Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: hulp gezocht bij aansluiting radio op ISO-bekabeling 306

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2012
    Laatst Online
    16-04-12 om 00:11
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1996

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: hulp gezocht bij aansluiting radio op ISO-bekabeling 306

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Hallo allemaal!

    Ik zit met het volgende.
    Mijn 306 is uitgerust met ISO connectoren (zie foto's): 1x zwart blok en 1x wit blok.
    Wanneer ik echter een autoradio aansluit gebeurt er helemaal niets: radio krijgt geen stroom. Ook nog even geprobeerd met een oudere radio: idem dito.
    Dezelfde radio's vervolgens even getest in andere auto: geen probleem, werkt direct.

    Ik heb de bedrading even doorgemeten en krijg keurig op 7 (12v+) en 8 (aarde) contact. Zou toch goed moeten zijn dan? Of zie ik iets over het hoofd.

    Vast dank voor het meedenken!

    Tom




  2. Naar Boven | #2
    peug306je's Schermafbeelding
    monteurtje

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2012
    Laatst Online
    14-06-12 om 15:27
    Locatie
    Tijnje ( Friesland )
    Leeftijd
    46
    Berichten
    125
    Topics
    17
    Auto
    Peugeot 306 XT Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    je moet ook op 1 draad constant stroom hebben dus zonder de sleutel in het contact !!
    deze is voor de geheugen van de radio en zonder deze doet de radio niks !!

    ik weet dat dit moet zijn bij de draad met de min de constante stroom draad zit er tegen over

    ========== Post samengevoegd op 19:30 ========== De vorige post was op 19:28 ==========

    sorry maar kan je foto's niet zien dus kan niet duidelijk aan geven welke pin bezetting het moet zijn

    ========== Post samengevoegd op 20:01 ========== De vorige post was op 19:30 ==========

    maar goed even op google gekeken

    A 7 A 8 en A 4 moeten stroom en massa zijn

    de constante is meestal A 4 en de geschakelde stroom is meestal A 7 maar kan bij sommige auto om gedraaid zijn !! en A 8 is altijd massa

    dus even meten je moet dus deze 3 dingen hebben voor dat de radio het doet

    als je het heb aan gesloten en alles van de radio in gesteld heb en nadat je de contact uit heb gezet en weer aan zet en je bent dan al je instellingen weer kwijt dan moet de de stekkers op de radio ( ligt er aan wat voor merk radio je heb ) rood ( geschakeld 12v ) en geel ( constant 12v ) Bij pioneer , sony , kenwood enz om draaien dus rood in geel en geel in rood !

    heb je 1 van de 2 stroom draaden geen stroom er op dan zal er een zekering uit liggen

    ik hoop dat je hier wat aan heb ?
    Foto's van de peug 306 http://www.306forum.nl/album.php?albumid=8
    Dagelijkse auto : Peugeot 306 1.6 8V XT break 88 PK ( POWERRRRRRRR )
    2e auto Als hobby project : Vw Golf type 1 Met type 2 1.8 GTI motor 122 PK

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2012
    Laatst Online
    16-04-12 om 00:11
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1996

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Dank voor je reactie.
    Om een of andere reden blijven mijn foto's klein inderdaad... maar goed: wat betreft de aansluiting op het blokje: er zitten draden op A4, A6, A7 en A8. Te weten (volgens het boekje vd 306)
    A4=constant
    A6=verlichting(+)
    A7=accessoires(+)
    A8=massa

    Op de radio staat vermeld als schema:
    A4=geheugen
    A5=autom. antenne
    A7=+12v (naar contactsleutel)
    A8=massa

    Wat ik meet is:

    A8 met A7 = 12v spanning (met contactsleutel 'aan', zonder contactsleutel: niets)
    A8 met A6 = niets
    A8 met A4 = spanning (...maar geen 12v?)

    Voor zo ver ik zie wordt er gebruik gemaakt van zekering 1 en deze is in orde.
    Aanvulling: ontdekte nog een zekering die er niet in zat (!): 20Amp t.b.v. accessoires/radio...

    Kortom: draden waar spanning op moet staan (A7 + A4) staat spanning op, echter radio doet het nog niet...
    Laatst gewijzigd door tombee01; 14-04-12 om 22:58.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    peug306je's Schermafbeelding
    monteurtje

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2012
    Laatst Online
    14-06-12 om 15:27
    Locatie
    Tijnje ( Friesland )
    Leeftijd
    46
    Berichten
    125
    Topics
    17
    Auto
    Peugeot 306 XT Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tombee01 Bekijk Berichten
    Dank voor je reactie.
    Om een of andere reden blijven mijn foto's klein inderdaad... maar goed: wat betreft de aansluiting op het blokje: er zitten draden op A4, A6, A7 en A8. Te weten (volgens het boekje vd 306)
    A4=constant
    A6=verlichting(+)
    A7=accessoires(+)
    A8=massa

    Op de radio staat vermeld als schema:
    A4=geheugen
    A5=autom. antenne
    A7=+12v (naar contactsleutel)
    A8=massa

    Wat ik meet is:

    A8 met A7 = 12v spanning (met contactsleutel 'aan', zonder contactsleutel: niets)
    A8 met A6 = niets
    A8 met A4 = niets

    Voor zo ver ik zie wordt er gebruik gemaakt van zekering 1 en deze is in orde.
    dan zou ik al ik jouw was gewoon een nieuwe draad trekken vanaf de accu met een zweef rode 10 amp zekering er tussen voor de A4 deze kan rechtstreeks op de bedrading ( geel ) van de radio ( welk merk heb je ??) , want A7 en A8 heb je al door dat je geen constante spanning 12v heb doet je radio het dus niet
    Foto's van de peug 306 http://www.306forum.nl/album.php?albumid=8
    Dagelijkse auto : Peugeot 306 1.6 8V XT break 88 PK ( POWERRRRRRRR )
    2e auto Als hobby project : Vw Golf type 1 Met type 2 1.8 GTI motor 122 PK

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2012
    Laatst Online
    16-04-12 om 00:11
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1996

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Op dat punt was ik ook al (bijna!) aanbeland...

    Maar kun je niet ergens 'onderweg' een constante 12v opsplitsen i.p.v. nieuwe kabel naar de accu?

  7. Naar Boven | #6
    peug306je's Schermafbeelding
    monteurtje

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2012
    Laatst Online
    14-06-12 om 15:27
    Locatie
    Tijnje ( Friesland )
    Leeftijd
    46
    Berichten
    125
    Topics
    17
    Auto
    Peugeot 306 XT Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tombee01 Bekijk Berichten
    Op dat punt was ik ook al (bijna!) aanbeland...

    Maar kun je niet ergens 'onderweg' een constante 12v opsplitsen i.p.v. nieuwe kabel naar de accu?
    ja kan ook wel bv van het contact slot ( redelijk dikke draden ) mag ook maar !! gebruik wel een zekering er tussen !!
    Foto's van de peug 306 http://www.306forum.nl/album.php?albumid=8
    Dagelijkse auto : Peugeot 306 1.6 8V XT break 88 PK ( POWERRRRRRRR )
    2e auto Als hobby project : Vw Golf type 1 Met type 2 1.8 GTI motor 122 PK

  8. Naar Boven | #7
    peug306je's Schermafbeelding
    monteurtje

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2012
    Laatst Online
    14-06-12 om 15:27
    Locatie
    Tijnje ( Friesland )
    Leeftijd
    46
    Berichten
    125
    Topics
    17
    Auto
    Peugeot 306 XT Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    en werkt je radio ???
    Foto's van de peug 306 http://www.306forum.nl/album.php?albumid=8
    Dagelijkse auto : Peugeot 306 1.6 8V XT break 88 PK ( POWERRRRRRRR )
    2e auto Als hobby project : Vw Golf type 1 Met type 2 1.8 GTI motor 122 PK

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2012
    Laatst Online
    16-04-12 om 00:11
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1996

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    He he.. eindelijk even het goede nieuws melden: de radio doet het inderdaad!

    Heb er uiteindelijk voor gekozen om het als volgt op te lossen:

    - ISO draden 4 en 7 samengevoegd en aangesloten op de schakeldraad die naar zekering 1 loopt.
    - Zekering 1 bood de mogelijkheid om deze op twee manieren te plaatsen: als schakeling (dus reageren op contactsleutel) of constant: deze staat nu dus in standje 'constant'.

    Betekent wel radio handmatig uitzetten, maar daar valt mee te leven!

    Groet. Tom


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. hulp bij cabrio dakprobleem gezocht...
    Door alvs in forum Cabrio
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 15-06-09, 18:08
  2. Gezocht: Hulp
    Door kakbouter in forum Electronica
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 24-03-09, 23:16
  3. (wolveone) - hulp met verloop stekker radio!
    Door Team306Tuning in forum Audio
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 03:00
  4. (Chaz) - Led achterlichten fase 2, hulp gezocht!
    Door Team306Tuning in forum Electro
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 03:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.