Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: GROTER MOTORBLOK

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2012
    Laatst Online
    27-06-12 om 02:43
    Locatie
    Vinterbro
    Leeftijd
    28
    Berichten
    10
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1996

    Man Gebruiker komt uit: Europa Topic: GROTER MOTORBLOK

    Haihai,

    ik heb een peugeot 306 (style) 1.4L van 1996. Zo als iedereen waarschijnlijk weet heeft deze niet al te veel paarden onder zen motorkappie. Nou vroeg ik me af hoe moeilijk het is of wat voor soort motor jullie mij zouden kunnen aanbevelen om er in te kunnen zetten. Het liefst zoals ieder ander natuurlijk een 2.0 (maar ik geloof best dat dat niet 1 van de makkelijkste zou kunnen zijn) maar zelfs een 1.8 zou denk ik al wel een groot verschil zijn. Ik wil graag weten of ik eventueel motortypes van andere jaren zou kunnen gebruiken (word makkelijker met zoeken naar een grotere motor ), naja gewoon wil ik gewoon alles weten haha. Zijn er ook andere dingen waar ik over na moet denken dan zoals uitlaat, bedrading etc. ofzo ??

    Alvast bedankt voor jullie reacties!!

  2. Naar Boven | #2
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het is zeker niet rendabel om een grotere motor in te gaan bouwen in een 1.4.
    Je moet dan natuurlijk alles aanpassen, remmen, onderstel, bak, motor, randelektronica enz enz. De auto is gewoon niet berekend op een zware motor.
    Het is veel makkelijker gewoon een goede XSi / S16 / GTi te kopen, dan heb je uiteindelijk ťn een beter uitgewogen/gebalanceerde auto, en je bent vrijwel zeker veel minder geld kwijt.

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2012
    Laatst Online
    27-06-12 om 02:43
    Locatie
    Vinterbro
    Leeftijd
    28
    Berichten
    10
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1996

    Man Gebruiker komt uit: Europa Topic Starter

    Oke dankje . Zoals dacht ik ook al eigenlijk, maar vroeg me toch af . Had heel wat goeie motorblokken gezien met prijzen van 200 euro tot en met 500 euro. Dan word het maar eens beetje meer sparen, wat plezier hebben met wat ik nu heb en dan maar eens een iets snellere en jongere peugeot kopen .

    thnxs

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat is het beste idd. Reken op een GOEDE motorconversie op een budget tussen de 2 en 3 duizend euro. Daar moet je de aanschaf van de motor bij rekenen. Bij die conversie reken ik dan koeling, remmen, veren, aandrijving ed. Niet doen dus; de moeite en geld wegen niet op tegen het resultaat. Gewoon een andere auto halen.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  6. Naar Boven | #5
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Inderdaad, en voor dat geld koop je toch een hele leuke GTi!

  7. Naar Boven | #6
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    06-03-19 om 18:45
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BreadeR Bekijk Berichten
    zen motorkappie
    Kom je uit BelgiŽ? Ik las op een ander forum dat zo'n motorconversie daar niet toegestaan is.
    Renault Mťgane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupť
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  8. Naar Boven | #7
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    20-05-19 om 23:04
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    je kunt er altijd een 1.6 in hangen heb je wel 90 paarden (is 15 meer )
    maakt zeker een verschil maar maakt het niet tot een kanon.

    motor kun je zo om hangen (natuurlijk ecu ook), zijn namelijk alle bij TU motoren dus in de basis geheel gelijk (grote verschil, motor inhoud en vermogen).

    je zult om het af te maken je schijven/klauwen/blokken wel moeten vervangen (trommels zijn gelijk dacht ik)

    als je meer wilt (1.8/2.0) kom je alweer bij de XU motoren deze zijn geheel anders dus moet je ook een ander subframe + remmerij + voorwiel ophanging + versnellingsbak + rand zaken motor enz..
    en dan word het best duur, dan kun je beter een complete 306 kopen (bijv een XSI met 3 ton die verder nog perfect is en daar een nieuw xsi blokje in hangen )

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2012
    Laatst Online
    27-06-12 om 02:43
    Locatie
    Vinterbro
    Leeftijd
    28
    Berichten
    10
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1996

    Man Gebruiker komt uit: Europa Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fab306 Bekijk Berichten
    Kom je uit BelgiŽ? Ik las op een ander forum dat zo'n motorconversie daar niet toegestaan is.
    Nee ik kom niet uit BelgiŽ, kom uit Noorwegen .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fab306 Bekijk Berichten
    je kunt er altijd een 1.6 in hangen heb je wel 90 paarden (is 15 meer ) maakt zeker een verschil maar maakt het niet tot een kanon.
    Ik zaL wel eens kijken wat ik ga doen :P. Ik ben verders wel tevreden over hoe ze me rond sjokt :P waren meer ideeŽn of het mogelijk was, maar waarschijnlijk zalk der dan wel verkopen en een 1.8 of 2.0 voor kopen als ik er 1 vind. (eerst nog ff nog een paar jaartjes lekker er mee ''crossen'' natuurlijk voor dat het zo ver is XD)


 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.