even 2 torx schroefjes van de achterkant afdraaien en de connecter los pakken en deze bewegen in de verschillende standen.
    Laatst gewijzigd door Meep; 25-02-14 om 13:45.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. problemen met contactslot.
    Door Don Junk in forum Electronica
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 26-06-12, 15:38
  2. 306 probleem met starten
    Door SanderZeelenberg in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 11-04-12, 13:09
  3. spanning vanaf contactslot
    Door The.experT in forum Electronica
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 05-06-11, 12:50
  4. (mark5758) - Contactslot 306 phase 1
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (Moensie) - Schema contactslot fase 1
    Door Team306Tuning in forum Electro
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.