TopicStarter: XSI_overruled
TopicDatum: Geplaatst: 31 Jan 2010 09:10 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XSI_overruled
Hallo allemaal,

vandaag toen ik wilde gaan rijden, merkte ik op dat toen ik in de wagen stapte dat de blazer aanstond zonder dat ik de sleutel in het contact had zitten.... waardoor dus mijn accu leeg getrokken wa

iemand idee wat het zou kunnen zijn of iemand het zelf heeft meegemaakt...

hopelijk kunnen julie mij helpen wat verder helpen... groetjes wesley....

##########################################

Ik dacht dat de storing weg was...
maar vanmorgen om 5 uur ging mijn allarm afstands bediening ineens te keer van er is iets met je auto...

dus ik op me pantoffels en in me pjama om 5 uur smorgens naar de auto gegaan... hoorde ik de centrale vergrendeling PROBEREN steeds open of dicht te gaan ik maak de deur open... zat niet eens meer op slot en de binnenverlichting gloeide nog maar ene klein beetje dusja accu weer BOMLEEG zucht... k weet niet meer wat ik ermee aan moet... anders trek ik straks alles eruit en ceck of er niks loshangt...

###########################################

Kheb nu echt het hele dashboard eruit gevist gehad en gekeken maar eigelijk niks vreemds gevonden van kapotte kabels of iets dergelijks.

dus heb ik maar een extra relais ingebouwd en die t relais dat niet uit wilt gewoon onderbreekt. dus de blower kan nu niet meer aanblijven.

maar nu kan alleen de achterruit verwarming nog aan om de een of andere vage reden... dus ik snap t ook allemaal nie meer... dus er zit nogsteeds iets niet goed... dusja toch nog maarns verder zoeken zucht....

dit hele ge'emmer heeft maar 1 plus puntje... kachelradiateur stinkt nie meer want die hebk ma meteen vervangen XD haha
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 01 Feb 2010 10:45 am

Dus je blower stond nog te blazen op het moment dat je instapte?
Mogelijk een relais die blijft 'hangen'.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nakkie040
Geplaatst: 01 Feb 2010 12:26 pm

is dat toevallig hetzelfde relais als die van je CV ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XSI_overruled
Geplaatst: 01 Feb 2010 08:40 pm

relais zou kunnen maar zou dus zo ff niet weten welke.........

want ik zag net dat ik de achterruit verwarming ook nog aan kan zetten en die 2 zitten niet op hetzelfde relais.....dus moet een of ander hoofd relais zijn.... t zit ook niet in het contactslot... ik had alle connectors ervan losgekoppeld en nogsteeds kon de blower aan...

dus mischien dat ik een relais over t hoofd gezien heb of er zit ergens anders een sluiting....

PFFFFFFF echt vervelende storingen zijn dit bah....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 01 Feb 2010 09:43 pm

Trek de relais er is 1 voor 1 uit, en kijk eens of je blower uitvalt. De grijze voor de knipperlichten en de rode/oranje voor de achterruitverwarming kan je al uitsluiten (2 eerste relais links bovenaan).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodian
Geplaatst: 03 Feb 2010 08:57 am

Ik heb wel eens mijn radio en achteruit verwarming laten aan staan

Toen was hij zo maar leeg Maar miss dat zon relais is blijven hangen. Anders moet je de accu nog eens es opladen en dan weer kijken wanneer jij hem uitgezet hebt.

Mvg,
Wodian

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henky306
Geplaatst: 03 Feb 2010 09:20 am

huh, bij mij ging de achterruit verwarming altijd na een bepaald tijd uit...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aussie
Geplaatst: 03 Feb 2010 10:12 pm

henky306 schreef: huh, bij mij ging de achterruit verwarming altijd na een bepaald tijd uit...

bij mij gaatie ook na een tijdje weer uit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XSI_overruled
Geplaatst: 06 Feb 2010 11:59 am

Klopt achterruit verwarming gaat ook automatisch uit maar ik kom hem gewoon aanzetten ookal zat er geen sleutel in.


Maare vandaag weer eens gaan kijken of ik het deze keer wel kon vinden.

Dus ik zet de wagen in de schuur ik zet de auto uit, en hopla nu ineens werkt het allemaal gewoon weer, nu gaat de blower gewoon uit alsk de sleutel eruit draai.

Ik heb nou geen idee wat dat nou geweest is mss sluiting van draadjes?.....
Het is in elkgeval niet het relais van de blower zelf dat zou zijn blijven ''hangen'' ofzo,

want als ik hem eruit trok hoorde je hem klikken dus hij werd door iets anders aangestuurd dus de fout heeft nog VOOR dat relais gezeten....

dusja als het GE'EMMER weer begint trek ik het hele dash eruit om alles na te kijken. haha

hopelijk blijft ie weg
gr wes..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XSI_overruled
Geplaatst: 13 Feb 2010 12:11 pm

of dezelfde storing heeft weer toegeslagen of wer iets anders....maar de accu was deze keer zover leeg dat zelfs de binnen verlichting het nog amper deed!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aernout
Geplaatst: 13 Feb 2010 05:08 pm

Zou het contactslot niet een soort "hoofdrelais" bedienen.
Als dat relais is ingeschakeld kun je gebruikers in en uit schakelen ...

Logischerwijs zou ik zoiets beredeneren

stuur maar ff een PB met je mail adres, zorg ik even voor een scan van een schema ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephan
Geplaatst: 13 Feb 2010 06:00 pm

aernout schreef: Zou het contactslot niet een soort "hoofdrelais" bedienen.
Als dat relais is ingeschakeld kun je gebruikers in en uit schakelen ...

Logischerwijs zou ik zoiets beredeneren

stuur maar ff een PB met je mail adres, zorg ik even voor een scan van een schema ...

daar lijkt het inderdaad op.
Heb je toevallig ook een trekhaak met een 7-polige steker er onder zitten?
Ik heb ooit eens een storing gehad met een wagen waarbij ik div. componenten kon bedienen als het contact uit stond. en had toen hoop rottigheid in de 7polige stekker

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aernout
Geplaatst: 13 Feb 2010 08:13 pm

eerst lezen voor ik iets stoms schrijf!

heb je en 13 of 30 polige zekeringkast?

Noem even zo duidelijk mogelijk op wat allemaal blijft werken!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aernout
Geplaatst: 13 Feb 2010 08:18 pm

Het probleem dat jij hebt gehad Stephan, is dat er via de stekkerdoos een constante + pool kortsluiting heeft gemaakt met een geschakelde + pool.

Hierdoor word de geschakelde pool vanaf "de achterkant" gevoed, en heeft het contactslot schakel gedeelte dus geen zin meer .....

Zou inderdaad ook een oorzaak kunnen zijn, maar dan zouden alleen de gebruikers van waarschijnlijk één bepaalde zekering-groep ongewenst blijven werken, omdat er naar alle waarschijnlijkheid maar kortsluiting is met één of hooguit enkele geschakelde + groepen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 13 Feb 2010 11:57 pm

Zet eens een ampère-meter tussen de +pool van de batterij en de +kabel. Check vervolgens eens de lekstroom.

Als deze waarde te hoog ligt, zit je ergens met een sluiting!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XSI_overruled
Geplaatst: 14 Feb 2010 11:26 pm

stephan schreef: aernout schreef: Zou het contactslot niet een soort "hoofdrelais" bedienen.
Als dat relais is ingeschakeld kun je gebruikers in en uit schakelen ...

Logischerwijs zou ik zoiets beredeneren

stuur maar ff een PB met je mail adres, zorg ik even voor een scan van een schema ...

daar lijkt het inderdaad op.
Heb je toevallig ook een trekhaak met een 7-polige steker er onder zitten?
Ik heb ooit eens een storing gehad met een wagen waarbij ik div. componenten kon bedienen als het contact uit stond. en had toen hoop rottigheid in de 7polige stekker

Ja ik heb inderdaad zon stekker eronder hangen zou die eens kunnen lostrekken gebruik hem toch niet meteen afkoppelen die handel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XSI_overruled
Geplaatst: 14 Feb 2010 11:27 pm

Dav-E schreef: Zet eens een ampère-meter tussen de +pool van de batterij en de +kabel. Check vervolgens eens de lekstroom.

Als deze waarde te hoog ligt, zit je ergens met een sluiting!

ik zla eens een amperetang eraan hangen en kijken wat de stroom doet mischien dat ik het dan enige indicatie heb hoe het zit....

ik ben nu bezig de hele binnekant te strippen dus kan ik meteen alle bedrading controleren....

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft