Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 20

Onderwerp: Geschakelde voeding??

  1. Naar Boven | #1
    Athor's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    23-02-13 om 14:55
    Berichten
    12
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Geschakelde voeding??

    Hallo,

    Ik heb sinds vandaag een vreemd probleem.
    Mijn radio werkte niet meer...nu heb ik deze eruit gehaald en gekeken wat er mis kon zijn.
    Bij het uithalen van de radio zag ik dat de blauwe draad vanuit de radio,
    uit het amp-stekkertje was gekomen.
    Nu heb ik ook een Parrot in de auto gemonteerd zitten,deze werkt ook niet meer op de geschakelde voeding.
    Ik heb de zoekfunties gebruikt van het forum...maar zonder resultaat.
    Ook heb ik mijn zekeringkast nagelopen zowel in het interieur als onder de motorkap.
    De constante voeding werkt wel gewoon(roze in de fabriekskabelboom)
    De blauwe (in de fabriekskabelboom)geeft geen spanning bij inschakelen van het contact.
    Nu is mijn vraag,zit er nog ergens een relais of dergelijke verstopt onder het dashboard?
    En ook andere ideeen en suggesties zijn welkom!

    Owja...het lampje van de digitale klok werkt wel gewoon.

    Groeten Jeroen

  2. Naar Boven | #2
    peuspeter's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2011
    Laatst Online
    24-03-14 om 19:35
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    38
    Berichten
    566
    Topics
    16
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4R

    Man Gebruiker komt uit: Nederland



    Pootje 1 en 3 even door meten en je massa contoleren.
    Een blauwe draad is meestal voor je electronische antenne of versterker.
    Ik krijg al airmiles bij het cjib.

  3. Naar Boven | #3
    Athor's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    23-02-13 om 14:55
    Berichten
    12
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Die draadjes heb ik beide doorgemeten,
    De constante voeding werkt gewoon
    Maar de geschakelde voeding geeft geen spanning bij het inschakelen van het contact.
    Maar de massa doormeten..hoe doe ik dat precies?

    Groeten Jeroen

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    peuspeter's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2011
    Laatst Online
    24-03-14 om 19:35
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    38
    Berichten
    566
    Topics
    16
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4R

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De multimeter op diode-stand en contact maken op de chassis en het zwarte draadje. Staan er cijfers is het goed, staat er een " 1 " dan mankeert er wat aan.
    En check zekering 1 en 14, anders heb je een kabelbreuk op geel.
    Ik krijg al airmiles bij het cjib.

  6. Naar Boven | #5
    Athor's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    23-02-13 om 14:55
    Berichten
    12
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik zal morgen de massa eens doormeten,
    En de zekeringen voor een tweede keer bekijken...en anders preventief wisselen.
    Zou het niet kunnen dat er iets is beschadigt door die kortsluiting?
    Ik las ergens anders op het www dat er misschien iets mis kon zijn gegaan met het contactslot.
    Zit er in een 306 iets van een zekering of elektrisch gedeelte bij het contactslot wat kapot zou kunnen gaan d.m.v een kortsluiting?

    Groeten Jeroen

  7. Naar Boven | #6
    Athor's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    23-02-13 om 14:55
    Berichten
    12
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik heb zojuist de massa doorgemeten,deze is in orde.
    De 2 zekeringen op 1 en 14 heb ik vervangen,was niet nodig want ik zag geen breuk in de zekeringen.
    Nu heb ik nog steeds geen enkele spanning op de draad van de geschakelde voeding.
    Klopt het dat de draad lichtblauw is gekleurd in de auto?
    Ikzelf vraag me af..of het contactslot niet ergens een zekering heeft.

    Het lijkt me namelijk sterk dat ik ineens een kabelbreuk heb,
    want eerst werkte mijn radio niet meer,toen ik deze wilde verwijderen raakte de blauwe draad de slede van de radio,
    nadien heb ik ook geen stroom meer op mijn carkit...

    Iemand nog een idee om achter het probleem te komen?

    Groeten Jeroen
    Beware of the Dobermann....

  8. Naar Boven | #7
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 18:32
    Berichten
    3.743
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Je hebt toch de boel nog los liggen, zou je eens alle kleuren willen noemen (geen luidsprekerkabels) in het stekkerblok van de auto zelf? Wit en lichtblauw als het goed is, en dan nog...
    De blauwe draad vanuit de radio is niet de draad die de slede raakte neem ik aan? Anders zou er een zekering in de radio zelf de boosdoener kunnen zijn.

  9. Naar Boven | #8
    Athor's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    23-02-13 om 14:55
    Berichten
    12
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik heb even de kabels nagegeken...de kleuren die ik hier heb vanuit de auto zijn:
    Bruin,een smalle oranje, een roze en een geel/groene draad.

    De draad die de slede raakte is wel afkomstig vanuit de radio,
    Ikzelf zat ook eerst te denken aan de radio,
    Maar naar mijn idee verklaart dat niet waarom mijn carkit het niet doet,
    En ik geen spanning meer krijg op de geschakelde voeding..

    Groeten Jeroen
    Beware of the Dobermann....

  10. Naar Boven | #9
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 18:32
    Berichten
    3.743
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Geel/groen is de massa, bruin en roze zal dan geschakelde (contact) en continue + zijn. Oranje is geschakelde + via licht.
    Nu is even de vraag welke geschakelde voeding jij bedoeld. De bruine of roze, of de blauwe uit de radio..?

  11. Naar Boven | #10
    Athor's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    23-02-13 om 14:55
    Berichten
    12
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik heb even alles nagemeten,
    De roze geeft bij mij een constante spanning.
    De witte die geeft bij mij geen enkele spanning ook niet bij inschakelen van het contact.
    Of geeft die witte kabel geen stroom bij inschakelen contact?
    Beware of the Dobermann....

  12. Naar Boven | #11
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 18:32
    Berichten
    3.743
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ahja crap, ik vergeet de witte. Ik zal morgenavond wel even de radio lostrekken. Dan schrijf ik het ook maar eens op aangezien dit vaker voorbij komt. Het punt is alleen dat door de modeljaren heen de kabelkleuren steeds veranderd zijn.

  13. Naar Boven | #12
    Athor's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    23-02-13 om 14:55
    Berichten
    12
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Zou hardstikke fijn zijn!
    Even de conclusie tot nu toe:
    De roze geeft nu een continue spanning.
    De witte geeft geen spanning,ook niet bij inschakelen van het contact.
    De zekeringen zijn gewisseld.

    Is het niet mogelijk dat er ergens een relais is stuk gegaan?

    ik vraag me sterk af wat dan de verschillen zouden zijn met de bouwjaren...ikzelf heb nu ook geen goed schema van mijn bouwjaar.
    Groeten Jeroen
    Beware of the Dobermann....

  14. Naar Boven | #13
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 18:32
    Berichten
    3.743
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    En... De kabelkleuren zijn anders. En ik heb in de gauwigheid opgeschreven rood = acc en rood/geel geschakeld. Schiet ook niet op. Zwart is bij mij de min/massa en oranje dus via licht.
    Als bij jou de roze continue is, dan moet de witte geschakeld zijn. Maar wat is die bruine die je noemt? Geel groen is massa, en oranje zoals bekend. Ik kom bij jou dan op 5 draden uit, terwijl er bij mij maar 4 zijn.

  15. Naar Boven | #14
    Athor's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    23-02-13 om 14:55
    Berichten
    12
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik heb de kleuren van de kabels die uit de auto komen hier weggezet....
    Dus dat zijn de kabels voor de ISO-koppeling van de radio.
    Welke jij net noemde heb ik ook op die manier..alleen zitten die idd aan de radio-kant.

    Het is nu even opgeschort...mijn auto vandaag met de auto-ambulance laten wegbrengen naar de garage...
    Na even probleemloos te hebben gereden...belde vriendinlief,dat hij niet meer starten wilde.
    Ik verdenk een groter elektrisch probleem
    Ik zal de garage ook laten kijken naar het probleem met de voeding vanuit het contactslot
    Ik laat hier weten wat de vorderingen zijn, dan heeft iemand anders er misschien ook nog wat aan.

    Groeten Jeroen
    Beware of the Dobermann....

  16. Naar Boven | #15
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 18:32
    Berichten
    3.743
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De kleuren die ik noemde zijn ook de kleuren van de auto zelf, niet van de radio. Succes ermee!


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Airco pomp peugeot 306 1997 krijgt geen voeding *HELP*
    Door jasper08 in forum Electronica
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 15-08-12, 22:53
  2. (Bozzel) - Voeding TBV Versterkers
    Door Team306Tuning in forum Audio
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  3. (Zitz) - Geschakelde Spanning Weg!
    Door Team306Tuning in forum Electro
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.