TopicStarter: stylo038
TopicDatum: Geplaatst: 03 Dec 2009 12:51 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stylo038
Beste mensen,

Mijn cv is defect (sleutel) en om nou niet met hoge kosten van de dealer te zitten heb ik een universeelsetje gekocht.
Nu lees ik her en der dat de unit in de dakhemel of bij de achterbank zit.
Ik kan 'm helemaal niet vinden. Zoals ik de sleutel bekijk is het volgens mij ook geen infrarood. Ik heb de dakhemel losgehaal en kwam enkel 2 lampjes en een ventilatortje (??) tegen. (Wat doet die ventilator daar eigenlijk).

Wie kan mij aan de plaats van de cv-unit helpen. Het betreft hier een 1999-er break met 1.8 16V motor.

Groet Laurens
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 03 Dec 2009 07:59 pm

Als het klopt zit ie op dezelfde plaats als bij een 106/saxo.

Dan zit hij achter het dashboard net boven het gas en rempedaal. Daar zit de aansluitstekker op de cv unit.

ff op z'n kop liggen in de auto en je arm onder het dashboard stoppen, dan voel je hem vanzelf zitten na wat graaien.

Hou er wel rekening mee dat ie op 2 manieren aangesloten kan worden maar 1 manier maar de goede is. Bij de foute manier brand gelijk je zekering door, dus ff een setje zekeringen bij de hand houden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stylo038
Geplaatst: 05 Dec 2009 08:26 pm

Nou, helaas......

Ik ben vandaag bezig geweest om de stoel te verwijderen en de bekleding onder de stoel.
Het enige dat ik tegenkom is een module tbv de side airbag. Ik heb onder het dashboard boven de pedalen gekeken en het enige dat ik zie is linksboven het koppelingspedaal een aansluitbox met 4 verschillende kleuren connectoren.
Ik heb ook in de console van de handrem en versn.pook gekeken en ook hier is alleen een airbag module te vinden.
Wat mij het meeste verbaasd is het feit dat als je op verschillende fora kijkt, niemand direct een antwoord weet op deze vraag. Is peugeot dan zo wisselvallig mbt het plaatsen van deze module?

Ik word er een beetje flauw van, ben een dag verder maar nog geen cv-module gezien. Ik had gehoopt dat dit een makkelijke klus zou worden. Het vinden zal moeilijker zijn dan het aansluiten??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 07 Dec 2009 01:53 pm

stylo038 schreef: Nou, helaas......

Ik ben vandaag bezig geweest om de stoel te verwijderen en de bekleding onder de stoel.
Het enige dat ik tegenkom is een module tbv de side airbag. Ik heb onder het dashboard boven de pedalen gekeken en het enige dat ik zie is linksboven het koppelingspedaal een aansluitbox met 4 verschillende kleuren connectoren.
Ik heb ook in de console van de handrem en versn.pook gekeken en ook hier is alleen een airbag module te vinden.
Wat mij het meeste verbaasd is het feit dat als je op verschillende fora kijkt, niemand direct een antwoord weet op deze vraag. Is peugeot dan zo wisselvallig mbt het plaatsen van deze module?

Ik word er een beetje flauw van, ben een dag verder maar nog geen cv-module gezien. Ik had gehoopt dat dit een makkelijke klus zou worden. Het vinden zal moeilijker zijn dan het aansluiten??

Knappe jongen als jij de module kan zien zitten van de CV.
En ik had ook gezegd dat ie onder het dashboard zit, dus moet je niet je stoelen gaan verwijderen en je middenconsole er uit slopen.

Deze zit boven je rem- / gaspedaal, diep achter je dashboard verstopt.
Als je op z'n kop op je bestuurders matje gaat liggen en je halve arm onder je dashboard propt ( tussen/achter je rempedaal) moet je hem dus echt wel vinden.
Ben net nog wezen klussen aan de 306 en gelijk ff gevoeld of die daar nu zit en bij mijn '99 ph3 met hetzelfde blok, zit ie daar dus wel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stylo038
Geplaatst: 07 Dec 2009 09:46 pm

gorefest schreef: stylo038 schreef: Nou, helaas......

Ik ben vandaag bezig geweest om de stoel te verwijderen en de bekleding onder de stoel.
Het enige dat ik tegenkom is een module tbv de side airbag. Ik heb onder het dashboard boven de pedalen gekeken en het enige dat ik zie is linksboven het koppelingspedaal een aansluitbox met 4 verschillende kleuren connectoren.
Ik heb ook in de console van de handrem en versn.pook gekeken en ook hier is alleen een airbag module te vinden.
Wat mij het meeste verbaasd is het feit dat als je op verschillende fora kijkt, niemand direct een antwoord weet op deze vraag. Is peugeot dan zo wisselvallig mbt het plaatsen van deze module?

Ik word er een beetje flauw van, ben een dag verder maar nog geen cv-module gezien. Ik had gehoopt dat dit een makkelijke klus zou worden. Het vinden zal moeilijker zijn dan het aansluiten??

Knappe jongen als jij de module kan zien zitten van de CV.
En ik had ook gezegd dat ie onder het dashboard zit, dus moet je niet je stoelen gaan verwijderen en je middenconsole er uit slopen.

Deze zit boven je rem- / gaspedaal, diep achter je dashboard verstopt.
Als je op z'n kop op je bestuurders matje gaat liggen en je halve arm onder je dashboard propt ( tussen/achter je rempedaal) moet je hem dus echt wel vinden.
Ben net nog wezen klussen aan de 306 en gelijk ff gevoeld of die daar nu zit en bij mijn '99 ph3 met hetzelfde blok, zit ie daar dus wel.

De berichten hebben elkaar gekruist. Via een engelse site had ik namelijk gelezen dat de module onder de voorstoel verstopt kon zijn. Tis nu te donker om het zo buiten ff onder het dashboard te kruipen. Ik begrijp uit dit verhaal dat het niet echt een makkie zal worden om een andere module te plaatsen, zeker als je de module niet kunt zien zitten.
Sorry voor het misverstand, ik waardeer je reactie en ik zal nog eens een poging wagen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stylo038
Geplaatst: 08 Dec 2009 12:41 pm

Nou, het enige wat ik kan vinden/voelen is een witte connector, maar geen module. Wellicht dat iemand een foto oid kan sturen hoe de module eruitziet, want wat ik ook voel, het enige wat ik voel is de verwarmingsbuis en stuurstang.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 08 Dec 2009 07:58 pm

stylo038 schreef: Nou, het enige wat ik kan vinden/voelen is een witte connector, maar geen module. Wellicht dat iemand een foto oid kan sturen hoe de module eruitziet, want wat ik ook voel, het enige wat ik voel is de verwarmingsbuis en stuurstang.

Tis ook geen module wat je voelt onder je dashboard meer een stekker.
En die is dacht ik wel wit met, even uit mijn hoofd gezegd, 8 pootjes.

Heb ff geduld, dan probeer ik van de week ( of anders begin volgende week) ff nog een keertje te kijken en de camera onder het dashboard te proppen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stylo038
Geplaatst: 10 Dec 2009 11:12 am

gorefest schreef: stylo038 schreef: Nou, het enige wat ik kan vinden/voelen is een witte connector, maar geen module. Wellicht dat iemand een foto oid kan sturen hoe de module eruitziet, want wat ik ook voel, het enige wat ik voel is de verwarmingsbuis en stuurstang.

Tis ook geen module wat je voelt onder je dashboard meer een stekker.
En die is dacht ik wel wit met, even uit mijn hoofd gezegd, 8 pootjes.

Heb ff geduld, dan probeer ik van de week ( of anders begin volgende week) ff nog een keertje te kijken en de camera onder het dashboard te proppen.

Nu komt vandaag wordt mij vandaag verteld dat er geen losse module is maar dat de cv geregeld wordt in de BSI/computer?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 10 Dec 2009 12:07 pm

stylo038 schreef: gorefest schreef: stylo038 schreef: Nou, het enige wat ik kan vinden/voelen is een witte connector, maar geen module. Wellicht dat iemand een foto oid kan sturen hoe de module eruitziet, want wat ik ook voel, het enige wat ik voel is de verwarmingsbuis en stuurstang.

Tis ook geen module wat je voelt onder je dashboard meer een stekker.
En die is dacht ik wel wit met, even uit mijn hoofd gezegd, 8 pootjes.

Heb ff geduld, dan probeer ik van de week ( of anders begin volgende week) ff nog een keertje te kijken en de camera onder het dashboard te proppen.

Nu komt vandaag wordt mij vandaag verteld dat er geen losse module is maar dat de cv geregeld wordt in de BSI/computer?

En wie heeft dat verteld dan???

De dealer of iemand anders???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stylo038
Geplaatst: 10 Dec 2009 03:40 pm

gorefest schreef: stylo038 schreef: gorefest schreef: stylo038 schreef: Nou, het enige wat ik kan vinden/voelen is een witte connector, maar geen module. Wellicht dat iemand een foto oid kan sturen hoe de module eruitziet, want wat ik ook voel, het enige wat ik voel is de verwarmingsbuis en stuurstang.

Tis ook geen module wat je voelt onder je dashboard meer een stekker.
En die is dacht ik wel wit met, even uit mijn hoofd gezegd, 8 pootjes.

Heb ff geduld, dan probeer ik van de week ( of anders begin volgende week) ff nog een keertje te kijken en de camera onder het dashboard te proppen.

Nu komt vandaag wordt mij vandaag verteld dat er geen losse module is maar dat de cv geregeld wordt in de BSI/computer?

En wie heeft dat verteld dan???

De dealer of iemand anders???

Een collega van mij die in een verleden een 306 heeft gehad, wat voor type en bouwjaar is mij niet bekend

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stylo038
Geplaatst: 16 Dec 2009 05:55 pm

Ivm met een rammel in de bestuurdersdeur heb ik de bekleding e.d. verwijderd en o.a. ff gekeken naar het pompje van de deur. Misschien dat dit een optie zou kunnen zijn om de unit hier te plaatsen. Je kunt er zeer slecht bij en met dit weer ben ik niet te veel buiten....
Als ik maar weet waar ik de universele unit kan aansluiten ben ik al geholpen.
Het hoeft niet perse op de originele peugeot unit te zijn.
De rammel was trouwens een kabelboom die uit de klem lag.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nikke
Geplaatst: 25 Dec 2009 02:03 am

Volgens het schema zit ie hier:
De 8630


https://users.skynet.be/nikke/Team30...m/DSC00703.JPG

Hier zit ie:

https://users.skynet.be/nikke/Team30...m/DSC00707.JPG

En zo ziet ie eruit:

https://users.skynet.be/nikke/Team30...m/DSC00704.JPG

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 25 Dec 2009 04:00 pm

@nikke: vanwaar komt dat schema, is altijd interessant om weten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nikke
Geplaatst: 25 Dec 2009 06:03 pm

Dav-E schreef: @nikke: vanwaar komt dat schema, is altijd interessant om weten

Sinds eergisteren wilt m'n auto niet meer sluiten met de RF afstandsbediening, echter de gewone CV werkt nog.

Toen ik bij m'n dealer zat heeft ie gewoon het officieel schemaboek (voor 306'n vanaf 06/99) meegegeven zodat ik zelf kon foutzoeken.

Ergens volgende week scan ik dat boek in pdf formaat in.

Oja, ik heb alle kabels uitgemeten (met uitzondering van de kabels voor de startonderbreking) en alles lijkt ok te werken. ook de CV module werkt, maar de RF kring stuurt de CV module niet aan.

Ik denk er nu aan om alles buiten te gooien en er zo'n spy setje in te plaatsen (met klapsleutels). Heeft er iemand hier al problemen mee gehad? Ik zie dat je
- de sleutel kan overplaatsen
- de transponder
- en dat de motoren gedurende 0.5s aangestuurd worden.

zie ik nog iets over het hoofd of moet dit alles zonder problemen werken?

mvg
Nick

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aussie
Geplaatst: 26 Dec 2009 02:49 pm

Yuri van dit forum heeft het volgens mij ook er in gebouwd?
Zou is contact met hem opnemen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stylo038
Geplaatst: 05 Jan 2010 11:37 am

Kijk dit zijn interessante berichten.
Ik ga eens ff kijken.
Ik heb alleen een climate control dus ik hoop dat het overeenkomt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stylo038
Helaas, als ik het klokje verwijder dan heb ik daarachter de buis voor de verwarming en als ik schuin naar onderen kijk, zie ik niet iets zitten wat om een unit lijkt.
Mijn auto heeft automatische airco regeling[/quote]


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nikke
Geplaatst: 05 Jan 2010 11:58 pm

Hier heb je het volledig schema voor breaks, cabrio's, 3 an 5 duren vanaf 98.
Link:
https://rapidshare.com/files/3308501...uring.pdf.html
p204 toont het schema.
p205 toont aan via welke kabelbomen en wat de kleur van de draden zijn.
p302 toont waar modue 8630 zou moeten zitten.

Als er idd op die plaats een ander module zit, kan het zijn dat ie net daaronder zit. Ik zou voor het zekerste, de plastieken module die rond de handrem zit en de module waar de assenbak in zit verwijderen. Het kan zijn dat ie net onder de plaats zit waar ie bij mij zat.
Althans, de kabels zijn lang genoeg.

Als het echte en 1.8 break va 1999 is met een RF gestuurde CV-module, dan moet ie volgens mij gewoon daar ergens zitten. De mijne is een 1.8 3-deurs van 1999.

Mijn dealer was er steevast van overtuigd dat ie onder de achterbank zat maar ik denk dat hij de 306 verwart met een ander peugeot voertuig, alhoewel, het kan...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stylo038
Geplaatst: 06 Jan 2010 09:47 am

nikke schreef: Hier heb je het volledig schema voor breaks, cabrio's, 3 an 5 duren vanaf 98.
Link:
https://rapidshare.com/files/3308501...uring.pdf.html
p204 toont het schema.
p205 toont aan via welke kabelbomen en wat de kleur van de draden zijn.
p302 toont waar modue 8630 zou moeten zitten.

Als er idd op die plaats een ander module zit, kan het zijn dat ie net daaronder zit. Ik zou voor het zekerste, de plastieken module die rond de handrem zit en de module waar de assenbak in zit verwijderen. Het kan zijn dat ie net onder de plaats zit waar ie bij mij zat.
Althans, de kabels zijn lang genoeg.

Als het echte en 1.8 break va 1999 is met een RF gestuurde CV-module, dan moet ie volgens mij gewoon daar ergens zitten. De mijne is een 1.8 3-deurs van 1999.

Mijn dealer was er steevast van overtuigd dat ie onder de achterbank zat maar ik denk dat hij de 306 verwart met een ander peugeot voertuig, alhoewel, het kan...

Ik krijg de middenconsole bij de handrem niet verwijderd, ik vind de 2 schroeven onder de achterste asbak wel, maar de rest kan ik niet vinden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nikke
Geplaatst: 06 Jan 2010 10:29 am

stylo038 schreef: nikke schreef: Hier heb je het volledig schema voor breaks, cabrio's, 3 an 5 duren vanaf 98.
Link:
https://rapidshare.com/files/3308501...uring.pdf.html
p204 toont het schema.
p205 toont aan via welke kabelbomen en wat de kleur van de draden zijn.
p302 toont waar modue 8630 zou moeten zitten.

Als er idd op die plaats een ander module zit, kan het zijn dat ie net daaronder zit. Ik zou voor het zekerste, de plastieken module die rond de handrem zit en de module waar de assenbak in zit verwijderen. Het kan zijn dat ie net onder de plaats zit waar ie bij mij zat.
Althans, de kabels zijn lang genoeg.

Als het echte en 1.8 break va 1999 is met een RF gestuurde CV-module, dan moet ie volgens mij gewoon daar ergens zitten. De mijne is een 1.8 3-deurs van 1999.

Mijn dealer was er steevast van overtuigd dat ie onder de achterbank zat maar ik denk dat hij de 306 verwart met een ander peugeot voertuig, alhoewel, het kan...

Ik krijg de middenconsole bij de handrem niet verwijderd, ik vind de 2 schroeven onder de achterste asbak wel, maar de rest kan ik niet vinden

Ik doe het als volgt:

1. verwijder de 2 torx schroeven onder de achterste assenbak.
2. verwijder de 2 torx schroeven ter hoogte van de voetverwarming.
(1 aan de bestuurderszijde, 1 aan de passagierszijde)
3. verwijder de lederen bescherming van de pook. het leder zit gewoon vastgeklikt aan de middenconsole, laat het leder wel vastzitten aan je pook zelf.
4. verwijder de 2 of 4 bouten rond de pook die het achterste en het voorste plastieken gedeelte van de middenconsole vasthouden.
5. zet de pook in eerste, derde of vijfde.
6. trek de handrem zo hoog mogelijk op
7. Verwijder het achterste gedeelte van de middelconsole dmv het optrekken en het schuiven over de handrem.
(het handvat van de handrem moet in geen geval verwijdert worden maar het vergt wel enige kracht op het open te trekken en het erover te krijgen.
8. Eenmaal het achterste deel verwijdert is kan je het voorste deel ook verwijderen. Let hier wel op want er zijn 1 of 2 connectors hierop aangesloten. Één voor de verlichting van de assenbak. De andere kan ik me niet direct herinneren.
9. vergeet bij het terug monteren niet het lichtje van de assenbak terug aan te sluiten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nikke
Geplaatst: 08 Jan 2010 07:26 pm

Hoi,

Ik ben vandaag naar een autoafbraakhandel geweest.
Daar heb ik een CV-unit uit een 2001 hdi break met airco en automatischc verwarming gemonteerd...

LET OP HIERMEE!!!
Sinds 1998-1998 is peugeot overgeschakeld op de CV-modulen met:
- RF ontvanger
- STARTONDERBREKER
- Dimmer module

Indien je de bijhorende sleutels NIET erbij krijgt is ze waardeloos.
De auto start niet! Natuurlijk ook niet als je de stekkers los laat hangen.

Hierbij kom ik bij het feit dat je niet zomaar klakkeloos je CV module mag vervangen door een universeel setje. Dit aangezien je:
1. kans hebt dat je auto niet meer start
2. Je binnenverlichting NIET meer werkt (althans de deuren-stand toch)

Eenmaal ik de corresponderende transponder heb probeer ik mijn sleutel te programmeren. Hopelijk lukt dit! (Crossed fingers)

Indien dit niet lukt dan plaats ik een SPY setje, die de interne relais (bij mij de Siemens V23078-C1002-A303 twin relais) aanstuurt en dus niet de gehele CV unit de deuren.

Ps: Sinds 2001 (denk ik) zijn de RF gestuurde CV modulen intern nog eens veranderd ook. De nieuwere hebben nog een soort Hypersluit-toestand. Dit zorgt ervoor dat wanneer je 2x op sluiten klikt, je de deuren van binnenuit niet meer kan openen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stylo038
Geplaatst: 11 Jan 2010 03:13 pm

nikke schreef: Hoi,

Ik ben vandaag naar een autoafbraakhandel geweest.
Daar heb ik een CV-unit uit een 2001 hdi break met airco en automatischc verwarming gemonteerd...

LET OP HIERMEE!!!
Sinds 1998-1998 is peugeot overgeschakeld op de CV-modulen met:
- RF ontvanger
- STARTONDERBREKER
- Dimmer module

Indien je de bijhorende sleutels NIET erbij krijgt is ze waardeloos.
De auto start niet! Natuurlijk ook niet als je de stekkers los laat hangen.

Hierbij kom ik bij het feit dat je niet zomaar klakkeloos je CV module mag vervangen door een universeel setje. Dit aangezien je:
1. kans hebt dat je auto niet meer start
2. Je binnenverlichting NIET meer werkt (althans de deuren-stand toch)

Eenmaal ik de corresponderende transponder heb probeer ik mijn sleutel te programmeren. Hopelijk lukt dit! (Crossed fingers)

Indien dit niet lukt dan plaats ik een SPY setje, die de interne relais (bij mij de Siemens V23078-C1002-A303 twin relais) aanstuurt en dus niet de gehele CV unit de deuren.

Ps: Sinds 2001 (denk ik) zijn de RF gestuurde CV modulen intern nog eens veranderd ook. De nieuwere hebben nog een soort Hypersluit-toestand. Dit zorgt ervoor dat wanneer je 2x op sluiten klikt, je de deuren van binnenuit niet meer kan openen.

Welk relais is dit?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nikke
Geplaatst: 11 Jan 2010 08:47 pm

Als je de module demonteerd, kan ze ze openschuiven.
Intern zit ofwel 1 zwart relais, ofwel 1 zwart en 1 wit relais.

Die zwarte zijn alletwee dubbele relais. die ervoor zorgen dat je je deuren kan sluiten of openen. Die witte is voor die "hyper"sluitmodus denk ik

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft