Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 24

Onderwerp: koppakking

  1. Naar Boven | #1
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: koppakking

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Zullen denk ik wat antwoorden op komen, anders had ik hem wel in Joep's topic gesteld

    Ik vroeg me zo af, kun je een lekke koppakking voorkomen of is het gewoon pech en boem pakking weg.
    Er word beweerd dat de 306 aan rijwind genoeg heeft voor de koeling.
    Hoe kan het dan bijv: aan je tempsensor liggen ?


  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    In principe is een koppakking geen eeuwig product, maar toch van hoogwaardige kwaliteit. Zeker met de hedendaagse techniek kan een pakking een autoleven mee, zeker de stalen pakkingen. In de regel is het (onder normale omstandigheden) domme pech. VOlgas met koude motor, slecht onderhoud, te laag vloeistofpeil of kapotte thermostaat ed. kan altijd gevolgen hebben... En dat is dan direct de tegenhanger; een 306 houd wel van een beetje warmte, dus de marges van de normale temp waarden tot dat het verkeerd gaat is gewoon minder.
    Laatst gewijzigd door Bengel ; 15-01-13 om 08:32. Reden: dubbelpost
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:50
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.518
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Gisteren een kijkje onder de olievuldop: een en al witte smurrie Was tot voor een maand terug gewoon heldere olie...
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    peuspeter's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2011
    Laatst Online
    24-03-14 om 19:35
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    38
    Berichten
    566
    Topics
    16
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4R

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat klopt. Het is mij vaker opgevallen dat de 306 sneller warm wordt, rijdend of stilstaand dan andere auto's die ik heb bestuurd.
    Wat mij ook opvalt is dat het een hoogtoeren motor is, vanaf 3500 toeren komt de motor lekker los en trekt goed door naar de 6500 toeren (ongeveer).
    Dat was bij de kleine duitsers, die ik had wel anders
    Ik krijg al airmiles bij het cjib.

  6. Naar Boven | #5
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie Bekijk Berichten
    dus de marges van de normale temp waarden tot dat het verkeerd gaat is gewoon minder.
    Dus eigenlijk als het rode lampje aanspringt door de koeling.
    Dan zou je preventief al met de koppakking aan de gang moeten ?


  7. Naar Boven | #6
    jurjenvduijn's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2012
    Laatst Online
    14-10-19 om 18:15
    Locatie
    Zwolle
    Leeftijd
    26
    Berichten
    509
    Topics
    40
    Auto
    Renault Laguna 3 2.0dci Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2009 / M9R-802

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    als het rode lampje aanspringt door de koeling moet je eerst diagnose stellen. kan natuurlijk ook ergens anders door komen. De thermostaat bijvoorbeeld.
    ik ben wel van mening dat je de koppakking bij franse auto's regelmatig moet controleren.
    ik doe zelf elke week even een controle aan de auto en dan pak ik gelijk de koppakking mee.

    als een van onderstaande punten zich voor doen is er reden om verder te zoeken naar een oorzaak. als deze punten allemaal goed zijn hoef je je nergens zorgen om te maken.

    -uitwendige lekkage (olie aan de buitenzijde van het blok)
    -koelvloeistof niveau daalt zonder lekkage's aan het koelsysteem (radiator e.d)
    -plakkerige troep in het koelvloeistof reservoir (olie en koelvloeistof mengt gigantisch)
    -plakkerige troep onder de olievuldop (geen mayonaise, dat komt door condens ofwel niet vaak genoeg warm rijden)
    -witte rook uit de uitlaat duid op vocht in het arbeidssysteem.

  8. Naar Boven | #7
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jurjenvduijn Bekijk Berichten
    -uitwendige lekkage (olie aan de buitenzijde van het blok)
    -witte rook uit de uitlaat duid op vocht in het arbeidssysteem.

    Daar bedoel je overmatig zweten van de pakking ?
    (hij kan natuurlijk ook inwendig lek gaan)

    Die witte rook zou dan alleen met "warm" weer zijn ?
    Vanochtend had ik ook witte rook, ga er van uit dat dat condens is.


  9. Naar Boven | #8
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Klopt,

    Maar witte rook als gevolg van een koppakking merk je echt wel. Pakking kan ook intern gewoon kapot gaan tussen een cilinder en koelkanaal/oliekanaal.
    Het onzin dat een PSA product vaker kans heeft op een lekke koppakking. Ik rij al bijna 15 jaar lang tussen de 10-40K per jaar met een GTi achtig PSA product, en ik heb nog nooit een lekke koppakking gehad. En ik ontzie ze echt niet; de GTi's worden bij mij gebruikt waar ze voor gemaakt zijn.

    Bij Duitse auto's valt het in de regel iets minder op, omdat het makkelijker sleutelen is. Zeker Opel is gewoon een kwestie van stapelen. Ik heb al eens een Astra gedaan in 7 uurtjes..

    Daarintegen heb ik onlangs een VW Touareq V10 TDi verhaal gelezen, waar meer als 100 uur in gaat zitten... Die wil je dus echt niet lek hebben (motor moet volledig gedemonteerd worden incl bak). Kostenplaatje voor dit geval was rond de € 10.000,-... Dan heb ik liever een PSA
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  10. Naar Boven | #9
    peuspeter's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2011
    Laatst Online
    24-03-14 om 19:35
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    38
    Berichten
    566
    Topics
    16
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4R

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De witte rook is idd condens, je uitlaatsysteem is open dus er kan vocht in komen. Zodra je de motor start, verdampt de condens.
    Als je lampje brandt en je zet de motor snel uit, zal de schade beperkt blijven. Rij je verder met een kokende motor zal de koppakking idd sneller stuk gaan.
    Ik krijg al airmiles bij het cjib.

  11. Naar Boven | #10
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zo is het. Een defecte koppakking kun je echt wel snel ontdekken; trek de peilstok er maar uit, en hou er een aansteker onder. Begint het te knetteren, dan heb je kans op een lekke pakking. Het loelwater moet dan ook al een andere kleur hebben als het normaal heeft.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  12. Naar Boven | #11
    peuspeter's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2011
    Laatst Online
    24-03-14 om 19:35
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    38
    Berichten
    566
    Topics
    16
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4R

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Idd. Dat zijn de eerste tekenen van een defecte koppakking.
    Vergeet de witte smeurie onder de olievuldop niet.
    Ik krijg al airmiles bij het cjib.

  13. Naar Boven | #12
    jurjenvduijn's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2012
    Laatst Online
    14-10-19 om 18:15
    Locatie
    Zwolle
    Leeftijd
    26
    Berichten
    509
    Topics
    40
    Auto
    Renault Laguna 3 2.0dci Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2009 / M9R-802

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    klopt wat hierboven word gezegd. heb zelf bij citroen gewerkt. bij de 1.4 8 kleppers is het 2 uurtjes werk om een nieuwe koppakking te plaatsen. kan gelijk de distributie en waterpomp meegepakt worden. met 2,5 uur ben je klaar.
    witte rook uit de uitlaat merk je wel. wat je vanochtend had is condens geweest.

  14. Naar Boven | #13
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Klopt helemaal. Denk er wel om, dat die witte smurrie (sludge) ook gewoon kan komen door het rijden van korte afstanden waarbij de motor niet volledig op temperatuur komt. In de winter kun je de korte ritjes wel rekenen tot 15-20km...
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  15. Naar Boven | #14
    peuspeter's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2011
    Laatst Online
    24-03-14 om 19:35
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    38
    Berichten
    566
    Topics
    16
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4R

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als je korte afstanden rijd, is dit toch ook een aanslag op je koppakking en andere pakkingen?
    Ik krijg al airmiles bij het cjib.

  16. Naar Boven | #15
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Klopt helemaal.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Koppakking?
    Door XSI2009 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 29-11-09, 18:10
  2. vervanging koppakking
    Door oZtWiz in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 31-03-09, 21:28
  3. kut!!!!!! koppakking lek
    Door rickslinger in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 19-08-08, 13:07
  4. Koppakking lek
    Door renejo in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 27-05-07, 15:13
  5. (marlboromenno) - koppakking
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.