Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 11 van 11

Onderwerp: Aanjager uitgevallen 306 1.4XR 1999 airco

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2013
    Laatst Online
    17-02-15 om 08:29
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    19
    Topics
    7
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Aanjager uitgevallen 306 1.4XR 1999 airco

    Beste medegenoten

    Gisterenavond hield de aanjager van mijn auto er mee op. Ik meende wel iets raars te ruiken voordat hij er mee op hield maar weet het niet zeker. Een soort brandlucht maar was maar heel kort en heel heel weinig.

    Auto heeft een regelknop voor de aanjager traploos ( meer een soort volumeknop die geen echte standen heeft zoals b.v. 1234 )

    Ik heb even gezocht hier op het forum en kom diverse topics tegen inzake aanjager probleem.

    Wat heb ik zelf al gedaan :

    Relais, lijken visueel in orde, geen oxidatie,brandsporen of brandlucht aan.

    Zekeringen, niet defect.

    Kachelweerstand, hierover lees ik ook veel bij dit probleem. Echter deze treft ik niet aan als ik de zaken los draai in motorruimte waar inlaat zit van aanjager ?????

    Heeft mijn model auto deze ook wel of ???? en zo ja zit deze dan toch op een andere plek in de auto ????

    Zoals vermeld auto heeft airco.

    Bedankt alvast

    Groetjes
    John

  2. Naar Boven | #2
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    21-11-13 om 11:24
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1995

    Man Gebruiker komt uit: - Topic: 306 1.4 xr

    Geen hulp wel soortgelijk probleem: kachel werkt bij mij pas nadat ik een enorme beuk op het dashboard heb gegeven? zitten er koolborstels in ??

  3. Naar Boven | #3
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 17:58
    Berichten
    3.691
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Uitvoeringen met airco die hebben de kachelweerstand op een andere plek zitten. Ik kan zo snel even niet vinden in welk topic dit beschreven staat.
    Laatst gewijzigd door SoundBlaster; 03-11-13 om 20:42.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2013
    Laatst Online
    17-02-15 om 08:29
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    19
    Topics
    7
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster Bekijk Berichten
    Uitvoeringen met airco die hebben de kachelweerstand op een andere plek zitten. Ik kan zo snel even niet vinden in welk topic dit beschreven staat.
    Dat had ik ook al gedacht, maar waar zit deze ? Is er topic over met deze uitvoering met airco?

  6. Naar Boven | #5
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 06:21
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.287
    Topics
    239
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Rechts onder handschoenenkastje, daar zit kachelmotor met inwendige weerstand.

    Kosten veel te veel nieuw. Dus 2e handsje scoren is goedkoopste.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  7. Naar Boven | #6
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2013
    Laatst Online
    17-02-15 om 08:29
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    19
    Topics
    7
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hoi Joep, ventilator werkt. Heb deze uitgebouwd, schoon gemaakt waaronder ook de motor en koolborstels zijn ook nog prima.

    Deze borstels zijn trouwens gelijk aan de koolborstels van een 24V of 36V accuboorhamer of de aansluiting na. ( Ik heb altijd gewerkt aan elektrische gereedschappen vandaar dat ik dat zie. ) Motor is trouwens ook gewoon van Bosch.
    Kost geen reet als je dit zou kunnen krijgen bij Bosch rechtstreeks.

    Spanning op motor gezet en het werkt prima.

    Heb dus of relais of draaiknop een defect in, vraag is nu welk relai moet ik hebben voor mijn uitvoering met airco?

    En als ik draaiknop op dashboard moet checken hoe krijg ik die eruit??

  8. Naar Boven | #7
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 06:21
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.287
    Topics
    239
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Volg deze how-to dan moet het lukken:

    https://www.306forum.nl/17049-verlic...angen-abn.html
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2013
    Laatst Online
    17-02-15 om 08:29
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    19
    Topics
    7
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joep83 Bekijk Berichten
    Volg deze how-to dan moet het lukken:

    https://www.306forum.nl/17049-verlic...angen-abn.html
    Dank je Joep

    Ook enig idee welk relai dient voor de aanjager met de uitvoering met airco, of iemand een bedradingsschema voor mijn model auto?

    Mijn dank is groot

    ========== Post samengevoegd op 13:16 ========== De vorige post was op 12:33 ==========

    Relai defect, bovenste rij het meest linkse relai is het dat de aanjager aan moet sturen en voorzien van stroom.

    Bedankt voor tips en hulp mensen

    Onthou ook mijn tip voor de aanjager motor m.b.t. de koolborstels die erin zitten. Model van Bosch 24V of 36V accuboorhamer. Enige dat je hoeft te doen is aansluiting om te solderen. Borstels kosten rond de 5 euro per set bij een dealer.

    Groetjes
    John

  10. Naar Boven | #9
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 17:58
    Berichten
    3.691
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Mooie tip!

  11. Naar Boven | #10
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    05-05-19 om 20:50
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wat bij mij het probleem was is dat de stekker op de blowermotor vervorming had. beetje tweaken en hij deed het weer

    Ach, Frans plastic is het tegen gestelde van Franse wijn, het wordt slechter met leeftijd.

  12. Naar Boven | #11
    roto's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2013
    Laatst Online
    16-06-14 om 18:30
    Leeftijd
    51
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000
    Kleur
    Zilver

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heb net ook de blower weer aan de praat gekregen. Bij mij betreft het een 306 1.6 automaat met airco bj1999. Heb de volgende zoektocht uitgevoerd:
    1. Zekeringen 20 (30Amp), en 22 (10Amp) gecontroleerd,
    2. Blower relay gecontroleerd (2e relay van rechts, bovenste rij),
    3. Connector op de regelunit middenconsole gecontroleerd,
    4. Connector los genomen van de blower motor ( is een 3 poot, buitenste 2 12 Volt geschakelde spanning, en de middelste regelbaar tussen 6 en 0,6 volt met de regelknop),
    5. Motor uitgebouwd vond hem wat zwaar lopen dus voorzien van een druppel olie op de lagers (Hierna deed de motor het weer, dus liep iets te zwaar om op te starten).
    Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben. De motor was niet voorzien van een regelweerstand, maar heeft een regelunit. Voor het traploos regelen van de snelheid. Dit is te herkennen aan de 3 draads motor aansluiting.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Aanjager 306 Break 1999 met airco
    Door Mautje in forum Electronica
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 27-03-13, 09:19
  2. geen aanjager en airco
    Door pauluutgrunn in forum Electronica
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 17-07-11, 18:02
  3. relais van aanjager/airco
    Door TvH in forum Electronica
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 06-04-09, 14:08
  4. (R0l4nd89) - Probleem Airco/aanjager.
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.