Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: peugeot 307 2.0 16v tikken hoog in toeren vermoedelijk klepstoters.

  1. Naar Boven | #1
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 13:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: peugeot 307 2.0 16v tikken hoog in toeren vermoedelijk klepstoters.

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Zoals de titel al luid heb ik een vraag over onze 307 2.0 16v.

    Zodra de motor in toeren word gejaagd begint hij wat te tikken. Tis niet super hard maar loopt wel op met het aantal toeren.

    Nu vermoed ik zelf dat de stoters (hydraulische stoters) dit geluid veroorzaken want het klinkt echtals tikkende kleppen.

    Nu mijn vraag, is dit simpel op te lossen door de motor te flushen?
    Zit 5w40 vol ssynthetische olie in van kroon.

    Tis niet mega hinderlijk en is ook erger als het extreem koud is buiten (-28 in zweeden bijvoorbeeld). Voor mijn gevoel is het ook niet schadelijk want het word niet erger en het valt mij al wel een hele tijd op.

    Ik hoor eventuele tips en adviezen wel.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30
    UA   

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Theo,

    Dat is cker een poging waard. Die longlife intervallen zijn echt kut! Ik heb gisteren onze sw onder handen genomen. Resultaat; ik kwam een oliefilter en een interieurfilter tegen die nog nooit vervangen waren. Van te voren engine flush erin gekiepert, en alles vervangen/ververst. Motortje spint weer als een kat, en brult als een leeuw. Complete metamorfose. Die klepstoters hoor je wel vaker bij de 2.0.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 13:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Doe de beurten al 2 jaar zelf. Elke 25.000 km krijgt hij minstens nieuwe olie met filter, interieur filter, bougies en luchtfilter. Nu weet ik dat luchtfilter niet elke 25.000 km hoeft maar aangezien ik toch bezig ben en dat ding de kop ook niet kost neem ik hem gewoon mee.

    Interieurfilter is na 25.000 al zo zwart als de nacht.


    Is er een middeltje dat aan te raden is voor het flushen? En moet er na die tijd ook een toevoeging in de nieuwe olie?

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    ========== Post samengevoegd op 00:10 ========== De vorige post was op 00:09 ==========

    Vind het tikken ook niet extreem hinderlijk maarja als ik het weg kan krijgen dan graag natuurlijk.

    Welke motor hebben jullie er in liggen dan?

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    ========== Post samengevoegd op 00:17 ========== De vorige post was op 00:10 ==========

    Moet zeggen dat e10 ook wonderen doet met je motor. Heb het de heen reis en terugreis naar en van zweden er in gekiept maar dat verneem je wel.

    Vind die beurten zowiezo waardeloos. Toen we de 307 kochten liep hij beroerder als nu, motortje voelt nu lekker fris en soepel. Maarja als je ook nagaat dat een grote beurt eigenlijk effectief elje 50.000 km is en bij 25.000 km een kleine beurt is waar ze niks anders doen als nieuwe olie en een controlle op de rest (gaat niks uit elkaar)

    Het resultaat was dat ik dit jaar volledig ingevreten voor schijven had die ik weer heb kunnen bij werken maar toch de hele remmerij liep zwaar terwijl dat volgens de papieren nog niet los zou hoeven.

    Ben daarom maar blij dat ik alles zelf doe, voorkomt half werk en ellende achteraf.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 2.0 16V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    jurjenvduijn's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2012
    Laatst Online
    14-10-19 om 18:15
    Locatie
    Zwolle
    Leeftijd
    26
    Berichten
    509
    Topics
    40
    Auto
    Renault Laguna 3 2.0dci Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2009 / M9R-802

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    alles zelf doen is echt een heel groot pluspunt. e10 word volgens mij bijna overal in west europa aan de pomp geleverd toch?

    het merk dat wij altijd gebruikten was WYNN'S. werkt als een tiet.

    gewoon zon busje bij de oude olie ingooien, kwartiertje normaal rijden en dan olie verversen. goed uit laten druppelen is belangrijk.

  6. Naar Boven | #5
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-09-19 om 12:59
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.955
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    de 2.0 16v heeft nogal last van plakkende stoters.

    enige remedie is idd flushen en de huidige olie niet meer gebruiken. Ook kroon ook niet meer gebruiken, maar total of shell met de juiste specificaties.

  7. Naar Boven | #6
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 13:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Heb dit laten uitzoek en deze olie schijnt speciaal ontworpen te zij voor dit soort motoren 5w40 van kroon is er oom in 4 verschillende soorten (wel allem val syntheet)

    Ben juist van de shell/total olie afgestapt omdat ik het gevoel kreeg dat de motor daar minder mooi op liep. en rij nu al 2 jaar met kroon in de 307 en kan niet zeggen dat hij daar slechter van geworden is (eerder beter)

    Ik spoel altijd na met nieuwe olie zodat ik vrij zeker weet dat er geen oude rommel achterblijft.
    Zal eens opzoek gaan naar engine flush (en alweer nieuwe olie met filter) en zal ik dat deze zomer eens doen

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 2.0 16V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  8. Naar Boven | #7
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zo zie je maar hoe gevoelig een moderne motor is voor olie. Ik gebruik altijd castrol 5w40. Wij hebben de 1,6, en die reageert er fantastisch op. Ik moet ook zeggen dat ik het opmerkelijk vind dat er maar 3 liter in de carter gaat. Erg weinig.

    Engine flush is er van Wynns en van Forte.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 13:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Even snel een beurtje doen is er haast niet meer bij, je moet er onderhand bijna een olie deskundige bij zijn.

    Nouja ga de motor deze zomer wel ff flushen.
    Neem aan dat ze die engine flush wel bij de brezan
    Hebben staan. Ben daar nu onderhand zo vaak geweest dat ik al korting krijg

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 2.0 16V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. hoog in de toeren bij kouden motor
    Door ashwin in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 07-03-13, 21:43
  2. Tikken richtingaanwijzer
    Door Joep in forum Electronica
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 28-05-11, 02:22
  3. Piepende motor en te hoog in de toeren
    Door kawouter in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 12-09-09, 23:06
  4. (dolluh306) - tikken rechtsvoor!!
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (josjee) - 1.4XR blijft soms hoog in de toeren hangen..
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.