Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: Centrale deurvergrendeling snel sluiten/openen repareren

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2012
    Laatst Online
    17-06-19 om 15:37
    Leeftijd
    37
    Berichten
    9
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP(KFX) 55kW

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Centrale deurvergrendeling snel sluiten/openen repareren

    Beste techneuten

    Ik heb een Peugeot 306 break uit 2000 (volgens mij een "fase3"). Deze heeft een radiografische centrale deurvergrendeling.
    Er doet zich sinds afgelopen winter een probleem voor met de centrale deurvergrendeling (CV):
    Bij het afsluiten van de auto via de knop op de afstandbediening (AB) of via het slot in de bestuurdersdeur gaan alle knopjes omlaag (zoals het hoort) en direct weer omhoog. Ook de achterklep servo gaat op en neer.
    Dit probleem was in eerste instantie temperatuursafhankelijk, het trad alleen op als het vroor.
    Langzaam verergerde het zich. Ook kon het nog wel eens worden opgelost door de auto meerdere keren achter elkaar te sluiten totdat de knopjes op een gegeven moment omlaag bleven.
    Inmiddels is de auto op alleen nog te sluiten door het knopje aan de bestuurderskant 2 keer snel achter elkaar omlaag te drukken waarbij het de eerste keer weer direct omhoog komt (samen met de rest van de knopjes).
    Om vervolgens alle andere knopjes handmatig weer omlaag te drukken.

    Na het doorspitten van dit forum ben ik wel een aantal vergelijkbare gevallen tegengekomen, ik heb daarom het volgende al gedaan/getest/bedacht:
    • Alle sloten goed ingespoten met wd 40 en vaak open en dicht gedaan.
    • kabels + stekkers van voorportieren gecontroleerd op kabelbreuk en de stekker ingespoten met wd40. Als ik het rubber van de stekker schuif lijken de kabels in orde, geen rare knikjes of beschadigingen.
    • Ik ben al met de multimeter aan de gang geweest: Eerst het slot aan de bijrijderskant eruit gehaald en doorgemeten. Hierin een schakelaar ontdekt welke verbinding maakt bij het openen van de deur. Deze blijkt voor de binnenverlichting te zijn. (kabeltje heb ik hiervoor tijdelijk onderbroken). Aan de bestuurderskant heb ik tevens een schakelaar in het slot gevonden die detecteerd of het knopje omlaag is (dit door te meten aan de pinnetjes vd stekker in de deur). Inmiddels de boel maar weer even tijdelijk in elkaar gezet.
    • Daarnaast heb ik de aanstuurmodule vd centrale vergrendeling gelokaliseerd. Deze zat net onder de cigaretten aansteker in de middelconsole. (aardig wat plastic moeten verwijderen). Het is een "TEXTON CHP04" module met hierop een dikke zwarte en een iets kleinere gele stekker. Ik heb hier geen duidelijk aansluitschema van kunnen vinden op internet. Wellicht is van daaruit te beredeneren waarom de knoppen weer terug omhoog worden gestuurd.
    • Ook heb ik het slot in de achterklep weer gangbaar gemaakt, dit was namelijk vastgerot. Zo kan ik in ieder geval de auto helemaal sluiten.
    Dit alles tot nut toe zonder enig resultaat!
    Hopelijk kan iemand me verder helpen met dit probleem?

    Groeten Andries
    Laatst gewijzigd door drie06; 12-08-13 om 23:23.

  2. Naar Boven | #2
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    18-08-19 om 18:28
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.514
    Topics
    260
    Auto
    Citroën C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik hou het toch op n rotte draad in de draaddoorvoer linker of rechter deur.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10B329 Safari/8536.25

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2012
    Laatst Online
    17-06-19 om 15:37
    Leeftijd
    37
    Berichten
    9
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP(KFX) 55kW

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    dank voor je reaktie,
    Heb je nog een tip hoe ik dit kan beter kan testen?
    doormeten is lastig zonder elektrisch schema

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 12:24
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.421
    Topics
    242
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    IHet verhaal lezende, heeft je 306 hetzelfde probleem als die van mij.De oorzaak zit in het slot van de deur aan bestuurderszeide. Deze regelt bij een fase 3 de sloten. Er zit iets mis in dat slot waardoor hij alles meteen weer open gooit.

    De enige oplossing: compleet nieuwe sloten.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; SonyLT26i Build/6.2.B.0.200) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2012
    Laatst Online
    17-06-19 om 15:37
    Leeftijd
    37
    Berichten
    9
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP(KFX) 55kW

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ok ook dank voor je suggestie, ik ben echter nog niet geheel overtuigd.

    Het slot aan de bestuurderszijde maakt namelijk wel een contact zodra je dit knopje omlaag duwt (gemeten zonder stekker), ik vermoed dat dit het signaal is waarmee de rest van de slotservo's worden aangestuurd, dit functioneert gewoon, dus ook de bedrading van alle slotservo's lijkt dus in orde.
    Dient het slot aan de bijrijderskant ook op deze manier te functioneren of kan deze altijd "alleen" omlaag worden geduwd?

    Daarnaast hebben beide voorportiersloten ook een schakelaar welke een contact verbreekt zodra deze worden gesloten, dit functioneert ook goed omdat de binnenverlichting hiermee wordt uitgeschakeld (met 10 s vertraging).
    Dit betekend ook dat eventuele draadbreuk niet in deze "schakeldraden" kan zitten.
    In de achterklep heb ik een "tilt sensor" gevonden die de verlichting in de kofferbak inschakelt maar verder niets lijkt te doen.

    Zie ik soms nog iets anders over het hoofd:
    Dienen achterdeuren ook "sluitsigaal" af te geven? (de binnenverlichting blijft uit bij openen van deze deuren)
    Is dit nog te controleren zonder het binnenpaneel te verwijderen?
    .....

    Naar de sloop ander slotje halen en gewoon ter plekke proberen is natuurlijk ook een optie maar wellicht heeft iemand nog een andere gouden tip

  7. Naar Boven | #6
    Bengel †'s Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drie06 Bekijk Berichten
    Daarnaast hebben beide voorportiersloten ook een schakelaar welke een contact verbreekt zodra deze worden gesloten, dit functioneert ook goed omdat de binnenverlichting hiermee wordt uitgeschakeld (met 10 s vertraging).
    *****
    Zie ik soms nog iets anders over het hoofd:
    Dienen achterdeuren ook "sluitsigaal" af te geven? (de binnenverlichting blijft uit bij openen van deze deuren)
    Als voor zo werkt zou dat achter ook zo moeten zijn.
    Ik zou beginnen met de schakelaar in je deurstijl, die bepaalt of het licht aan of uit moet.


  8. Naar Boven | #7
    Robin's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2013
    Laatst Online
    15-08-14 om 06:45
    Locatie
    Purmerend
    Leeftijd
    41
    Berichten
    9
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    2002 / NFT
    Kleur
    Grise island

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hoi probeer hem eens het slot dicht te doen met de deur open dus met een schroevendraaier
    als alle deuren dan dicht zijn behalve die van de bestuurder dus
    probeer dan eens of hij vergrendeld
    zo ja 100% draadbreuk
    hiervoor zijn speciale kabels om te repareren te koop bij de dealer
    mocht hij niet vergrendelen rij ff langs bij de dealer en laat hem in meting gegevens kijken of bij vergrendeling bijde sloten goed reageren (hetzelfde)
    succes
    Peugeot 306 cabriolet palm beach 1.6
    Peugeot 107 rc 1.1

  9. Naar Boven | #8
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 12:24
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.421
    Topics
    242
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Even terverduidelijking de situatie bij mijn 3drs:

    Op IR is het sluiten en meteen weer open.

    Met sleutel in deur bestuurderszijde: alleen die deur + achterklep open

    Met sleutel in deur bijrijderszijde: alle deuren + achterklep open

    Bij Leeuwenservice is door de electro specialist er naar gekeken. Ook of de schakelaar in de A stijl de oorzaak is of draadbreuk. Schakelaar is OK en de draadboom: zo'n mooie hadden ze nog niet gezien. Dus dat is het ook niet. Enige verdere mogelijkheid: regelunit in de deur aan bestuurderszijde. Bekende kwaal van fase 3's.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; SonyLT26i Build/6.2.B.0.200) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    ========== Post samengevoegd op 08:11 ========== De vorige post was op 08:11 ==========

    En volgens mij lijkt dat wel op jouw verhaal, niet?

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; SonyLT26i Build/6.2.B.0.200) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  10. Naar Boven | #9
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2012
    Laatst Online
    17-06-19 om 15:37
    Leeftijd
    37
    Berichten
    9
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP(KFX) 55kW

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Beste sleutelaars

    Probleem opgelost!
    Inderdaad was het slot aan de bijrijderszijde kapot. Achteraf ook wel logisch gezien bij het sluiten van dit slot de rest van de sloten niet mee op slot gingen terwijl dit aan de bestuurderszijde wel het geval was.

    Voor wie 't interesseert heb ik een even vastgelegd hoe ik het heb opgelost:

    Allereerst het electrisch schema bepaald:

    Vervolgens de desbetreffende draden van de schakelaar "afgetapt" en een nieuwe schakelaar toegevoegd zie de onderstaande foto's
    P1080215.jpgP1080208.jpgP1080212.jpg
    Nou dat was 't
    Bedankt voor de hulp tot zover

    Groeten Andries
    Bijgevoegde afbeeldingen Bijgevoegde afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door drie06; 18-08-13 om 23:22.

  11. Naar Boven | #10
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 12:24
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.421
    Topics
    242
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Topic verplaatst naar How-To - moderator

    Mooi dat het gefixed is. Bedankt voor de terugkoppeling!
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily



 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. centrale deurvergrendeling
    Door Raybuck in forum Electronica
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 05-01-15, 17:45
  2. centrale deurvergrendeling met ab
    Door sander1987 in forum Electronica
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 28-02-11, 16:57
  3. Reacties: 0
    Laatste bericht: 22-01-09, 01:08
  4. (Angus) - Gezoem openen en sluiten?
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (matheeuwissen) - Centrale deurvergrendeling.
    Door Team306Tuning in forum Electro
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.