Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 4 van 4

Onderwerp: 205 CT, naar een CT(i)

  1. Naar Boven | #1
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    11-09-18 om 09:15
    Locatie
    Hoogvliet (rt)
    Berichten
    309
    Topics
    9
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW. 205 CTI Cabriolet
    Motor
    1.9 8v

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 205 CT, naar een CT(i)

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Zoals beloofd een paar foto`tjes van mijn project, toen reed ik nog 306 .

    Sommigen kennen hem wel, en mij een klein beetje.

    Gekocht toen ik nog in een 306 reed, met het idee rijden en opknappen. Een 205 CT met 2 weber carburateurs origineel 1.4 80pk . Alleen kreeg ik hem niet goed afgesteld, is ook niet vreemd met 2 verbrande kleppen. Dus maar in de tuin gezet, want de garage moest nog gebouwd worden, er zaten alleen 2 kleine roestplekje`s op de dorpel. Die worden dus snel groter als zo`n auto buiten staat.
    Toen de garage klaar was maar eens begonnen, echtgenote maakte in een vakantie ook nog eens een fout door te zeggen dat ik zaterdag in huis mag/moet klussen en zondag aan de auto , had alleen even niet door hoeveel ik in huis bezig was. Maar de afspraak stond en staat nog steeds toen ging het werk aan de auto wat sneller.

    Alleen was ik zo handig dat ik ook nog een GTI had en de verbreders daarvan op de CT wou zetten, alleen wat is het geval een normale 205 en GTI/CTI zijn totaal verschillend aan de achterkant met de schermen zowel buitenkant, als wielkuip. Dat moest dus ook worden aangepast net zoals de roestplekken en gaten op de dorpels, die waarschijnlijk door verkeerd opkrikken zijn gekomen. Elektrisch dak moest/moet er ook opkomen als de echtgenote er mee weg wil moet het dak wel dicht kunnen open is geen probleem, dat eiste dus ook iets sterke wielkuipen. Dorpels zelf maar gerepareert na de prijs voor een nieuwe te hebben gehoord 400 euro, en is waarschijnlijk nooit leverbaar geweest, of ligt in een magazijn in Turijn.

    Vervolgens met een 205 cabrio op vakantie naar belgie geweest, nu moest er ook airco inkomen na de regenbui en de flink toeneemende luchtvochtigheid in de cabrio, wist nog wel iemand met een orginele set, wou die eerst nog niet kwijt, heb ik nu wel.

    Abs had ik ook nog liggen en kon er dus ook nog op. Eerste plan was een 1900 motor die ik nog had, alleen had die een iets kapotte drijfstanglager, zelfs het koper was weg. Daar komt nu een 1800 16v voor in de plaats, die na aanpassingen zijn max vermogen bij ongeveer 7700rpm gaat afgeven. Remmen worden vergroot naar 266mm, met een hoofdremcilinder van een 306 van 24mm, en remklauwen met een zuiger van 54mm. Schijven achter. En nog bedenken hoe ik een 3 puntsgordel achter in kan maken, had al een frame gemaakt, was alleen even vergeten dat het frame van het dak daar ook ligt, wordt dus weer wat aanpassen. Stuurbekrachting moet er ook op.
    Alleen geen idee of ik het er allemaal in gepropt krijg, moet trouwens wel lukken, want sommigen lukt het ook om een 3.0V6 uit de 406 in de 205 te proppen.

    Hij is nu eindelijk van het spit af en staat weer op wielen, alleen heb ik er de laatste tijd niet veel aan kunnen doen, behalve na de bedrading kijken en trek in spaghetti krijgen

    Maar jullie hebben denk ik liever foto`s.


































    Klussen doe ik er nog steeds aan, alleen het plannen valt niet mee, met de kleine en een moeder die echt af en toe haar rust nodig heeft.
    Vorige 306`s 1.6 xs getuned 130/140 pk,1.9 d XN 4 deurs, 1.8 DW break ijsblauw.
    Ben nog in bezit van een 205 CT(i) om op te knappen. En een rijdende 205 CTI. 306 XT break bj 2001 verkocht.

    Rijdt nu in een alfa 156 1.9 jtd SW full option.

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    30-10-19 om 17:48
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ziet er goed uit! Lekkere grondige aanpak, welke overigens ook nodig is. Nooit er over gedacht om er een 2.0 Turbo in te maken. Is een prachtige motor voor een Cabrio
    Zit er zelf ook over te denken om die in mijn CTi te doppen als deze DFZ op is. Zal nog wel even duren hoop ik.

    Respects voor het werk. Dit wordt een mooi karretje!
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    11-09-18 om 09:15
    Locatie
    Hoogvliet (rt)
    Berichten
    309
    Topics
    9
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW. 205 CTI Cabriolet
    Motor
    1.9 8v

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Heb ik over nagedacht, maar is afgevallen . Of het moet een kleine turbo zijn die al vroeg inkomt of een twinscroll turbo. Misschien ooit in de toekomst.
    Maar eigenlijk mis ik het gejank van een atmosferische toerenmotor dus die is het geworden.

    Plus dat ik al een turbo diesel rijdt met redelijk wat koppel ,
    Vorige 306`s 1.6 xs getuned 130/140 pk,1.9 d XN 4 deurs, 1.8 DW break ijsblauw.
    Ben nog in bezit van een 205 CT(i) om op te knappen. En een rijdende 205 CTI. 306 XT break bj 2001 verkocht.

    Rijdt nu in een alfa 156 1.9 jtd SW full option.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    30-10-19 om 17:48
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan is er maar 1 mogelijkheid; Een RFS op Jenvey's . Iets van 48mm ofzo
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Van Seat naar Audi naar Peugeot
    Door genex in forum Showroom
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 08-06-11, 17:29
  2. (maveric) - Van 306 XSI 8V naar 306 S16
    Door Team306Tuning in forum Voorstellen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 03:00
  3. (simmz) - van 850 glt naar 306
    Door Team306Tuning in forum Voorstellen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 03:00
  4. (genex) - Van Seat naar Audi naar Peugeot
    Door Team306Tuning in forum Voorstellen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 03:00
  5. Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.