Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 23

Onderwerp: 306 break 1.9D lekt diesel

  1. Naar Boven | #1
    Thijssie306's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2012
    Laatst Online
    19-06-13 om 20:04
    Berichten
    14
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Break
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / dw8

    Cool Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 306 break 1.9D lekt diesel

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Goedemorgen,

    Ik heb onlangs na een kort uitstapje weer een 306 break gekocht.
    Erg fijne auto, qua comfort en wegligging, maar een beetje pech mee gehad

    Na 5.000 KM de bekende achteras vervangen, en toen de kou kwam begonnen de problemen pas echt.

    Slecht starten onder de 5 graden, bekend probleem
    Kleppen gesteld, brandstofpomp op tijd, loopt nu als een zonnetje alleen....

    Als ik 's morgens voor de eerste keer wil starten is het een waar drama,
    motor loopt 20 seconden en valt dan uit, er zit dan zoveel lucht in het systeem dat ontluchten de enige optie is.
    Nu is dat wel overkomelijk maar handig is anders.....

    Nu was ik vandaag vrij en dacht laat ik er eens goed naar kijken.

    Eerst alle leidingen grondig bekeken, tot ik bij de brandstofpomp een klein straaltje diesel zag lopen tijdens het ontluchten....
    Wie kan me vertellen of je deze schakelaar(neem aan dat het iets is van de startonderbreking oid?) doet en of je hem ook los kunt bestellen....




    Het is een Delphi pomp
    Heb de schakelaar nu voorzien van een dikke laag kit, maar wil eigenlijk een wat betere oplossing

    Hoor graag van jullie!
    Bijgevoegde afbeeldingen Bijgevoegde afbeeldingen

  2. Naar Boven | #2
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Da's de electronische regelunit van de dieselpomp (geen startonderbreker)
    Logisch dat hij niet blijft lopen, dat ding raakt van slag door de waardes van constante valse lucht
    Word een nieuwe unit halen.

    Sloop een optie, of delphi zelf (peugdealer is duurder)

    Je hebt de pomp op tijd gezet, w.s. heb je hem daar mee beschadigd door die als hefboom te gebruiken.
    Ben wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt, deze moet synchroom met de Distributie lopen, staat dat niet goed is de snaar snel aan de beurt

    ========== Post samengevoegd op 11:29 ========== De vorige post was op 11:25 ==========

    Oh ja, is geen makkelijk klusje.
    Eerst vervangen, dan zuiver op tijd zetten en dan pas de unit inleren.


  3. Naar Boven | #3
    Thijssie306's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2012
    Laatst Online
    19-06-13 om 20:04
    Berichten
    14
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Break
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / dw8

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Oke, kijk zo komen we weer een stapje verder
    Ik zal gelijk eens rond gaan kijken voor een nieuwe unit.
    Ik heb nadat ik de kleppen versteld heb de brandstofpomp op tijd gezet, pinnen erin, riem los (voor lichten nokkenas) en als laatste de drie boutjes los van het tandwiel van de brandstofpomp,op tijd gezet en daarna alles weer vastgezet

    Nu ben ik eigenlijk best benieuwd wat deze unit precies doet, heb je toevallig een prodedure hoe je hem opnieuw kunt inleren?
    Mechaniek gaat wel lukken, maar autoelektronica kost me wat meer moeite

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Oh wacht ff
    Heb je nu een XRD of XSD
    De laatste heeft een HDI, die heeft 2 sensoren en moet ingeleerd worden (communiceren met elkaar).
    De eerste is plug/play, goed ontluchten en starten maar.


  6. Naar Boven | #5
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 10:45
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.638
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De brandstofpomp van een HDI hoeft niet op tijd gezet te worden, die van Thijssie is een DW8 , die wel dus, gelukkig heb ik daar geen ervaring mee.

  7. Naar Boven | #6
    Thijssie306's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2012
    Laatst Online
    19-06-13 om 20:04
    Berichten
    14
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Break
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / dw8

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik heb idd een 1.9 xrd, lekker simpel :-)
    Net contact met de dealer gehad, dat gaat hem niet worden 454 euro :-):-)
    Er gelijk een dot kit op gesmeerd, morgenochtend maar eens kijken of de 306 soepeler wil wakker worden:-)

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.0.3; nl-nl; GT-P3110 Build/IML74K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Safari/534.30

  8. Naar Boven | #7
    Thijssie306's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2012
    Laatst Online
    19-06-13 om 20:04
    Berichten
    14
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Break
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / dw8

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Motortje start heerlijk, ben benieuwd of dat ook onder de 5 graden blijft

  9. Naar Boven | #8
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijssie306 Bekijk Berichten
    morgenochtend
    Verkort winterslaapje gehouden


  10. Naar Boven | #9
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    10-10-19 om 13:34
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zeg ik iets heel geks als ik zeg dat die Delphi pomp ook al een aftermarket is? Delphi ligt bij Brezan volop in de stellingen. Zegt natuurlijk niet iets, maar als het al een keer vervangen is, dan kan daar natuurlijk wel info uit gehaald worden vwb de problemen.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  11. Naar Boven | #10
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Op zich geen slecht gedachte van dat rottige starten.
    Alleen die vreemde lekkage, die komt niet doordat het aftermarkt is.

    Maar goed, als die echt helemaal de geest geeft ben je zo 200 lichter.


  12. Naar Boven | #11
    Thijssie306's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2012
    Laatst Online
    19-06-13 om 20:04
    Berichten
    14
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Break
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / dw8

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Goedemorgen, ik denk idd dat het vervangen van de brandstofpomp er iets mee te maken heeft, de regelklep maakt geen deel uit van de pomp > die is dus overgezet.
    En ik denk dat de vorige eigenaar hem daarmee beschadigd heeft tijdens het demonteren

  13. Naar Boven | #12
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    10-10-19 om 13:34
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nou, zoiets dacht ik dus ook aan. Daarbij zal de persoon die er aan gesleuteld heeft wel geschrokken zijn van de prijzen ...

    De oorzaak is iig wel duidelijk geworden. Helaas zit jij met de kosten...
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  14. Naar Boven | #13
    Thijssie306's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2012
    Laatst Online
    19-06-13 om 20:04
    Berichten
    14
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Break
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / dw8

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Het lijkt mee te vallen, want met wat brandstof bestendige kit (die goed hecht) starte hij vanmorgen zelfs onder de 5 graden.
    Tis wel niet de meest chique manier, maar nog altijd goedkoper dan een nieuwe 454 excl montage

  15. Naar Boven | #14
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    01-10-19 om 23:37
    Leeftijd
    51
    Berichten
    20
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 306 XT 1.9D Break
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / DW8
    Kleur
    Groen

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik was op zoek naar een vergelijkbaar probleem met mijn 306Break XTD 1,9 DW8 (dat is met de EGR, toch?). Ik heb sinds een week een rammel van de V-riem(maar nu denk ik steeds meer dat het de brandstofpomp is)
    De beschrijving hierboven klopt wel.De buitentemperatuur is deze week ook goed onder nul geweest, dus dat past bij de eerdere verhalen.
    Bij mij draaide de startmotor wel rond, maar de bendix schoot steeds terug waardoor het doorstarten niet goed ging. Ik heb een directe kabel naar de gloeibougies getrokken om er zeker van te zijn dat ze geactiveerd werden.

    Uiteindelijk sloeg de motor aan, en hij liep wel zo verschrikkelijk slecht. Het blok stond enorm te schudden in zijn ophanging en hij liep op 2 pitten. Als ik gas gaf sloeg hij direct af. Het leek op te arm mengsel, maar dat ken ik eigenlijk niet zo van diesels, dus ik heb in het brandstoffilterhuis gekeken of daar diesel in zat. Dat was bijna leeg. Hoe ik ook pompte met het plunjertje, ik pompte alleen maar lucht op en neer.
    Vervolgens heb ik de accu weer opgeladen en diesel gehaald bij de lokale pomp. Het brandstoffilterhuis helemaal volgegoten en weer gepompt met het plunjerpompje. Dit ging erg goed. In de transparante leidingen bij de dieselpomp zag ik de bellen verdwijnen en langs schieten.
    Met volle accu en extra bootaccu parallel heb ik toen weer een poging gewaagd. Drie keer gloeien en broemm, direct starten en aanslaan en regelmatig op alle vier de cilinders rond gaan.

    Ik vraag mij nu eigenlijk af of dat slechte starten van de 306 Diesels bij lage temperatuur niet veel vaker door lucht in de diesel komt. De verbetering was bij mij zo duidelijk.

  16. Naar Boven | #15
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nou als er lucht in de leiding zit lijkt het mij al stug dat hij uberhaupt aanslaat.
    Als jij al moet kloten met extra kabels naar de gloeipitten en hij dan maar op 2 poten loopt verdenk ik toch eerder de gloeipitten of het relais dan lucht in de diesel toevoer.
    Als er idd zo veel lucht in zit als beschreven is mijn ervaring dat hij dan helemaal niet loopt ipv half.
    Daarnaast als het al nodig is om 3x te gloeien terwijl 1x gewoon voldoende moet zijn zou ik het daar eerst in zoeken. Daarnaast snap ik dat hele extra accu gebeuren niet, als hij niet wil starten met de accu zou ik misschien eerst eens een nieuwe accu halen.......

    Daarnaast als er lucht in het filter zit heb je 2 mogelijkheden;
    1: na vervangen van filter nooit geheel ontlucht.
    2: lekkende diesel leidingen, of een lek filterhuis of bijde.
    Er komt namelijk niet vanzelf lucht in gezien de diesel toevoer een volledig gesloten systeem is (zelfde geld voor alle brandstof toevoeren)

    DW8 is een HDI als ik mij niet vergis,
    Een 1.9 td is volgens mij gewoon een XUD met turbo en heeft voor zover ik weet ook geen EGR.
    Laatst gewijzigd door TvH; 03-12-16 om 21:33.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. hij lekt !!!
    Door Sweetdebje23 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 27-10-12, 18:27
  2. 2.0 8v lekt olie?
    Door Joep in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 49
    Laatste bericht: 19-10-12, 14:36
  3. Diesel break
    Door paulinz'n306 in forum Gespot
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 18-09-10, 19:57
  4. stotterende 306 Break diesel
    Door theunheebink in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 03-02-09, 19:13
  5. airco lekt
    Door 306break in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 12-11-06, 01:12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.