Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 6 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 84

Onderwerp: H lampen / Xenon

  1. Naar Boven | #1
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: H lampen / Xenon

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Kan iemand mij in Nederlands uitleggen wat dat precies inhoud ?
    Ik lees over meer lichtopbrengst en voor de 1 kun je dezelfde units gebruiken en de ander weer niet.
    Kortom, als ik thuis meer licht wil draai ik er een zwaardere lamp in en klaar.
    Dat werkt dus niet zo ?


  2. Naar Boven | #2
    ArjanG's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    11-10-19 om 19:47
    Locatie
    Peize
    Berichten
    533
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / 2.0 Hdi
    Kleur
    blauw

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    je hebt voor gewone koplampen H4 en H7
    grote verschil is dat bij H4 zit normaal en groot licht in 1 lamp
    bij h7 zit er maar 1 gloeidraad in en heb je voor groot en normaal licht dus aparte lampen

    wil je meer licht dan zijn er wel lampen met meer vermogen te koop
    ik heb zelf H4 Rallye lampen dr in zitten scheelt een bak licht alleen zijn niet goedgekeurd voor de openbare weg
    dit is 100w/90w inplaats van de standaard 60watt/55watt

    er zijn wel goedgekeurde lampen met meer lichtopbrengst maar daar heb ik geen ervaring mee

  3. Naar Boven | #3
    Ruud Plooijer's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    Vandaag om 00:13
    Locatie
    Zaanstad
    Leeftijd
    43
    Berichten
    3.116
    Topics
    51
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw metallic,M0GQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zoals Arjan al zegt, zitten de verschillende lampen ander in elkaar.

    H4: dimlicht en grootlicht in een lamp
    H1: dimlicht of grootlicht in aparte lampen
    H7: meestal dimlicht met H1 ernaast voor grootlicht

    Voor de fase 1 zijn er 3 soorten lampunits te krijgen:

    - H4, standaard op de 1.1, 1.4, 1.6, 1.8 en diesel in eenvoudige uitvoeringen (Merk = Valeo)
    - H7/H1, op de xsi, gti en sommige xt/st uitvoeringen. (volgorde lamptype = dimlicht/grootlicht) (Merk = Valeo)
    - H1/H1, op de S16 gebruikt met geel filter voor het dimlicht gedeelte. (Merk is Carrello)

    Ik heb zelf een voorkeur voor de H7/H1 variant omdat die het prettigste lichtbeeld geven.

    Voor de fase 2 zijn er 2 soorten lampunits te krijgen:

    - H4 (Merk = Valeo)
    - H7/H1 (Merk = Valeo)

    Voor de fase 3 zijn alleen H7/H1 lampunits te krijgen. (Merk = Valeo)

    Dit geld voor de originele koplampunits.

    Er zijn ook imitatie lampen te krijgen, die vaak aanzienlijk goedkoper zijn als de originele.
    Maar daarvan is de pasvorm vaak lang niet zo goed als bij het origineel, dit heb ik bij mijn eigen break recent gemerkt.
    De imitatie TYC lampen pasten best aardig, maar na het plaatsen van originele Valeo's bleek daar de pasvorm vele malen beter van te zijn.

    De aftermarket units met "Angel-eyes" zijn altijd H1/H1 en meestal met lens techniek voor het dimlicht en soms ook voor grootlicht.
    Dit maakt deze units weer erg geschikt voor Xenon inbouw, omdat het lichtbeeld met de lenstechniek beter uitkomt.
    Laatst gewijzigd door Ruud Plooijer; 05-01-13 om 20:22. Reden: Toevoegen extra info.
    Life is what happens while you are busy making other plans. Was getekend John Lennon.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Prachtige uitleg Ruud!

    Ik rij met dezelfde lampen als Arjan, en dan de echt blue vision H7/H1. Tis net gelijk xenon. Tis alleen jammer dat ik deze nog niet voor de mistlampen heb gevonden.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  6. Naar Boven | #5
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Duidelijk , al vergeet ik dat weer snel
    Dus om te checken moet ik 1 of 2 fittingen hebben of ik H4 of H7/H1 heb. (of gewoon door het glaasje kijken )
    Stel ik heb de H4 en wil H7/H1
    Dan moet ik dus complete andere units met 2 "gaten" hebben, en ook andere bedrading neem ik aan.

    En iets wat ik dan wil bestaat natuurlijk niet, de H7/H1 unit met het knipperlicht gedeelte er aan vast (1 geheel)


  7. Naar Boven | #6
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het is allemaal los van elkaar. Neem die morettes waar ik al een poosje mee aan het klooien ben. Ik heb 2 met H7, en 2 met H3??? (met draadje eraan). Daarvan wil ik de binnenste 2 lampen laten vervallen, maar ben ik dus wel 2 buitenste lampen nodig met H4, vanwege de vereiste verlichting. Bijkomend is dan ook, dat ik mijn H4 bedrading niet hoef om te bouwen.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  8. Naar Boven | #7
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Sjezus, begin ik het net een beetje te begrijpen komt hij met een up-date
    Wat is een H3 dan ? dim/groot/knipper in 1 ?


  9. Naar Boven | #8
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Google maar eens. Dan kun je ook makkelijk plaatjes bij de praatjes vinden . Ik weet het ook niet allemaal exact uit mijn hoofd

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  10. Naar Boven | #9
    ArjanG's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    11-10-19 om 19:47
    Locatie
    Peize
    Berichten
    533
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / 2.0 Hdi
    Kleur
    blauw

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    maar waarom niet gewoon h4 koplampen houden met van die 100w/90w h4 rallye lampen dr in ? of ga je nachtraces doen met de 205 dat je perse h7 wil hebben ?

    h3 word vaak gebruikt in mistlampen

  11. Naar Boven | #10
    peuspeter's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2011
    Laatst Online
    24-03-14 om 19:35
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    38
    Berichten
    566
    Topics
    16
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4R

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    @bengel;
    Nee, het is bijna een H1 lampje maar aan de H3 zit een draadje waar je +plus op komt.
    Ik krijg al airmiles bij het cjib.

  12. Naar Boven | #11
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Geen zin meer om te googlen, hier word ik meer wijzer en gelijk op de 306 gericht waar ik meer aan heb
    (en hoop/denk anderen ook.)


  13. Naar Boven | #12
    peuspeter's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2011
    Laatst Online
    24-03-14 om 19:35
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    38
    Berichten
    566
    Topics
    16
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4R
    Ik krijg al airmiles bij het cjib.

  14. Naar Boven | #13
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    LOL, die H3 heeft wel 22PK

    FF tikkie terug
    Ik heb de H4 word net geroepen hier thuis.

    Dus 2 andere units, wat draad en klaar ?
    Knippers blijven dezelfde, los van het geheel.


  15. Naar Boven | #14
    Ruud Plooijer's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    Vandaag om 00:13
    Locatie
    Zaanstad
    Leeftijd
    43
    Berichten
    3.116
    Topics
    51
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw metallic,M0GQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Helaas Nico, een H7/H1 met knippers eraan vast moet je een fase 2 of 3 voor hebben.

    Voor de fase 1 heb je met originele lampen altijd een los knipperlicht.
    De H7/H1 unit heeft inderdaad 2 aparte spiegels, een voor de H7 lamp en een iets kleinere voor de H1.
    Voor het gemak zitten de spiegels wel aan elkaar vast.
    En nee je hoeft je bedrading niet aan te passen als je van H4 naar H7/H1 gaat, de H4 stekker sluit je aan op de lampunit en dan gaat er vanaf de stekkeraansluiting bedrading naar de afzonderlijke lampjes.

    ========== Post samengevoegd op 20:34 ========== De vorige post was op 20:31 ==========

    Oja, voor het vervangen van de lampunits moet je wel de bumper demonteren.
    Anders kom je niet bij de moertjes waar ze mee vast zitten.
    Life is what happens while you are busy making other plans. Was getekend John Lennon.

  16. Naar Boven | #15
    peuspeter's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2011
    Laatst Online
    24-03-14 om 19:35
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    38
    Berichten
    566
    Topics
    16
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4R

    Man Gebruiker komt uit: Nederland


    Gaat er nu eindelijk een lampje branden nico??
    Ik krijg al airmiles bij het cjib.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. meesturende lampen
    Door Bengel in forum Algemene Discussie
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 08-03-13, 12:58
  2. nieuwe xenon lampen
    Door 306Jos in forum Electronica
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 18-07-12, 17:20
  3. Welke lampen zijn dit...
    Door Patrick 306 Cabriolet in forum Exterieur
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 17-01-12, 16:51
  4. Lampen
    Door Joep in forum Aankoopadviezen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 10-01-12, 11:26
  5. LED lampen als verlichting?
    Door karnivoor in forum Exterieur
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 05-07-11, 13:52

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.