Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 50

Onderwerp: Vreemd startprobleem

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2012
    Laatst Online
    22-10-18 om 10:31
    Berichten
    36
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Vreemd startprobleem

    Sinds twee weken heb ik een vreemd startprobleem. Starten gaat altijd probleemloos. Als ik na het starten de motor weer afzet (je weet wel, je bent iets vergeten en moet terug naar binnen) en daarna opnieuw start slaat de motor voortdurend af. De motor draait dus, maar hij slaat af zo gauw ik het gas los laat. Ik kan het oplossen door de stelschroef van de gaskabel aan te draaien. De motor draait dan wel stationair, maar onregelmatig. Als ik dan een rondje gereden heb, een kilometer of zo en ik zet de motor af en herstart is het probleem opgelost. Ik moet dan wel die schroef terugdraaien, anders blijft hij op te hoge toeren draaien. Tip van de wegenwacht.

    Als ik gewoon meteen wegrijdt en minimaal 3 kilometer rijdt is er niets aan de hand.

    De garage heeft de temperatuursensor vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Bij het uitlezen van de computer lijken er geen problemen te zijn.

    De wegenwacht vermoedde een lek membraam of iets aan de stappenmotor. Er is later een cruise control ingebouwd en 'die is aan het onderdrukmembraam gekoppeld', als ik de garage goed citeer.

    Iemand dit wel eens aan de hand gehad? Ik kon het probleem niet zo snel vinden met een zoekopdracht, dus als het al aan de hand is geweest hoor ik het graag.

    ========== Post samengevoegd op 11:57 ========== De vorige post was op 11:32 ==========

    Mmm, 'startoprobleem', dat vergemakkelijkt het zoeken ook niet.

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik denk dat je aardig in de goede richting denkt. Controleer de vacuumslangen vanaf het gasklephuis eens.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2012
    Laatst Online
    22-10-18 om 10:31
    Berichten
    36
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik denk dat de garage dat ook gedaan heeft. De wegenwacht meende te zien dat de slangen in goede staat verkeerden. Ik zal het zo eens vragen. Ik ga de auto zo ophalen, ik kan hem geen twee dagen missen.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 21:59
    Berichten
    3.683
    Topics
    45
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Startoprobleem opgelost. Nu het startprobleem nog

  6. Naar Boven | #5
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2012
    Laatst Online
    22-10-18 om 10:31
    Berichten
    36
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ok, de stappenmotor is vervangen, maar dat loste niets op. Het was niet exact dezelfde motor, dus ze gaan het nog eens proberen met wel de juiste en de onderdruksensor. Ik moet zeggen, er zijn nu al drie sensoren vervangen. Wat doen die sensoren eigenlijk, behalve de hele tijd stuk gaan? (dit was een retorische vraag.)

  7. Naar Boven | #6
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat ligt een beetje aan welke sensoren zijn vervangen. Een motor heeft er nogal wat. Een onderdruksensor ben ik wel nieuwschierig naar (nog nooit van gehoord eigenlijk).
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  8. Naar Boven | #7
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Muschkie

    Dat is de sensor op je spruitstuk aan de distributie-zijde
    Bron: Peugeot garage J.Groet alkmaar/Den Helder


  9. Naar Boven | #8
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Haha dat dan weer wel afhankelijk van welke motor je hebt natuurlijk
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  10. Naar Boven | #9
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Peugeot 306 Station
    Motor 1.8 8v
    Bouwjaar / MC1998 / XU7JP


  11. Naar Boven | #10
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2012
    Laatst Online
    22-10-18 om 10:31
    Berichten
    36
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ja, dat klopt. Volgens mijn garage is dat een motor die maar heel kort in de 306 heeft gezeten. Veel gebruikt in de 405 en volgens mijn mannetje heel betrouwbaar. En het barst van de sensoren in die motor, het is triala and error als de computer geen fouten aangeeft. Ik heb hem gisteren gehaald en mee gereden. Zolang ik na het starten de auto niet weer uitzet vr de motor warm is zijn er geen problemen. Ik kan er in principe mee leven, na de aanrijding in juli is het nu echt een afrijdertje, maar mijn vrouw houdt niet van verrassingen. Over 18.000 km moet de distributieriem vervangen worden, misschien is het dan klaar.

    Maar ik ben dus de enige die dit heeft. Het is ook een automaat, maar dat zou los van dit probleem (moeten) staan.

    ========== Post samengevoegd op 20:10 ========== De vorige post was op 20:08 ==========

    O ja, de (later ingbeouwde) cruise control is afgekoppeld en dat lost ook niets op.

  12. Naar Boven | #11
    marco 306xs's Schermafbeelding
    keurslager

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    08-06-17 om 23:50
    Locatie
    Delfgauw
    Leeftijd
    42
    Berichten
    345
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Breaker Bekijk Berichten
    Ja, dat klopt. Volgens mijn garage is dat een motor die maar heel kort in de 306 heeft gezeten. Veel gebruikt in de 405 en volgens mijn mannetje heel betrouwbaar.
    Klopt,maar ze lusten wel een beetje olie.
    Ook willen de zuigers nog wel eens gaan rammelen in de cilinder (flink klapperend geluid bij het starten).

    Maar goed,je start probleem,daar ga ik even over na denken.
    Daily car 306 xs 1.8 16v
    Funn car 106 rallye 1.3

  13. Naar Boven | #12
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2012
    Laatst Online
    22-10-18 om 10:31
    Berichten
    36
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    De auto maakt allerlei vreemde geluiden, de achteras kraakt en in het dashboard hoor ik een vreemd elektronisch geluidje afhankelijk van mijn snelheid. Ik ben er al aan gewend... Aan de schakelmomenten van de automatische bak zal ik wel nooit wennen, na 20 jaar traploos rijden.

  14. Naar Boven | #13
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    stappenmotor regelt stationair toerental.
    Onderdruksensor ook wel mapsensor op zn peugeots regelt dit ook (maar regelt ook tijdens het rijden dacht ik)
    temperatuur sensor regelt de hoeveelheid chocke.

    alle vacuum slangen bij langs met reimreiniger gaat ie beroerd lopen dan lekt de slang op het punt waar je spuit (vooral de bochtjes gaan vaak stuk)

    massa gaat wel eens los op de versnellingsbak en de weerstand in de kabel neemt toe, krijg je ook van deze grappen

    het zou ook in je ontsteking kunnen zitten (rotte bougies/kabels/ontstekings module) persoonlijk al eens mee gemaakt met een bmw.

    Labda die niet helemaal fris is.

    Hoe erg was de aanrijding (voorkant helemaal plat), persoonlijk ook ervaring mee alleen dan met een ford (waar traditie getrouw de airbag niks deed) en daar hielden de problemen ook niet op na die tijd.

    Mozilla/5.0 (Symbian/3; Series60/5.3 NokiaN8-00/111.030.0609; Profile/MIDP-2.1 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) NokiaBrowser/7.4.2.6 Mobile Safari/533.4 3gpp-gba

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  15. Naar Boven | #14
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2012
    Laatst Online
    22-10-18 om 10:31
    Berichten
    36
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    De aanrijding was puur cosmetisch, een verfrommeld voorscherm en een scheur in de bumper, niets geraakt binnen, daar heb ik expres naar laten kijken. De lambdasonde was het niet volgens de garage. Ik zal je andere tips een volgen. Zo lang ik meteen wegrijd is er dus niets aan de hand, maar als ik binnen een kilometer stop krijg ik hem pas na een paar uur weer aan de praat. Bougies zitten er al zeker 25.000 km in, zoveel heb ik ermee gereden sinds aankoop.

  16. Naar Boven | #15
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als het geen longlife bougies zijn, mogen die echt wel bij elke beurt vervangen worden (10-15K)
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Vreemd startprobleem
    Door Breaker in forum Algemene Discussie
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 25-09-12, 11:32
  2. cv en startprobleem 306 1.6 1999
    Door rakettelare in forum Electronica
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 28-03-12, 12:16
  3. startprobleem
    Door oostvn in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 17-03-12, 11:29
  4. Vreemd geluid?!
    Door Fyso in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 09-05-08, 18:45
  5. (arno306) - CDV vreemd?
    Door Team306Tuning in forum Electro
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.