Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 63

Onderwerp: Interieur up-grade

  1. Naar Boven | #1
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:29
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Interieur up-grade

    Hoi allemaal,

    Van mijn phase 1 XSi ben ik begonnen met het upgraden van het interieur. Dit had twee redenen:

    1. De orginele stoelen bieden te weinig steun voor mijn vriendin. Waarschijnlijk omdat deze doorgezeten zijn. Ook was de wang van de bijrijdersstoel kapot. De beugel die door de rechter wang loopt was afgebroken.

    2. Ik kon goedkoop een setje leer-alcantara op de kop tikken.

    Omdat de rest van het interieur niet meer bij de stoelen past, in mijn ogen, besloot ik ook de deurpanelen te gaan vervangen. Hiermee werd het project min of meer meteen een complete upgrade.

    Wat er allemaal op de planning staat:

    1. Stoelen en bank vervangen. Done!
    2. Deurpanelen vervangen:
    • Bekleden met zwart skai
    • Inbouwen (incl. alle aanpassingen)
    3. Pookknop vervangen.

    Van alles probeer ik een gedetailleerde how-to te maken. Miss. een beetje overbodig omdat het vooral veel torxjes los en vast schroeven is, maar mogelijk loop ik tegen bijzonderheden aan.

    De openingspost zal ik steeds aanpassen met wat er precies gedaan is. In een nieuw bericht zal ik de details posten.

    Alvast een voorproefje:





    Als alle goede foto's op m'n PC staan dan komt 't uitgebreide verslag.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  2. Naar Boven | #2
    rebelish's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2008
    Laatst Online
    30-12-18 om 00:23
    Locatie
    Staden
    Leeftijd
    30
    Berichten
    270
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2001 / XU10J4RS (RFS) Rallye

    Man Gebruiker komt uit: Belgie

    hmmm dat zou toch veel beter staan in mijne rallye hoor !

    Het ziet er knap uit, en volgende plannen klinken goed.
    hoewel het voor mij een beetje afsteekt met de blauwe vloerbekleding, een zwart zou mooier zijn.

  3. Naar Boven | #3
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:29
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Dat blauwe van het voerkleed past eigenlijk wel goed. De deuren worden ook helemaal zwart, dus dan is alleen het vloerkleed nog blauw. Wil sowieso iets van het orgineel er in laten en ik houd ook niet van helemaal donker.

    Nu met de oude panelen is het nog wat rommelig, maar dat zal dus ook tot de verleden tijd gaan behoren.

    B.t.w.: verslag is in de maak.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    rebelish's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2008
    Laatst Online
    30-12-18 om 00:23
    Locatie
    Staden
    Leeftijd
    30
    Berichten
    270
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2001 / XU10J4RS (RFS) Rallye

    Man Gebruiker komt uit: Belgie

    Nouja ieder zen smaak hé

    Het is waarschijnlijk ook omdat ik het al altijd gewend ben geweest om een zwart vloerkleed met een zwart interieur te hebben.
    En ik heb het liever allemaal donkerder.

    Nou de werken zien er goed uit.

  6. Naar Boven | #5
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 01:14
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.954
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik vind het een enorme vooruitgang

  7. Naar Boven | #6
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk Berichten
    Ik vind het een enorme vooruitgang
    Dit dus.
    Goed bezig Yoep! De bekleding van de stoelen ziet er ook nog erg netjes uit.
    Komt dit interieur uit een GTi? Het kan gezichtsbedrog zijn maar bij mijn stoelen lijken de wangen meer "omhoog" te staan.

  8. Naar Boven | #7
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:29
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik weet niet waar het interieur uit komt.

    Zou goed kunnen dat in een GTi de wangen hoger zijn. Of deze zijn zo weinig gebruikt dat ze totaal niet ingezakt zijn.

    M'n vorige stoelen waren heel erg ingezakt en dan zat je automatisch tussen de wangen. Bij deze is dat gevoel iets minder. Zitting is ook harder.

    Toen ik de oude en nieuwe stoel naast elkaar had staan, zag ik eigenlijk niet direct verschil in de wang-hoogte:

    dsc09017p.jpg

    Ik heb nu wel een verstelbare lendesteun. Dat is wel prettig.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  9. Naar Boven | #8
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:29
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Gevonden:

    Phase 1:


    En Phase 2/3:
    Zoals die ik heb.

    Je kunt aan de naden van het zitvlak zien uit welke phase ze komen. Zoekend op internet zag ik bij phase 2 GTi's alleen het interieur zoals ik dat nu heb.

    Phase 1 heeft dus hogere wangen, lijkt 't.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  10. Naar Boven | #9
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kijk aan, weer iets geleerd
    De laatste foto is inderdaad precies als mijn stoelen, nooit geweten dat hier onderling nog verschil in zat per fase.

  11. Naar Boven | #10
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:29
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik ook niet, op het eerste gezicht leken ze mij identiek, maar was dus toch niet zo.

    Zitting is zo te zien ook iets langer. Of dat is gezichtsbedrog.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  12. Naar Boven | #11
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Of de zitting langer is durf ik zo niet te zeggen, is lastig te zien.
    De boel pastte wel netjes 1 op 1 zonder aanpassingen ondanks dat het interieur dus uit een andere fase komt?
    Het lijkt me niet dat veel verdere verschillen in zullen zitten.

  13. Naar Boven | #12
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:29
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Interieurwissel

    Stap 1:
    Controleer de rails van de nieuwe set
    Om niet steeds naar binnen te moeten lopen heb ik een foto van de rails gemaakt. Mocht ik meteen zien dat het niet ging passen zou ik niet voor niets beginnen.



    Stap 2:
    Auto leeg halen
    Door de auto leeg te halen heb je meer bewegingsvrijheid.

    Stap 3:
    Bijrijdersstoel
    De bijrijdersstoel is het makkelijkst van de twee stoelen. Er zit in iedere rail twee torxen: een voor en een achter. Zelf ben ik begonnen met de voorste torx. Deze zijn gemakkelijk te vinden in de rails en los te draaien met een TX40.
    Zet de stoel in de achterste stand om er gemakkelijk bij te kunnen.


    Dit is (zittend op de stoel) rechtsvoor en horizontaal


    Dit is linksvoor en zit horizontaal

    Om bij de achterste torx te komen, even de stoel voorzichtig naar voor zetten. Dan kom je bij de volgende torxen:


    Dit is (zittend op de stoel) linksachter. Deze torx zit dus vertikaal

    De andere torx zit weer horizontaal. Vergeet niet dat de borgringen los liggen en dus zo uit de rails vallen!

    Als deze torxen verwijderd zijn, kun je de stoel op z’n kant leggen om de stekkers van de gordelspanners los te halen.



    De stekker die niet aan de stoel vast zit, zit wel geborgd met op een plaatje. Dat plaatje zit vast met tie-rips. Gewoon tierips losknippen hoeft niet! Stekker los maken en dan het pinnetje dat op het plaatje de kabel borgt voorzichtig los halen. Deze heb je later nog nodig.


    Stekker los met het borgpinnetje.

    Nu kan de stoel uit de auto getild worden. Ik heb gelijk even het tapijt geborsteld.



    Vervolgens de nieuwe stoel er in leggen, op z’n zijkant, en dan de stekker weer vast maken.


    Borgpennetje past in het borgplaatje van de nieuwe stoel

    Nu komt het stuk dat wat handigheid eist. De rails moet nl. links en rechts gelijk staan. Even goed de hendel indrukken en alles op z’n plek zetten. Dan kun je de stoel vooraan vast zetten.


    Rechtsvoor


    Linksvoor

    Als voor alles vast zit, is achter geen probleem meer.


    Rechtsachter. Kwam een pen van de vorige eigenaar tevoorschijn.

    En zo zit de nieuwe stoel er in!



    Stap 3:
    Bestuurdersstoel
    Met deze stoel had ik beduidend meer moeite. Ik kon, mede omdat ik rechtshandig ben, moeilijk bij de torxen en als ik er bij kwam kreeg ik ze moeilijk los. Dat ze moeilijk los kwamen had meerdere redenen. Een was dat er extra borgringen geplaatst waren door een vorige eigenaar.

    Verder kwam ik er achter dat het raadzaam is om de stoel meteen in de hoogste stand te zetten. Dat geeft meer ruimte om te bewegen. Verder heeft de bestuurdersstoel veel meer plastik kappen die alles verbergen.

    Om goed bij de torxen te komen heb ik de kap die aan de buitenkant zit weg gehaald. Op de foto’s de plekken van de drie torxjes waarmee deze vast zit.


    Vooraan. Torx zit onder de stoel. Op de tast kun je deze los draaien


    Middelste. Te zien van buitenaf


    Achterste. Foto is van onderaf genomen

    Als deze los zijn kun je de kap buigen en over de hendel voor hoogteverstelling manoeuvreren.


    Met de kap weg is er veel meer ruimte
    Nu kunnen de torxen los gehaald worden. Bij de bestuurdersstoel zitten de torx linksvoor en linksachter horizontaal. De torx rechtsvoor is heel moeilijk te bereiken en kon ik alleen met 1/8e slagen los halen. Dit heb ik ook op de tast moeten doen.

    Ook bij deze stoel geldt: alle borgringen zitten los en kunnen dus uit de rails vallen.

    Voordat de stoel er uit gaat eerst weer de stekkers los halen en als de nieuwe er in gaat stekkers weer vast maken.

    Het plaatsen van de nieuwe stoel gaat goed zonder de plastic kap weg te halen. Hier zijn verder geen bijzonderheden.



    Stap 4:
    De achterbank
    Bij de achterbank haal je eerst de zittingen weg. Dit zit met een kliksysteem vast en is heel gemakkelijk. Daarna heb je 4 bouten los te halen. Op de foto de bout van het kleinste deel van de leuning.



    Het vervangen is straight forward en behoeft geen verdere beschrijving. Met als enige kanttekening dat opgelet moet worden dat de plaatjes waar de bouten door gaan, goed in de gaten vallen. Bij het loshalen van de oude bank wordt duidelijk wat bedoeld wordt.

    En zo zit het hele interieur er in!

    Oud:




    Oud vs. nieuw (phase 1 en phase 2/3, resp.):


    Nieuw:




    NEXT: phase 2/3 deurpaneel bekleden met skai.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  14. Naar Boven | #13
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 01:14
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.954
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Keurig hoor,

    van die phase verschillen wist ik wel. Bij een stoffen interieur zie je het verschil heel slecht, maar als je een tijdje 306 cabrio's aan het bezoeken bent geweest zie je dit gelijk :P Komt vooral omdat die stiknaad veel duidelijker zicht baar is.

  15. Naar Boven | #14
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-07-19 om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ziet er erg goed uit Joep! Ik heb het ook zo gedaan, alleen kon ik het volleder goed verkopen, en zit nu mijn originele half leder er weer in. Heb het trucje dus nu 2x gedaan
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  16. Naar Boven | #15
    rebelish's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2008
    Laatst Online
    30-12-18 om 00:23
    Locatie
    Staden
    Leeftijd
    30
    Berichten
    270
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2001 / XU10J4RS (RFS) Rallye

    Man Gebruiker komt uit: Belgie

    knap, word tijd dat ik mij ook eens een gti interieurtje zoek.


 

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.