Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 14 van 14

Onderwerp: Inhouden warme motor

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    30-10-14 om 16:37
    Leeftijd
    37
    Berichten
    16
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Inhouden warme motor

    Vorige week heb ik de klepseals en koppakking vervangen.
    Nu heeft de auto ineens last dat als de motor warm is en 15 tot 60min heeft gestaan hij na ongeveer 500m gaat inhouden. Dit duurt zon 5 a 10sec en dan doet ie het weer normaal.
    Het gaat om een 1.4l uit 1995 met singlepoint injectie.

    Zit zelf te denken aan de choke ofzo, maar misschien heeft iemand nog goede ideeen aangezien ik hier geen ervaring mee heb.

    Kom na een beetje speuren er ook nog achter dat het de lambdasonde weleens kan zijn. Deze zou normaal na 160.000 vervangen moeten worden.
    Ik zit nu op 188.000km en heb de auto al sinds 132.000 en weet zeker dat deze niet vervangen is.
    Laatst gewijzigd door martijnr17; 19-09-12 om 21:48. Reden: lambdasonder verhaal

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Je zou hem kunnen uitlezen. Let hierbij op dat een slecht werkende lambdasonde GEEN foutcode zal opleveren. Alleen een defecte lambda geeft een foutcode. Echter kun je met een beetje uitleestool ook de werking van de lambdasonde controleren. Een goede lambdasonde zal continue een aflopen en oplopen van ong 200 Mv naar 900+Mv. Een slechte zal daar ruim tussen blijven of helemaal niet meer oplopen enaflopen. Hou er rekening mee dat je een lambdasonde alleen kunt testen bij een warme motor (uitlaatgassen boven 800 C).

    Nogmaals; eerst even uitlezen. Er kunnen nog meer kanshebbers zijn.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    30-10-14 om 16:37
    Leeftijd
    37
    Berichten
    16
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik heb wel een obd2 kabel maar die aansluiting heeft mijn auto volgens mij niet.
    Heb de lambdasonde er even uitgehaald en nog een beetje schoongemaakt.
    Zelfs zonder lambdasonde aangesloten gaat het storingslampje niet branden, maar misschien is dat wel normaal.
    Misschien dat ik hem dit weekend kan doormeten met de mv die je aangaf.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nee klopt. Een fase 1 heeft geen OBD2 stekker, maar een groene 2 polige in de buurt van je accubak. Deze is evt. met knippermethode nog wel uit te lezen. Ik heb een speciale stekker voor. Als je de lambdastekker loshaalt, MOET er een lampje gaan branden. Zo niet, dan ben ik benieuwd of dat lampje zelf er nog wel in zit...
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    30-10-14 om 16:37
    Leeftijd
    37
    Berichten
    16
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Als ik de motor start brand er wel een geel motor lampje, ik neem aan dat die moet gaan branden op het moment dat er problemen zijn met de lambdasensor. Deze gaat niet branden als ik hem helemaal los koppel.

    Kan ik ergens nog iets vinden over de knippermethode? heb er weleens van gehoord maar kan zo niets vinden.

  7. Naar Boven | #6
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat Diagnose lampje heeft in dit geval helaas meerdere functies dan alleen de lambda. Ik weet den knippermethode van een phase 1 306 helaas ook niet, omdat ik de uitleestool gebruik. Wellicht iemand anders die je daar mee kan helpen. Anders toch even naar een Peugeot specialist. Afhankelijk van je regio kun je daarbij de volgende specialsten kiezen;

    - Leeuwenservice in Nijkerk
    - Pugfix/Midnight motorsport in Barneveld
    - EH autoservice in Zierikzee
    - E&S automotive in Helmond

    Deze heren hebben zich bewezen dat ze echte specialisten zijn.

    Persoonlijk heb ik een grote voorkeur voor Ron de Groot van Leeuwenservice. Erg goede ervaringen!
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    30-10-14 om 16:37
    Leeftijd
    37
    Berichten
    16
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Heb de lambdasensor maar gewoon schoongemaakt en weer terug gedaan. Op dit moment zijn er geen start problemen. Kijk het dus wel even aan.

  9. Naar Boven | #8
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat kan een test zijn. Als het op korte termijn weer terugkomt, dan kun je er vanuitgaan dat het toch de lambda is. Vervangen is het enige devies.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  10. Naar Boven | #9
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    20-05-19 om 23:04
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    zonder labda valt hij in noot loop. Ecu heeft neemt een voor geprogrammeerde waarde aan wanneer je labda niks of zo goed als niks doet.

    Let op: monteer bij vervanging altijd een orginele bosch want alle andere varianten maken geen onderscheid in de stekkers en verkeerd aansluiten betekend dat je nog een nieuwe kunt gaan halen en dan ben je net zo duur uit.

    Hen je na vervange koppakking ook de kleppen gesteld? Word namelijk bijna altijd vergeten en is zeker wel nodig.

    Mozilla/5.0 (Symbian/3; Series60/5.3 NokiaN8-00/111.030.0609; Profile/MIDP-2.1 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) NokiaBrowser/7.4.2.6 Mobile Safari/533.4 3gpp-gba

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    30-10-14 om 16:37
    Leeftijd
    37
    Berichten
    16
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ja heb de kleppen ook gesteld. Auto heeft maanden zonder problemen gereden nu bij de APK is alleen de co meting te hoog. Ga met de multimeter nog eens proberen of ik de lambdasonde kan uitlezen. Katalysator is 2 jaar geleden vervangen. Moet wel zeggen dat we veel kleine stukjes rijden maar dan nog.

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Even goed warm rijden wil dan nog wel helpen, maar ik weet nu wel zeker dat je aan een nieuwe lambdasonde toe bent. Deze hebben een vervangingsinterval van ong. 160K. Zorg ervoor dat je altijd een originele Bosch neemt! Ze zijn misschien iets duurder, maar de centjes dubbel en dwars waard. Je verbruik zal ongetwijfeld ook verbeteren. Een lambdasonde is een behoorlijk verfijnd stukje techniek.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  13. Naar Boven | #12
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    30-10-14 om 16:37
    Leeftijd
    37
    Berichten
    16
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Heb gisteren nog even met de multimeter gemeten. Contact aan is 450mv als ik de motor start dan gaat hij schommelen, loopt op naar 800 geef wat gas en dan daalt ie als ik het gas los laat daarna weer meteen omhoog. Was wel met een koude motor.
    Kan ik daaruit opmaken dat de lambdasonde toch nog goed is of kan hij dan ook nog kapot zijn? Zal de kleppen dit weekend voor de zekerheid ook nog checken. Vind het op zich niet erg er een nieuwe lambda in te doen als dat het probleem is.

  14. Naar Boven | #13
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    20-05-19 om 23:04
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Een bosch labda koste mij in der tijd 160 euro en een immitatie 90 euri en een berg ellende.

    Het klopt wel trouwens dat het motor storingslampje niet gaat branden bij een afgekoppelde labda. Bij mijn 1.4 knalde de plug met labda uit de voorpijp (verrot) met als gevolg een labda die op het asvalt lag die er toen maar af gehaald en stekker ergens tussen gedrukt en nog ging er geen lampje branden.

    Een te hoge co waarde kan komen door een degecte labda of een ander onderdeel die de inspuitinfg regelt.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  15. Naar Boven | #14
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Je lambda werkt niet goed meer! Hij moet onafhankelijk van het gasgeven reageren van ong. 250-300 Mv naar ong. 900+ Mv. Alles daartussen of met een kleinere uitslag van voltage is niet goed genoeg voor een juiste waarde. Je moet trouwens ALTIJD meten met warme motor (lees: niet op de choke/koudloop stand) omdat de lambda pas goed werkt vanaf uitlaatgassen van 800 graden celcius. Vaak merk je er niet zoveel van omdat het geleidelijk aan gaat, maar zoals met een APK haal je dan de Co gasmeting niet.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Laatst gewijzigd door Muschkie; 26-03-13 om 09:45.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Startproblemen warme motor (xsi)
    Door TimmeyNL in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 18-07-11, 20:06
  2. Help, Uitvallen warme motor
    Door Nijenhuis25 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 19-02-11, 16:48
  3. inhouden motor
    Door martijnr17 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 18-10-10, 18:43
  4. motor 306 lpg g3 start slecht bij warme motor
    Door reks in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 29-08-08, 20:50
  5. (ed) - stotteren bij warme motor
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.