Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 23

Onderwerp: KVS meter komt niet boven de 75 a 80 C

  1. Naar Boven | #1
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 23:39
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.518
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Question Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: KVS meter komt niet boven de 75 a 80 C

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Wat kunnen de oorzaken zijn als de KVS temp. niet boven de 80C uit komt?

    Verder blijft olietemp. goed en komt er warme lucht uit de ventilatoren.

    Kan dit een continu open staande thermostaat zijn?

    Zo ja, hoe schadelijk is dat?
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  2. Naar Boven | #2
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Joep, kijk even in het topic waar je het onderwerp hebt aangesneden.
    Daar staat je antwoord al.

  3. Naar Boven | #3
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 23:39
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.518
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Dus je kunt een koppakking er ook uit blazen met een open staande thermostaat?

    Dat het met een dicht blijvende thermostaat kan, dat geloof ik best, maar met een openstaande...
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welke koppeling heb je het over? Degene die je bak bedient of die de thermostaat aanstuurt?

  6. Naar Boven | #5
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 23:39
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.518
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Sorry, bedoelde koppakking.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  7. Naar Boven | #6
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik dacht al, ik zag de link al niet ertussen
    Een koppakking zal doorbranden wanneer de boel t heet wordt (zie jouw XSi, goed voorbeeld)
    Dus, nee, niet direct als gevolg van de thermostaat.
    Hij zal wat minder efficint lopen wanneer hij niet goed warm wordt, maar op korte termijn zal het geen echt serieuze problemen opleveren.

  8. Naar Boven | #7
    jurjenvduijn's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2012
    Laatst Online
    14-10-19 om 18:15
    Locatie
    Zwolle
    Leeftijd
    26
    Berichten
    509
    Topics
    40
    Auto
    Renault Laguna 3 2.0dci Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2009 / M9R-802

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    hier het zelfde probleem. maar hoelang kan je hiermee doorrijden zonder problemen te krijgen?
    en bij een RFS is het lastig ontluchten toch?

  9. Naar Boven | #8
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 23:39
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.518
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hier in Maastricht hebben ze de thermostaat niet op voorraad

    Vanmiddag even langs om te bestellen.

    Ontluchten:

    Alle ontluchtingsnippels open, colafles zonder bodem op expansievat zetten en vast tapen. KVS circuit vullen tot 't uit de ontluchtingsnippels komt. Auto starten (KVS reservoir/expansievat open laten) en dan temp op laten lopen zodat thermostaat open gaat. Dan in slangen knijpen om de luchtbellen naar expansievat gaan en ontsnappen.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  10. Naar Boven | #9
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2009
    Laatst Online
    04-07-18 om 17:05
    Leeftijd
    33
    Berichten
    85
    Topics
    7

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Klopt heb ik ook last van. Volgens mij volkomen normaal bij de RFS motoren. Let zelf vooral op de olietemp deze wordt wel altijd keurig 90 graden.

  11. Naar Boven | #10
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zowiezo niet Joep. Welkom in de wondere wereld die GTi heet . 75 a 80 graden is normaal voor de GTi onder rijomstandigheden. In de binnenstad en bij filerijden zul je hem snel richting de 100 graden zien vliegen. Is volstrekt normaal voor een GTi. "Een RFS houd wel van een beetje warmte" zei ooit een gerenomeerde specialist uit Nijkerk tegen mij
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  12. Naar Boven | #11
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 23:39
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.518
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ow, dan hoef ik geen thermostaat te bestellen.

    Gelukkig. Had al geen zin om in het donker alles te moeten vervangen.

    Dacht dat alle motoren 90 graden werden...
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  13. Naar Boven | #12
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Een GTi en een S-16 heb ik nog nooit op strak 90 graden gezien. Ook mijn 205 GTi RFS niet . Niks aan de hand dus
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  14. Naar Boven | #13
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wacht even, Joep, je zei toch dat de motor uberhaupt niet warmer wordt dan 70-75 graden?

  15. Naar Boven | #14
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan kan inderdaad de thermostaat open blijven staan.... En dan kom je er niet onderuit om te vervangen....
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  16. Naar Boven | #15
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik wou al zeggen, dat is echt niet normaal zoals ook al besproken in het km-standentopic.

    Joep, Ferdinand bedoelt dat tijdens het rijden met normale rijwind etc. dat je rond de 80 graden zit.
    Zoals ik al zei in het andere topic tijdens stadsverkeer en stilstaan loopt hij naar de 100 graden tot de fan aanslaat die hem koelt tot hij weer 90 graden is.
    Laatst gewijzigd door Rouge-Gti6; 30-01-13 om 13:45.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Kvs komt uit overlooppijpje
    Door fab306 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 04-11-11, 16:24
  2. Reacties: 10
    Laatste bericht: 27-04-10, 14:05
  3. (blacky306) - koeltemp komt nirt boven 80 graden
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  4. (jorg306) - Raam gaat niet goed naar boven / beneden
    Door Team306Tuning in forum Schadeherstel/spuiten
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.