Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 4 van 4

Onderwerp: 2 vraagjes.....

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2012
    Laatst Online
    21-06-12 om 14:20
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1996

    Man Gebruiker komt uit: Europa Topic: 2 vraagjes.....

    hallo,

    ik heb 2 vragen.
    naar aanleiding dat ik een 2.0 xsi motor heb overgezet van een 306 xsi uit '94 naar '96 moest de hele elektronika veranderd worden.
    nu brand soms mn motorstorings lampje maar de auto loopt prima ( vermoed dat dit door het elektronica veranderen komt)
    en de belangrijkste vraag, mn kilometerteller + dagteller valt soms uit dit is pas de laatste 2 dagen.
    als ik de auto start doet ie het prima maar na 5 minuutjes begint de naald te ' dansen' soms komt ie weer op de juiste snelheid en soms valt ie helemaal dood op 0 km/h ( gebeurt dit, dan werkt mn dagteller etc. ook niet meer )
    gister werkte ie eigenlijk weer prima op 2 minuutjes na.
    waar moet ik deze fout zoeken is dit een dashboard probleem of zit deze sensor op de versnellingsbak??
    bvd

    Mike

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom Mike,

    Stel je ook even voor . Motorconversies zijn hier niet vaak aan de orde, en wekken daarom vaak nieuwschierigheid op .

    Heb je een 2-polige of 3 polige snelheidssensor op je versnellingsbak?

    En welke motorcode heb je. Meest waarschijnlijk is een RFX of een RFZ. Zie hieronder voor de mogelijkheden.

    - XU10MZ (RDZ) 1989 - 1993 Magnetti Marelli G5 110 Pk
    - XU10J2L/Z (RFZ) 1993 - 1998 Motronic MP5.1 122 Pk @ 5600
    - XU10J2Z (RFZ) 1989 - 1993 Motronic MP3.1 122 @ 5600 (niet aannemelijk; dit is een oud type uit een 605)
    - XU10J2C/Z (RFU) 1994 - 2001 Magnetti Marelli 8P-22 121 @ 5750
    - XU10J2U/X3 (RFW) 1994 - 2001 Magnetti Marelli 8P.11 110 @ 550
    - XU10J2CL/Z (RFX) 1993 - 1997 Magnetti Marelli 8P 121 @ 5750
    - XU10J2 (RGZ) 1990 - 1996

    In een aantal gevalle zit je op het randje van een overgangsfase. Dit heeft hoofdzakelijk met het type ECU te maken.

    Kun je ook aangeven welke ECU er in de oude wagen zat, en welke er bij de donormotor zat? Als je puur en alleen een motor hebt gewisseld, dan kan het zeker voorkomen dat er kleine verschillen zijn qua aansturing. De RFZ motor draait op een Bosch computer, en de andere types draaien op een Magnetti Marelli. Dit past niet op elkaar, en ook onderling zijn er verschillen....

    Heb je hem al eens uitgelezen?
    Laatst gewijzigd door Muschkie; 21-06-12 om 14:01.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    20-05-19 om 23:04
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    kan ook zijn dat je ergens een slecht massa hebt of misschien zelfs een lichte kabel breuk.
    kabel breuken kunnen hele rare storingen veroorzaken (kom het regelmatig tegen in mijn werk)

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Volgens mij is het de TS al gelukt ofzo, want na zijn vraagstelling is ie al niet meer online geweest.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. (Ruud81) - Een paar vraagjes.....
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  2. (Jeroen.) - Paar vraagjes
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  3. (R) - Motorwissel 1.4 naar 1.6 vraagjes
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.