Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 23

Onderwerp: Slechte koude start.

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    16-08-13 om 12:08
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    43
    Berichten
    53
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Slechte koude start.

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Zo daar zijn we weer een keer. Mijn peugeot-tje heeft wat problemen met koud starten. Hij loopt dan zeg maar belabbert, net of hij op drie cilinders loopt. Als je even het gas erop houd (minutje of zo) loopt hij weer lekker. Hij slaat niet af of zo, loopt alleen maar slecht. Iemand een idee waar dit aan kan liggen ? Bougies, luchtfilter en benzine filter is reeds vervangen. Het betreft een 1.8 8v blok XU7JP.

    Groetjes Edwin.

  2. Naar Boven | #2
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 20:09
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.518
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat klinkt als het begin van de koppakking ellende die ik met de XSi heb gehad... Die van mij klonk als een brommer. Na een stukje snelweg niet meer... Maar ja, ik kon 'm 's avonds niet meer starten.

    Hoe ziet de olievuldop er uit van onder?

    En hoe is de bobine? Meen me te herinneren dat dit ook het lopen op 3 cilinders kan veroorzaken.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  3. Naar Boven | #3
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    16-08-13 om 12:08
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    43
    Berichten
    53
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Staat van de bobine weet ik niet, zou best wel eens aan vervanging toe kunnen zijn. Kan je dat goed zien als je hem eronder uit haald?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 20:09
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.518
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat moet even iemand anders beantwoorden. Helaas kan ik je dat niet zeggen.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  6. Naar Boven | #5
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ga eerst eens je bougie kabels nakijken.
    Starten, met een plantenspuit nevelen over de kabels.
    Zie je vonken zijn de kabels poreus.
    Volgende stap is 1 voor 1 een bougiekabel los om te checken of er iets veranderd in het toerental EN of het continue dezelfde cilinder is.

    Vacuumslangetjes van de carter al eens doorgeblazen ?

    Volgens mij kun je de bobine niet doormeten, wel uit laten lezen (dan hoort je auto er aan vast te zitten)
    Corrigeer me maar heren.

    Het zou ook nog de lambda kunnen zijn.

    ========== Post samengevoegd op 10:36 ========== De vorige post was op 10:35 ==========

    Bougies zijn pas vervangen, wel de goede gehaald ?


  7. Naar Boven | #6
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    16-08-13 om 12:08
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    43
    Berichten
    53
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bougies zijn inderdaad de goede, en van bosch . Bougie kabels ga ik eens uitproberen handige tip, die kon ik nog niet. Auto heeft redelijk lang stilgestaan dus zou best kunnen dat ze aan vervanging toe zijn. Slangen van Carter en beluchting heb ik twee weken geleden allemaal schoongemaakt, Hier zat wat Sludge in. Gelijk alles maar ff schoongemaakt, nieuw klepdekselpakking gemonteerd, nieuw luchtfilter Maar ja het probleem met koude start blijft dus een beetje.

  8. Naar Boven | #7
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 20:09
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.518
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zit de kleppendekselpakking wel goed? Vriend van mij zei dat als deze niet goed zit, de druk opbouw in het blok niet goed kan zijn (ontsnappen druk). Hij had dit al meerdere malen meegemaakt bij verschillende typen motoren. Dat zou ook een oorzaak van het op 3 cilinders lopen kunnen zijn volgens hem. Ik weet het niet, daarvoor heb ik de kennis niet.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  9. Naar Boven | #8
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kan zomaar kloppen Joep.
    Ik dacht misschien de carterslangen, en tja als de deksel al zou lekken kun je met die slangen ook weinig.


  10. Naar Boven | #9
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    16-08-13 om 12:08
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    43
    Berichten
    53
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Pakking zit er ook goed op, mag ook wel na drie keer jee was is dat lastig erop krijgen. zonder lekkage enz. Het drie cilinders is maar voor een minuut of twee daarna is het weg en loopt hij lekker.

  11. Naar Boven | #10
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    10-10-19 om 13:34
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Grote kans op een doorgeslagen bougiekabel. Check/vervang die eerst maar eens, en daarna weer verder. Bougiekabels zijn een eerste stap. Doet ie het daarna nog, dan moet er eens serieus verder gekeken worden. Eerste stap daarmee is uitlezen. Bobine kan het onmogelijk zijn, want die doet het helemaal, en op alle 4 cilinders, of helemaal niet op alle 4 cilinders. Er is geen aparte aansturing. Bij een 2.0 16v is het wel zo, want daat spreek je dus van 4 bobines. Elke cilinder heeft zijn eigen bobine, en er zijn geen bougiekabels meer.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  12. Naar Boven | #11
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    16-08-13 om 12:08
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    43
    Berichten
    53
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Super bedankt alvast voor de tips, ga eens beginnen met de bougiekabels. Wordt vervolgt

  13. Naar Boven | #12
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kan ook een choke probleem zijn.

    In wel toeren gebied zit de motor?

    Kan dus zijn dat de temp sensor voor het regelen van de inspuiting verkeerde waardes af geeft, met als gevolg te veel lucht bij koude start en dus slechte ontbranding. Na een paar minuten schakelt deze namelijk uit omdat de motor dan warm genoeg is om op een armer mengsel goed te lopen. Dit verklaart direct ook waarom die wel goed loopt als je gas geeft.

    Bougie kabels zou kunnen maar vaak doen de problemen zich dan ook voor bij warme motor.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  14. Naar Boven | #13
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    16-08-13 om 12:08
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    43
    Berichten
    53
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    HHmmm nieuw probleem gevonden, misschien dat de twee verband houden moet elkaar. Vacuum in tank, en tank niet vol te krijgen. Met veel pijn en heel veel moeite 45 liter erin gepomt gekregen. Vervolgens voor een kilometer of 10 belabbert lopen. Tankdop eraf gelaten, liep hij een stuk beter. Vanmorgen koude start eveneens zonder de tankdop. Starten en gelijk mooi lopen. Ow als hij warm is loopt hij stationair rond de 950 toeren. Op zich best netjes. In het weekeinde toch maar eens alles goed gaan ontluchten en doorblazen. Gelijk maar kijken dat ik de tankmeter weer aan de praat krijg. Best lastig om altijd een kwart tank te hebben Iemand nog tips of bevestiging dat het aan het vaccuum kan liggen ?

  15. Naar Boven | #14
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    10-10-19 om 13:34
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat kan inderdaad erg goed. Tankontluchting nalopen/nieuw brandstoffilter plaatsen/ tankdop controleren (ontluchtingsgaatje bij de vulopening)
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  16. Naar Boven | #15
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    16-08-13 om 12:08
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    43
    Berichten
    53
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Inderdaad maar ff alles nalopen en controleren. Achterbank eruit vlotter en pomp eruit. Tank dan ook maar gelijk schoonmaken. Geen zin om hier een maadelijkse actie van te gaan maken Hopelijk zijn de problemen daarna ook weer opgelost. Wordt vervolgd


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. niet blijven lopen bij koude start
    Door rick44grunn in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 05-11-10, 22:41
  2. afslaan met koude start
    Door rick44grunn in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 14-09-10, 01:43
  3. Chevy Malibu. Slechte auto of slechte bestuurder?
    Door BigFreak in forum Huiskamer
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 21-03-10, 16:59
  4. koude start diesel
    Door bermtoerist in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 03-01-08, 12:02

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.