Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 17

Onderwerp: Wynns Super charge

  1. Naar Boven | #1
    first-ed's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    14-08-19 om 14:03
    Locatie
    Den Helder
    Leeftijd
    49
    Berichten
    145
    Topics
    14
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Wynns Super charge

    Wie oh wie heeft er ervaring met Wynns Super Charge. Het is een toevoeging die er voor zorgt dat de motor minder rookt en olie gaat verbruiken. Mijn cabrio heeft bij het starten bijna altijd een blauw rookpluimpje. Ik verdenk zelf dat de klepseals te hard zijn geworden omdat de auto voordat ik hem kocht een jaar heeft stilgestaan. Laatst een beurt gegeven en de olie die ik ervoor gebruikt heb is de 5 w 30.

    Graag jullie reactie, de klepseals kunnen altijd nog vervangen worden. De kilometerstand is nu 214.000.
    Greetz

  2. Naar Boven | #2
    Bengel †'s Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Die heb ik dankzij Ferdinand.
    Wel een vereiste is gelijk de olie en het filter vervangen, dus eigenlijk is het geen toevoeging maar een meerwaarde.
    Het blok is daarna ook veel rustiger gaan lopen.

    ik kan er naast zitten hoor, is 5W30 niet te dun ?
    Laatst gewijzigd door Bengel †; 17-04-12 om 19:45.


  3. Naar Boven | #3
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 18:40
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    702
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Daarover lopen de meningen sterk uiteen omdat er in de oliλn ook al div toevoegingen zijn gedaan door de fabrikant, daardoor zou het kunnen zijn dat de versch. toevoegingen elkaar afbreken of gaan tegenwerken.
    Zelf heb ik een praktijkvoorbeeld (kennis) waarbij een bmw de olie is afgetapt en daarna kwam er iemand praten koffiedrinken( gezellig) enz. en de auto werd meegenomen maar men kwam er pas achter dat er een lampje brandde na 17 km, dus nog eens 17 km terug en gevraagd wat dat event. kon zijn, men beloofde er naar te kijken en over een uurtje terug te komen, er werd snel de vergeten olie ingedaan + een busje wyns friction proofing en de wagen werd weer meegegeven en er zijn nooit schade problemen geweest welke aan gebrek aan smering te wijten zouden kunnen zijn.
    Er dient we bij vermeld te worden dat er bij elke oliewissel altijd een busje wyns toegevoegd was ook voor die tijd al.
    je kunt zelf een simpele test doen door voor het olie verversen eerst het toerental precies op een bepaalde waarde af te stellen bij een warme motor, daarna olie verversen en een busje wyns toevoegen en een ritje maken van zo'n 50- 75 KM daarna weer met een warme motor het toerental aflezen, het kan maarzo zijn dat die nu 20-25 % hoger ligt, oorzaak..... door betere smering is alles gladder geworden dus minder weerstand en bijgevolg ook lager brandstofverbruik, maar of dit ook de motor van het roken kan afhelpen?????
    Kwestie van testen.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    first-ed's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    14-08-19 om 14:03
    Locatie
    Den Helder
    Leeftijd
    49
    Berichten
    145
    Topics
    14
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Even voor de duidelijkheid. Hij rookt alleen bij het starten en dan hooguit een 5 tal seconden. Daarna gaat het over tijdens het opwarmen van de motor in condens rook(wel hevig) om daarna niet meer te roken. Zelf gezien door er met een andere auto achter te rijden. De auto heeft braaf zijn beurten gehad tot 185000 bij de peugeotdealer en daarna 1 beurt met apk bij een plaatselijke garage. om vervolgens een jaar te hebben stilgestaan.

    De 5 w 30 olie die erin zit werd mij aangeraden door een bevriende monteur die zij dat het een zeer goede olie is(Ford). Ik denk idd dat de moderne autos beter op de dunne olie kunnen rijden en de autos die wat meer op leeftijd zijn op dikkere olie.

    Alle tips en ervaringen zijn welkom.

  6. Naar Boven | #5
    Bengel †'s Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Edwin
    Rij je alleen korte stukjes , anders eens de condens uitblazen op de snelweg.


  7. Naar Boven | #6
    Ruud Plooijer's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 23:40
    Locatie
    Zaanstad
    Leeftijd
    43
    Berichten
    3.098
    Topics
    51
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw metallic,M0GQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    5w30 is veel te dun voor in de TU motoren.
    Dan kan de olie tussen de keerringen en seals doorlopen. Ik gebruik bij oudere TU's meestal 15w40 of als ze nog fris zijn een 10w40.
    Life is what happens while you are busy making other plans. Was getekend John Lennon.

  8. Naar Boven | #7
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 18:40
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    702
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nu nog condens???
    Mis je geen koelvloeistof?

  9. Naar Boven | #8
    Bengel †'s Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Antonio )Banderas)
    Had een mooie theorie over de olie op de meeting, wie weet komt er hier een antwoord.


  10. Naar Boven | #9
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-07-19 om 13:52
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.363
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    5W30 ONMIDDELIJK UIT EEN TU!!! 10W40 van een goede kwaliteit is verreweg het beste. Ford olie is veeeeeeel dunner! Ik heb in de Audi ook 5W30, maar dat is net water zo dun..... Dat kan echt niet in een TU. Daarbij is 5W30 vaak ook nog eens een vol syntheet, en dat kan die motor ook helemaal niet hebben.... gewoon 10W40 half syntheet erin!

    Als je de olie wisselt MOET je er nu een flesje engine oil cleaner ingooien, omdat er vol synthetische olie in heeft gezeten. Half Syntheet hecht hier niet/deels aan, en vermengd zich erg erg slecht met elkaar... Dit zorgt voor een hoge slijtage...

    Snel die rommel eruit. Ik durf er op te zeggen dat als je de motor nu een goede beurt geeft, dat het roken een heel stuk minder zal worden. Dooor gebruik van die 5W30 olie kan het roken echter wel blijven..... koprevisie is dan de enige goede oplossing...
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  11. Naar Boven | #10
    first-ed's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    14-08-19 om 14:03
    Locatie
    Den Helder
    Leeftijd
    49
    Berichten
    145
    Topics
    14
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bengel Bekijk Berichten
    Edwin
    Rij je alleen korte stukjes , anders eens de condens uitblazen op de snelweg.
    Ik rij idd er hoofzakelijk korte stukjes mee. Maar in de afgelopen maand ook 1 keer naar Maastricht en een keer naar Brabrant geweest. Er zit geen sludge onder de dop.

    ========== Post samengevoegd op 10:05 ========== De vorige post was op 10:03 ==========

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brumbrum Bekijk Berichten
    Nu nog condens???
    Mis je geen koelvloeistof?
    Als het koud is geweest wel. Zodra de temp wat hoger wordt is het damoen ook minder en na een paar minuten ook verdwenen.

    ========== Post samengevoegd op 10:11 ========== De vorige post was op 10:05 ==========

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie Bekijk Berichten
    5W30 ONMIDDELIJK UIT EEN TU!!! 10W40 van een goede kwaliteit is verreweg het beste. Ford olie is veeeeeeel dunner! Ik heb in de Audi ook 5W30, maar dat is net water zo dun..... Dat kan echt niet in een TU. Daarbij is 5W30 vaak ook nog eens een vol syntheet, en dat kan die motor ook helemaal niet hebben.... gewoon 10W40 half syntheet erin!

    Als je de olie wisselt MOET je er nu een flesje engine oil cleaner ingooien, omdat er vol synthetische olie in heeft gezeten. Half Syntheet hecht hier niet/deels aan, en vermengd zich erg erg slecht met elkaar... Dit zorgt voor een hoge slijtage...

    Snel die rommel eruit. Ik durf er op te zeggen dat als je de motor nu een goede beurt geeft, dat het roken een heel stuk minder zal worden. Dooor gebruik van die 5W30 olie kan het roken echter wel blijven..... koprevisie is dan de enige goede oplossing...
    Hoi Ferdinant,

    Dat ik de auto kocht zag ik hem al roken na een paar dagen. Samen met een maat die bij Ford werkt de beurt gegeven en daarbij de olie en filters, bougies en klepdeksel pakking vervangen in de hoop dat het roken minder zou worden. Hij zei wel dat het dunne olie is die erin gaat en ik weet niet wat er uitkomt. Vandaar de vraag over de Wynns. Als deze toevoeging erin zit en het wordt minder dan ga ik daarna toch nog voor een olie wissel en dan met dikkere olie in de hoop dat het roken dan verdwenen is.

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-07-19 om 13:52
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.363
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wynns producten zijn over het algemeen geen verkeerd "lapmiddelen". De reiniger producten zijn prima. Gewoon zsm die olie wisselen, en er goed om denken dat je die cleaner er door gooit. Die haalt de filmlaag van de volsyntheet weg.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  13. Naar Boven | #12
    Bengel †'s Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hoe ik het gedaan had.
    Engine cleaner er in gegooid, daarna een stukje rijden
    Afgetapt en alles ververst incl. oliefilter

    pas op, laat de aftapmoer gewoon in de emmer vallen anders zit je in Beverwijk met brandwonden.


  14. Naar Boven | #13
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-07-19 om 13:52
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.363
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Waarom?

    Als je gewoon met de dop erop de bout losdraaid, valt hij terug in de dop als die los komt. Ff schoonmaken en de boel lekker laten afvloeien. nieuw ringetje ertussen; et voila. En anders even een handschoen aan
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  15. Naar Boven | #14
    Bengel †'s Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    slagje te ver gedaan en dop schoot weg.


  16. Naar Boven | #15
    first-ed's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    14-08-19 om 14:03
    Locatie
    Den Helder
    Leeftijd
    49
    Berichten
    145
    Topics
    14
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    ok, ik ga ermee aan de slag. Voorlopig wordt het even niks ben eerst met de tuin bezig. Ook zo'n lekker klusje!!


 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.