Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 21

Onderwerp: 306 8v 2 liter Cabrio

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2013
    Laatst Online
    22-11-13 om 22:34
    Leeftijd
    30
    Berichten
    15
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1995

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 306 8v 2 liter Cabrio

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Hallo 306'ers,

    Daar is 'ie dan, mijn tweede auto. Ik heb anderhalf jaar een VW Polo uit '91 gereden toen ik 19 was, daarna een hele tijd mogen rijden in de Clio van mijn moeder. Maar het werd toch wel tijd om een eigen auto te hebben. Ik zocht een auto met kofferruimte, maar moet er ook lekker in kunnen cruisen. Geen station dus. Op MP kwam ik een 306 cabrio tegen. Vanavond wezen kijken, gereden, geproefd, getest. Gekocht!



    306 Cabrio 2 liter 8 klepper. Visueel prima voor zijn prijs, verdient wat aandacht maar is zeker geen lelijkerd!


    Wat 'ie heeft:
    • Cabrio
    • ABS
    • Airbag bestuurder
    • Elect. ramen
    • "houten" paneling op dashboard (plastic dus hé? Maar wel fancy )
    • Volledig leder interieur
    • Start onderbreker en codeslot (aftermarket) - de voorlaatste eigenaar scheen de auto écht niet kwijt te willen aan dieven.
    • Km. stand ~178.000
    Er zijn een aantal aandachtspunten waar ik de komende tijd aan wil werken:
    1. De kap is electrisch maar dat werkt niet. Handmatige bediening dus. Tips voor een goede reparateur of prima zelf te doen? Graag advies!
    2. Lendensteun draaiknop op de bestuurdersstoel is defect, kan niet aanpassen. Dit is wel lastig want ik zou 'm graag iets verder naar buiten willen hebben.
    Naast deze aandachtspunten een prachtige auto en dat dak d'r af is echt een heerlijke ervaring. En wat rijdt deze beauty lekker! Hij trekt lekker op en ik verbaas me over de trekkracht in lage toeren (55 in z'n 5 en dan gas geven zonder stoten!)


    Groeten,

    Envi

    Update: foto's toegevoegd!
    Bijgevoegde afbeeldingen Bijgevoegde afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door envi; 16-11-13 om 13:10. Reden: Updates!

  2. Naar Boven | #2
    ghino's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2012
    Laatst Online
    17-01-15 om 23:43
    Locatie
    Noordwijkerhout
    Leeftijd
    39
    Berichten
    414
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar
    1996
    Kleur
    Paars

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom, have fun.

    Dacht dat er een aantal punten waren waarop zo ak niet kon werken, de hydrolische leidingen, de pomp, de ECU van het dak.

    Bij mijn vorige wagen(mitsubishi galant) waren de ECU ook minder sterk.
    De goedkope oplossing daarbij is de ECU openschroeven en checken of de elco`s lekken, zoja die vervangen en voorzichtig het printplaatje wat schoonmaken als er vloeistof op ligtt.

    sommige (kleine) electronica winkels die zelf kleine reparaties aan radio`s enz. doen kunnen dit ook.

  3. Naar Boven | #3
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 16:46
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.369
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom Envi!

    Cab ziet er prachtig uit!

    Hieronder zal ik je proberen antwoord te geven op je aandachtspunten;

    1. Hiervoor kun je even het niveau van de olie controleren. Anders kun je goed terecht bij Han van Windkracht 306. Hij is een grote expert als het aankomt op de kappen van de cabrio.
    2. De temp meter kan een los contact zijn van de sensor, of een defecte sensor. Je vind deze sensor op je thermostaathuis aan de zijkant van je motor.
    3. Dit kan inderdaad de stappenmotor zijn, maar ook andere sensoren. Als bijvoorbeeld de hierboven in punt 2 genoemde sensor is, dan spruit de motor meer brandstof in, en dat kan ook de door jouw genoemde klachten veroorzaken. In volgorde van sensor in punt 2 controleren/vervangen, dan stappenmotor controleren, en dan uitlezen (kan bijvorbeeld ook een lambdasonde zijn) kun je deze storing wel tackelen denk ik.
    4. Dat kan. even goed kijken hoe e.e.a. oprolt. Het is APK afkeur dus hou er rekening mee. In geval van twijfel; gewoon vervangen; het is uiteindelijk wel voor de veiligheid van je medepassagiers.
    5. Deze vraag moet ik even laten gaan voor de echte Die-Hard cabrio kenners. Ik kan me voorstellen dat dit is af te stellen, of dat er wellicht iets los is gegaan. Raammechanismen zijn een zwak punt van alle 306en.
    6. Lastig... Denk dat je de stoel los moet halen of laten halen om dit te repareren. Een bekledinghersteller zou je hier wellicht mee kunnen helpen.
    7. Het leer is een dagje goed poetsen met een goed poetsmiddel. Die rubbers kun je vervangen, maar ze zijn verschrikkelijk duur, en sommige zijn niet meer te bestellen via de dealer. E-bay is dan een goede vriend, maar hou er rekening mee dat ook daar niet altijd staat wat je zoekt.

    De 2.0 *v staat bekend om zijn zeer soepele rijeigenschappen. Het is dezelde 123 Pk motor als in de XSi. Als je het mij vraagt de fijnste motor voor een cabrio. Enige wat fijner rijd is een 2.0T, maar die hangt er niet zomaar even in. De RG emblemen kunnen zeker origineel zijn, want in die kleurstelling is de RG ook geleverd naast het opvallende Groen-Wit combinatie. En naar mijn weten is de RG juist wel altijd met volleder uitgebracht .

    Meer foto's zijn altijdleuk

    Veel plezier met de auto; dat moet met het weer van de afgelopen dagen absoluut lukken dacht ik zo
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2013
    Laatst Online
    22-11-13 om 22:34
    Leeftijd
    30
    Berichten
    15
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1995

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hi Ghino en Muschkie,

    Thanks voor de reacties. Zou toch wel mooi zijn als ik die kap aan de praat kan krijgen. Olie lijkt een paar mm boven het max te staan. De rest van de zaken zal ik t.z.t behandelen. Bedankt voor de tips Muschkie!

  6. Naar Boven | #5
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    26-10-19 om 00:05
    Locatie
    Dirksland
    Leeftijd
    40
    Berichten
    427
    Topics
    42
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb eventueel ook nog een reserve ecu liggen die je mag testen.

    Waar kom je vandaan?

    Mvg dennis

  7. Naar Boven | #6
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2013
    Laatst Online
    22-11-13 om 22:34
    Leeftijd
    30
    Berichten
    15
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1995

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Haha Dennis als jouw locatie klopt in je profiel, ongeveer hemelsbreed aan het ander eind van de wereld. Noord-Oost Friesland :P Thanks voor het aanbod.

  8. Naar Boven | #7
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 16:46
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.369
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kijk, dan woon je een stuk dichterbij.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  9. Naar Boven | #8
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    18-11-19 om 21:39
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.524
    Topics
    260
    Auto
    Citroën C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb nog n complete set veiligheidsriemen voor n ph1 cabrio liggen (te koop)

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10B329 Safari/8536.25

  10. Naar Boven | #9
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 19:03
    Berichten
    3.772
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom op dit forum! En wat betreft de dakloze, maak d'r wat van

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2013
    Laatst Online
    22-11-13 om 22:34
    Leeftijd
    30
    Berichten
    15
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1995

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Update! Heb twee foto's toegevoegd. Check eerste post.

  12. Naar Boven | #11
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2013
    Laatst Online
    22-11-13 om 22:34
    Leeftijd
    30
    Berichten
    15
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1995

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Nu een paar dagen verder en inmiddels al een aantal dingen opgelost.

    Allereerst het stuur recht laten zetten. Koste €45 máár de irritatie is weg en m'n banden gaan langer mee. Alleen.. toen ik bij de bandenspecialist wegreed hoorde ik een geluid in het rechter voorwiel (dat het meest is aangepast) zodra ik het stuur naar links draai. Het wordt niet erger naarmate ik verder instuur, maar het verdwijnt ook niet. Klinkt niet als een homokineet, dat is meer een hakketak geluid. Dit klinkt als wanneer ik over een berm rijdt. Je kent het wel, een brommend geluid. Het kan zijn dat het voor het afstellen ook al zo was en dat ik er nu pas op lette.. Zal het maar eens onderzoeken :\

    Verder heb ik het raam aangepast. Heb de tijd genomen om een korte tutorial te schrijven. Check 'm hier: https://www.306forum.nl/19266-cabrio...tml#post172216
    Nieuwe bougies erin lijken het stoten van de motor bij lage toeren te hebben verholpen. Tip van de Haynes handleiding.

    Ohja, ik heb Maguier leerpoets gekocht. Lijkt goed te werken, het haalt de vlekken eruit en het leer glimt weer.
    De riem die niet terug rolde lijkt te zijn opgelost. Geen idee waarom, wellicht keert het probleem nog eens terug.
    Op naar de rest van de aandachtspunten, met als grootste uitdaging de kap!

    Ik heb vaseline op de rubbers van de raamstijlen gesmeerd (niet op de horizontale, dan komt het hele raam eronder). Is dit een goed idee geweest of juist niet? Of heeft het totaal geen nut? Gedachte was water-werend maken en zorgen dat de rubbers niet slijten.
    Laatst gewijzigd door envi; 12-07-13 om 23:09.

  13. Naar Boven | #12
    ghino's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2012
    Laatst Online
    17-01-15 om 23:43
    Locatie
    Noordwijkerhout
    Leeftijd
    39
    Berichten
    414
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar
    1996
    Kleur
    Paars

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Rubbers regelmatig invetten ook de horizontale is erg verstandig.
    Anders drogen ze uit en moet je ze gaan vervangen.
    vrij vertaald... duur grapje als je het verwaarloost.

    Meestal gebruik je siliconen spray ervoor maar vaseline werkt denk ook perfect.
    Vooral in de zomer erg verstandig tegen utidroging en van de winter tegen het vastvriezen van de portieren

  14. Naar Boven | #13
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2013
    Laatst Online
    22-11-13 om 22:34
    Leeftijd
    30
    Berichten
    15
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1995

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Thanks Ghino! Zal morgen nog een extra rondje doen. 'K had alleen de rubbers van de voorste ramen gedaan. Dakrubbers en 3e ruit ook maar even bij langs dus

  15. Naar Boven | #14
    ghino's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2012
    Laatst Online
    17-01-15 om 23:43
    Locatie
    Noordwijkerhout
    Leeftijd
    39
    Berichten
    414
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar
    1996
    Kleur
    Paars

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    vergeet ook het rubber tussen de voorruit en je kap niet in te smeren.

  16. Naar Boven | #15
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2013
    Laatst Online
    22-11-13 om 22:34
    Leeftijd
    30
    Berichten
    15
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1995

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Vandaag geconstateerd dat het niet de temperatuurmeter is die defect is, maar een defecte thermostaat. Als de auto stilstaan met de motor aan, klimt de temperatuur prima.
    Verder laat ik de distrie riem vervangen. Leetijd namelijk onbekend. En Ghino, vandaag alle rubbers gesmeerd


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Hoeveel liter olie?
    Door higgy in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 29-08-12, 17:07
  2. na ongv 4000 km mis ik 1 liter olie.
    Door TvH in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 06-04-09, 15:08
  3. (peter 306 cabrio) - cabrio kap gaat niet helemaal open
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 03:00
  4. (Mark_XSI) - liter kofferruimte xsi
    Door Team306Tuning in forum Audio
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 03:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.