TopicStarter: Kermit306TCI
TopicDatum: Geplaatst: 13 Feb 2010 11:43 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
weet iemand welke bougies er origineel in de 2.0 XSI 8v zitten? Ik zie er met 1 massapunt naar de electrode...maar ook een model met 2? (hbase.nl)

Ik wil ze graag eens vervangen, volgens mij zijn ze wel aan vervanging toe.

Als iemand weet waar je ze online kan bestellen hoort ik dat ook graag
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 13 Feb 2010 11:59 pm

Kan je het niet terugvinden op ServiceBox?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 15 Feb 2010 03:14 am

Servicebox heb ik niet. Ik heb het maar op goed geluk gekocht via de gegevens van hbase...hoop dat dat de goede zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 15 Feb 2010 11:55 am

waarom draai je er niet een bougie uit om te kijken wat erin zit..?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 15 Feb 2010 01:56 pm

R schreef: waarom draai je er niet een bougie uit om te kijken wat erin zit..?

Omdat zijn volgende vraag wordt: Waar zitten de bougies

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 15 Feb 2010 02:42 pm

Sephiroth schreef: R schreef: waarom draai je er niet een bougie uit om te kijken wat erin zit..?

Omdat zijn volgende vraag wordt: Waar zitten de bougies

lol dat weet ie wel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 15 Feb 2010 05:37 pm

R schreef: Sephiroth schreef: R schreef: waarom draai je er niet een bougie uit om te kijken wat erin zit..?

Omdat zijn volgende vraag wordt: Waar zitten de bougies

lol dat weet ie wel

idd dat weet ik wel.... achter in de uitlaat toch?

Ik draai ze dr liever niet onnodig uit.... lees vaak genoeg dat er weer iemand zn schroefdraad naar de t$fus heeft gedraaid

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 15 Feb 2010 06:21 pm

Kermit306TCI schreef: R schreef: Sephiroth schreef: R schreef: waarom draai je er niet een bougie uit om te kijken wat erin zit..?

Omdat zijn volgende vraag wordt: Waar zitten de bougies

lol dat weet ie wel

idd dat weet ik wel.... achter in de uitlaat toch?

Ik draai ze dr liever niet onnodig uit.... lees vaak genoeg dat er weer iemand zn schroefdraad naar de t$fus heeft gedraaid

Tsja maar het moet er toch uit kunnen, t moet wel degelijk genoeg zijn om ze er in en uit te kunnen draaien . Als t goed is is dat tot nu toe ook elke 20.000 km gedaan dus dan moet t kunnen.

De schroefdraad draai je trouwens alleen naar de ****** als je ze veel te strak vast zet, vast is vast en niet verder doordraaien. Volgens mij moeten ze ook maar op 25 Nm ofzo volgens de fabrieksopgave

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 15 Feb 2010 08:56 pm

R schreef: Kermit306TCI schreef: R schreef: Sephiroth schreef: R schreef: waarom draai je er niet een bougie uit om te kijken wat erin zit..?

Omdat zijn volgende vraag wordt: Waar zitten de bougies

lol dat weet ie wel

idd dat weet ik wel.... achter in de uitlaat toch?

Ik draai ze dr liever niet onnodig uit.... lees vaak genoeg dat er weer iemand zn schroefdraad naar de t$fus heeft gedraaid

Tsja maar het moet er toch uit kunnen, t moet wel degelijk genoeg zijn om ze er in en uit te kunnen draaien . Als t goed is is dat tot nu toe ook elke 20.000 km gedaan dus dan moet t kunnen.

De schroefdraad draai je trouwens alleen naar de ****** als je ze veel te strak vast zet, vast is vast en niet verder doordraaien. Volgens mij moeten ze ook maar op 25 Nm ofzo volgens de fabrieksopgave

tja ik heb ze tot nu toe nog nooit vervangen...hij rijd al ruim 1 1/2 jaar zo..ik weet niet wat er in het verleden is gebeurd... zijn gewoon dure reparaties waar ik niet op zit te wachten dus weet liever meteen wat ik erin heb zitten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie306
Geplaatst: 15 Feb 2010 09:55 pm

je moet t wel heel bond maken als je da schroefdraad naar de balle help
eerst met de hand zo ver mogelijk vastdraaien dan pas met sleutel

met me scootertje had ik wel tientalle keren bougietje losgehaald
en idd vast is vast

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris_andriesse
Geplaatst: 16 Feb 2010 10:26 am

Kapot draaien komt meestal van er scheef indraaien. Daarom inderdaad altijd het 1e stukje met de hand, daarna met de sleutel.

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft