Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: Servo motor

  1. Naar Boven | #1
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Servo motor

    Voor ik ga zeuren wanneer de kabelboom van de deur nagekeken gaat worden.
    (word steeds beloofd "als ik ff tijd heb" , ben nu 3 maanden verder)

    Nu las ik gisteren ergens (kan 't niet meer vinden)

    Op slot draaien , slot(en) spring(t)en weer open
    Op slot draaien , slot(en) gaan klapperen

    Dat zou niet perse aan de kabelboom hoeven te liggen, het zou ook de servo motor kunnen zijn ?

    1: waar zit dat ding
    2: hoe test je die

    Nu zegt mijn gevoel, als het 1 slot is zou dat miss. kunnen, gaan er meer klapperen ligt het wel aan de kabelboom.

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-07-19 om 13:52
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.363
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als er bij 1 slot problemen zijn, dan gaan ze allemaal. Bij een fase 2 zit die unit in de bestuurdersdeur. De kans is wel erg groot dat het in de draadbomen zit....

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Tja, er zit wel meer in die deur

    Zo blijft mijn vraag staan

    1: waar zit dat ding
    2: hoe test je die


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2013
    Laatst Online
    30-05-13 om 18:16
    Berichten
    532
    Topics
    17
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP

    Vrouw Gebruiker komt uit: Europa

    Motortje zit in je deur, vaak sluiten ze niet volledig dus maken ze niet de volledige beweging en gaan dus weer open of klapperen.
    Bij aftermarket systemen is het meestal de sluitstang of het vet in het motortje is te hard. Bij originele systemen is het vaak het vet in de servo. Voorzichtig openmaken, schoonmaken en nieuw vet erin. Ook gelijk het slot eruit en die schoonmaken en smeren. Scheelt een hoop zorgen en alles glijd weer goed. Doe het zelf altijd voor de winter.

    Servo dus in de deur, bij of aan het slot (soort pompje)

    Testen zelfde als een raammotor, + & - op de pinnen is sluiten en andersom is open..soms ook 5 draads systemen naar dan heb je nog maar 2 draden voor het openen en sluiten, andere draden zijn voor doorgeven van de stand aan de andere servo's

    Als je een schema zoekt kan ik wel wat tekenen
    Laatst gewijzigd door Cabbie306; 27-04-13 om 01:29.

  6. Naar Boven | #5
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hmmm, beetje te simpel gedacht met "kleine" dingetjes oplossen
    Servo zal dan wel lukken met schoonmaken/nieuw vet +/-testje ook nog wel.

    Slot eruit: Nee, kofferbakslot krijg ik al niet meer terug aangesloten.
    Schema is zinloos voor mij, kan ik niet lezen.

    Wat was die Edison toch een Eikel door stroom uit te vinden


  7. Naar Boven | #6
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2013
    Laatst Online
    30-05-13 om 18:16
    Berichten
    532
    Topics
    17
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP

    Vrouw Gebruiker komt uit: Europa

    Zou eerst proberen om alles schoon te maken en in te spuiten, kan ook het palletje zijn wat moeilijk loopt waar de servo zelf aan vast zit.
    De 5 draads geven een signaal met op slot doen waardoor de anderen juist op slot of open gaan. Als er 1 niet goed sluit denkt het motortje dat de deur niet dicht zit en gaat daardoor weer open.

    Ken je iemand in de buurt die een schema kan lezen, anders teken ik vanavond gewoon wat en misschien dat iemand je het zo uit kan leggen of dat je het misschien wel begrijpt als je het als totaalplaatje ziet met de losse motortjes. Proberen waard toch..
    Doe het in ieder geval graag, laat maar weten

  8. Naar Boven | #7
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Joep, die van jou ff hier gehaald anders word het crossposten.
    Misschien ligt bij jou daar ook het probleem, je had toch ph2 panelen erin gezet ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joep83 Bekijk Berichten
    Dat klikt ook weer als de karaktereigenschap die mijn 306 heeft. Is probleem met sluitingsmechanisme. Zit niet in kabelboom...
    Puur omdat ik geen trek heb in een kabelboom-avontuur ben ik wat wezen frutten.

    Heb die servo ingespoten, sluitmechanismes ingespoten en wat in laten werken.
    Daarna wezen spelen met de sleutel, open/dicht/open/dicht enz..
    Dat ging al beter zonder dat de sloten weer open sprongen, nog wel die irri trrrrrrrrrrrrrrrr op het eind i.p.v. klik op slot.
    Weer ff het forum ingedoken, kwam ik een post tegen uit 2007 !!! van Marcchello (mede-oprichter 306-forum)
    https://www.306forum.nl/8430-central...or-de-kou.html
    Daar werd gesuggereerd om de sluitknopjes uit de deuren te verwijderen om te kijken of die wel soepel op/neer gaan.
    Zonder die knopjes werkt bij mij alles gewoon zoals het "hoort".
    Nu nog effe uitvinden hoe ik die dingen soepel werkend krijg.

    Word vervolgt




  9. Naar Boven | #8
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 14:29
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.429
    Topics
    243
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hey Nico,

    Dat van die knopjes heb ik bij de XSi gedaan. Die liepen idd te stroef waardoor het slot niet werkte.

    Bij mijn GTi zit er een ander mechanisme in. Als ik de auto op slot doe, dan duurt het enkele seconden voordat deze weer open springt. Volgens de mannen bij Leeuwenservice ligt dit echt aan het slotmechanisme van de bestuurdersdeur.

    Eigenlijk vind het niet zo erg meer want de achterklep gaat wel mee op slot. Het is alleen de bijrijderskant die gesloten blijft.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily



 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. 2 motor technische vraagjes mbt de rfs motor.
    Door TvH in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 33
    Laatste bericht: 20-04-13, 01:19
  2. tikkend geluid, waarschijnlijk van servo van de recirculatie
    Door lampje25 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 27-07-10, 14:59
  3. 1.8 16V motor plaatsen ex in 1.6 8V motor
    Door TvH in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 06-04-09, 14:29
  4. motor 306 lpg g3 start slecht bij warme motor
    Door reks in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 29-08-08, 20:50

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.