Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 26

Onderwerp: Sigarettenaansteker defect

  1. Naar Boven | #1
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Sigarettenaansteker defect

    Zoals al beschreven in een ander topic is mijn sigarettenaansteker spontaan opgehouden met werken.
    Ik merkte het doordat mijn navigatie er plotseling mee ophield. De aansteker wordt zelf ook niet meer warm.

    Ergens anders las (dat schreef Bengel dacht ik) ik dat de zekering hiervan geschakeld staat aan het klokje.
    Geldt dit ook voor de fase 1? Het klokje werkt nog gewoon, dus ik verwacht dat het ergens anders in zit.
    Zojuist maar even een poging gedaan de asbak los te schroeven, alleen valt dat nog vies tegen.
    Er zitten twee schroefjes aan de onderkant van de middenconsole, die heb ik los gekregen.
    Alleen zitten er helemaal achterin nog een of twee schroeven, waar je gewoon niet bij kan.
    Zelfs niet met een buigbare schroevendraaier. Zelfs heb ik de startonderbreker met code al losgehaald, maar dan kan je er nog niet bij.
    Iemand enig idee hoe ik deze schroeven achterin los kan krijgen? Of waar het probleem anders in kan zitten?
    Het is nu helaas te donker voor foto's, dus die kan ik morgen nog even toevoegen.

  2. Naar Boven | #2
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik zie net dat bij Ph2 en Ph3 de sigarettenaansteker in de middenconsole zit.
    Bij mijn Ph1 zit hij vast aan de asbak. Kan het ook zijn dat bij een Ph1 het niet zo is dat deze zekering geschakeld is aan het klokje?

    -edit:
    Ik kwam nog een oud topic tegen van TvH, alleen is het niet echt duidelijk geschreven, is het nu zekering 16 of 17 die hij bedoelt in dit topic? :

    Zekering 16
    Waarde: 20A


    1. aansteker


    Zekering 17
    Waarde: 15A

    Laatst gewijzigd door Rouge-Gti6; 25-12-12 om 21:04.

  3. Naar Boven | #3
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Eerst staat de zekering/waarde, dan waarvoor die is.
    Dan zou het 16 moeten zijn


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    25-06-19 om 23:15
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.954
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kijk in je instructie boekje voor welke zekering je moet hebben

  6. Naar Boven | #5
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Heb de zekeringenkast even nagekeken net. Kan er zo niks aan ontdekken. Apart is wel dat alleen zekering 16 niet genummerd is?
    Zekering 16 lijkt zo goed als nieuw, niet doorgebrand oid. Misschien zit het dan toch in de bekabeling?
    Alleen zit er een onbereikbare schroef achterin om de asbak los te kunne halen, waar je gewoon echt nooit bij komt.
    Zie foto's:




  7. Naar Boven | #6
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Die had ik je al ergens gegeven.

    Vaak word zekering 23 gelust aan 8, kijk die even na


  8. Naar Boven | #7
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Daar zit een "shunt" zekering in 23 en 8.
    Maar in het overzicht bij de How-to's staat dat nr. 16 van de aansteker is.
    Zal zo deze shunt (wat is dit eigenlijk?) zekering nog even nakijken.

  9. Naar Boven | #8
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Nou, net ook die shunt zekering nog even bekeken. Het is een "dichte" zekering of hoe je dit ook noemt. Je kan er niet doorheen kijken of hij doorgebrand is.
    Hij reageerde wel op het verwijderen van deze zekering, na het terugplaatsen van de zekering en het starten van de auto was de tijd van de klok gereset.
    Of staat deze shunt zekering gewoon in directe verbinding met de accu?

  10. Naar Boven | #9
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 18:38
    Berichten
    3.715
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb zelf een Mannesmann doppenset incl doppen met platte, kruiskop, torcx en imbus. Altijd handig Ik denk dat je ook eerst de tunnelbak moet verwijderen. Dan gaat het al handiger.

  11. Naar Boven | #10
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik denk ook dat de middentunnel los gehaald moet worden. Ik heb ook zat gereedschap, de hoek is gewoon te klein om tussen te komen.
    Zelfs met een flexibel stuk op de schroevendraaien kan je er niet bij, ook een eigengemaakte constructie met een kleine ratel en een kruiskop past niet.
    Je hebt nog geen halve centimeter speling om tussen te komen.

  12. Naar Boven | #11
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Om nog even terug te komen op die shuntzekering, voor ik morgen de middentunnel ga losschroeven, wat is het verschil tussen een normale zekering en zo'n shunt? Behalve dat hij twee zekeringen tegelijk dekt als het ware? Al lijkt hij wel gewoon te reageren op het verwijderen en opnieuw plaatsen hiervan. Alle andere zekeringen líjken gewoon goed.Ik heb namelijk het idee dat de héle middentunnel eruit moet, inclusief armsteun en dergelijken.

  13. Naar Boven | #12
    ArjanG's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    29-06-19 om 18:19
    Locatie
    Peize
    Berichten
    530
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / 2.0 Hdi
    Kleur
    blauw

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    middentunnel er uit halen is niet zo veel werk toch
    zitten geloof ik 2 schroefjes onder de hoes bij je versnellingspook en 2 onder de asbak achterin
    die shuntzekering is toch gewoon een doorverbinding tussen het bovenste en onderste deel van de zekeringenkast

  14. Naar Boven | #13
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic


  15. Naar Boven | #14
    ArjanG's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    29-06-19 om 18:19
    Locatie
    Peize
    Berichten
    530
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / 2.0 Hdi
    Kleur
    blauw

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    oke weer wat geleerd
    maar goed zou voor dat je van alles los haalt toch nog even een andere zekering er in drukken had afgelopen week ook 1 die heel leek maar toch een klein scheurtje in zat

  16. Naar Boven | #15
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Dit is ook weer opgelost. Blijkbaar was de zekering waarmee ik hem vervangen had ook niet helemaal 100.
    Na een aantal gewisseld te hebben werkte hij zowaar weer. Dus dit topic mag weer dicht svp!


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. sigarettenaansteker
    Door jayjay in forum Electronica
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 20-09-13, 13:50
  2. Brandstofpomp defect?
    Door Jingo in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 17-05-11, 08:36
  3. Verklikker verlichting defect
    Door B-Fly in forum Electronica
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 30-11-10, 00:22
  4. Dimlichten defect
    Door jerha80 in forum Electronica
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 01-06-10, 09:13
  5. Koppeling defect?
    Door pugcab in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 13-01-09, 18:33

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.