Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 5 van 5

Onderwerp: Klokje 3061.8 cabriolet 1995 doormeten? Temp sensor en deurstekker

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2013
    Laatst Online
    03-12-13 om 19:17
    Leeftijd
    29
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar
    1995

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Klokje 3061.8 cabriolet 1995 doormeten? Temp sensor en deurstekker

    Bij deze mijn eerste post op het 306forum! Vorige week heb ik samen met mijn huisgenootje een 306 cabriolet Roland Garros gered van de sloop. Na afgelopen week een nieuwe APK en wat kleine dingen te hebben gedaan heb ik nog wat vragen over, en ik hoopte hier wat antwoorden te kunnen krijgen

    Heb overigens al een poosje op het forum lopen zoeken, maar op onderstaande vragen nog geen antwoord kunnen vinden, dus sorry als ik iets gemist heb!

    - Klokje, het digitale klokje werkt niet.. Ik begreep dat dit vaker voorkomt! Nu brandt er alleen wel een achtergrond lampje (alleen rechtsachter het klokje). Zoals het eruit ziet zitten er 2 steeklampjes in en is de linker kapot? Het klokje zelf doet alleen niks, het display ziet er echter nog goed uit, dus ik dacht is even de bekabeling checken. Het betreft een klokje met een 7-pin aansluiting. De stekker die erin steekt zitten 6 draden in. Nu mijn vraag, op welke draden hoort spanning te staan en op welke niet? En waarom lopen er 6 draden naar een klokje? Ik las al dat er ook exemplaren zijn met een temperatuurweergave erin, maar dan zijn er volgens mij nog steeds maximaal 4 (of zelfs 3) kabeltjes nodig.

    - Temperatuur, De temperatuur blijft tijdens het rijden heel netjes 83 graden, alleen bij filerijden/stationair draaien loopt deze snel op. Nu las ik dat de elektrische fan pas bij 97 graden in hoort te komen, klopt dit ook voor de 1.8 8v? Het is een handgeschakelde auto trouwens, en ik las dat hier juist weer een 88 graden thermostaat in thuishoort... Er zit trouwens maar 1 fan in! De temperatuurschakelaar rechtsboven op de radiateur heeft ook maar 2 draden, als ik deze doorverbind doet de fan het overigens wel.

    - Deurstekker... Ik las al dat dit een bekend probleem is. Van de bediening die in de linker deur zit doet niks het. Is het te doen om de kapotte stekker te reviseren (alle kapotte draadjes door te solderen), vindt 100e namelijk wel erg veel geld voor een simpele stekker.

    Dan als laatste puntje, de spanbanden, alhoewel dit eigenlijk niet in Electronica thuishoort (maar het is wel een elektrisch dak).

    - Spanbanden, De spanbanden van het elektrische dak hebben het meeste van hun spanning verloren, is het mogelijk deze zelf te vervangen? Overigens werkt het elektrische dak prima

    Tot zover! Groeten, Jochem

  2. Naar Boven | #2
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Online
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 20:47
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.421
    Topics
    242
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Deze?:

    https://www.peugeotforum.nl/phpBB/vi...p?f=42&t=22681

    Goed dat jullie 'm gered hebben. Was zonde als deze op de sloop zou belanden.

    W.b.t. temp: volgens mij hoort dit zo. Anders ff niveau van KVS controleren + ontluchten?

    W.b.t. stekker: draden doormeten en kapotte weer vast solderen met een extra stukje draad er tussen.

    W.b.t. klokje: er staat een how-to op het forum. Heb ik herschreven. Als het klokje zelf niks meer doet: klokje vervangen.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Vandaag om 16:30
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Klokje zal idd waarschijnlijk gewoon kapot zijn. Kun je vaak wel vinden op de sloop. Maar misschien heeft 1 van de slopers op dit forum er nog 1 liggen.

    De kabelboom naar de deur is simpel te fixen. Gewoon alle draden met idd een extra stukje draad weer aan elkaar solderen.

    Wbt de kap zou je eens contact kunnen opnemen met han (windkracht306)

    Wbt de temperatuur lijkt het mij dat dit geen probleem moet zijn. In de file of langzaam rijden loopt de temp van een 306 wel vaker boven de 90 tot bijna 100 aan toe, zolang hij niet verder stijgt is dat geen probleem. Je kunt idd eens kvs vervangen en goed ontluchten (eventueel thermostaat vervangen) daar word het vaak wel iets beter van.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kap staat hier ook beschreven, uit mijn hoofd zo ff heeft Edwin die 'elastieken' bij een dumppaleis gehaald.

    Temp klopt, is bij mij niet anders in de 1.8 8v
    Klokje niet gaan etteren, staat er hier 1 voor een tientje in te koop.


  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2013
    Laatst Online
    03-12-13 om 19:17
    Leeftijd
    29
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar
    1995

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bedankt voor alle (snelle) reacties!

    Het is inderdaad de 306 van het peugeotforum, hij rijdt fantastisch Gister een fijn open ritje gemaakt!

    Niveau KVS is gewoon goed, kan nog even proberen te ontluchten. Maar als deze temperaturen normaal zijn laat ik het zo, zolang de temp dus maar niet boven de 100 graden komt begrijp ik?

    Die stekker wordt dan nog een leuk klusje volgens mij... Verschillende draden zijn half in de stekker zelf afgescheurd, dus moet denk ik de halve stekker slopen om daarbij te kunnen. Maar een prima klusje om komende week rustig in de zon te doen.

    Zal de how-to zo is even opzoeken en anders een nieuw klokje, ziet er wel zo leuk uit als dat ook weer werkt. Ik neem aan dat dit dus wel een exemplaar met temp weergave is?

    Elastiek is elastiek lijk me toch, ga vanmiddag nog is goed naar het mechanisme kijken. En anders een belletje naar windkracht306, hoor die naam toch wel heel vaak voorbij komen


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Klokje/Temp. meter
    Door Gido in forum Electronica
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 29-07-11, 22:16
  2. klokje+temp meter
    Door 306alex in forum Electronica
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 21-06-10, 22:49
  3. Olie temp. sensor.
    Door jeroenbreuer in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 10-10-08, 21:20
  4. (jeroenbreuer) - Olie Temp.sensor.
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.