TopicStarter: 306 Josty
TopicDatum: Geplaatst: 06 Aug 2009 02:03 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 Josty
Ik heb een binnenlicht vertrager gekocht op autostyle, maar weet niet waar ik deze het beste kan plaatsen en op welk draad.
Ik dacht er zelf aan om hem bij de binnenverlichting zilf te maken, maar krijg zowiezo dat hele kapje van de verlichting er al niet af.
dus als iemand mij het duidelijk uit zou kunnen leggen zou ik dat heel fijn vinden.
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 06 Aug 2009 06:41 pm

Dat kapje kan je bij de 306 niet zomaar lostrekken, want deze zit vastgeschroefd. Hiervoor moet je eerst het glaasje van het 'open-deurlampje' zien te verwijderen waardoor de schroeven bereikbaar worden.
Losschroeven is de boodschap en het kapje kan er af!

Die binnenlichtvertrager (2 draadjes) moet je gewoon parallel over het 'open-deurlampje' (2 draadjes) plaatsen.

Succes ermee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 Josty
Geplaatst: 06 Aug 2009 08:11 pm

Dav-E schreef: Dat kapje kan je bij de 306 niet zomaar lostrekken, want deze zit vastgeschroefd. Hiervoor moet je eerst het glaasje van het 'open-deurlampje' zien te verwijderen waardoor de schroeven bereikbaar worden.
Losschroeven is de boodschap en het kapje kan er af!

Die binnenlichtvertrager (2 draadjes) moet je gewoon parallel over het 'open-deurlampje' (2 draadjes) plaatsen.

Succes ermee.

hoe ik hem aan moet sluiten was ik ondertussen al achter.
Wist eerst niet dat het gewoon een condensator was.
en met dat kapje zal ik eens kijken hoe het gaat.
Bedankt voor de hulp iig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 Josty
Geplaatst: 06 Aug 2009 09:25 pm

ik ben een tijdje wezen kijken en zou niet weten waar ik hem moet plaatsen.
Ik wou hem eigenlijk achter het zekering kastje plaatsen maar weet niet welke kabel nou de plus van de deurschakelaar is en waar kan ik hem dan plaatsen zonder de kabels door te moeten knippen?
Of moet ik dat zowiezo?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 06 Aug 2009 10:28 pm

Dat ding is toch niet zo groot, dat je hem wel wegkrijgt achter dat kapje van de plafonnier toch? Dat is ook eenvoudiger om hem aan te sluiten dan...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 Josty
Geplaatst: 07 Aug 2009 10:17 am

Dav-E schreef: Dat ding is toch niet zo groot, dat je hem wel wegkrijgt achter dat kapje van de plafonnier toch? Dat is ook eenvoudiger om hem aan te sluiten dan...

daar past hij makkelijk, maar waar sluit ik hem dan op aan?
Ik heb een groene kabel(- dacht ik) een gele kabel, een rode en een witte.
Ik weet dat ik één van de kabel moet door knippen en de plus van de vertrager er tussen moet zetten, en dan de min aan de carrosserie ofzo maken.
Maar welke kleur kabel moet ik nu hebben?!?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XSI_overruled
Geplaatst: 07 Aug 2009 02:22 pm

hier staat hoe ik het toen der tijd gemaakt heb...

https://team306tuning.forumup.nl/vie...=team306tuning

hoop dat je er wat aan hebt greets wes..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 Josty
Geplaatst: 14 Aug 2009 11:28 pm

ik heb hem nu al een tijdje aangesloten maar heb een "Probleem."
Wanneer ik de bestuurders portier open en dicht doe dimt het lampje direct.
Wanneer ik dit bij 1 van de 3 andere deuren doe blijft hij eerst zon 10 seconden branden en dan dimt hij pas.

HOE KAN DIT?


[is geen heel groot probleem, maar als ik het kan veranderen doe ik dat]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 15 Aug 2009 10:56 am

De vertragen (condensator) heeft wel ff tijd nodig om op te laden.
Dus met de deur 'open toe' gaat de condensator niet voldoende opgeladen zijn om het lampje nog ff van stroom te voorzien.

Mss dat je bij de andere portieren iets langer wacht tussen open & toe?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 Josty
Geplaatst: 15 Aug 2009 05:13 pm

Dav-E schreef: De vertragen (condensator) heeft wel ff tijd nodig om op te laden.
Dus met de deur 'open toe' gaat de condensator niet voldoende opgeladen zijn om het lampje nog ff van stroom te voorzien.

Mss dat je bij de andere portieren iets langer wacht tussen open & toe?

Nee is niet het geval. allemaal ff open en weer dicht en toch dit resultaat.
Verder nog een idee wat het kan zijn?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 15 Aug 2009 05:42 pm

Het lampje gaat toch wel branden als je het bestuurdersportier open doet? Want mss dat het deurcontact aan de bestuurderskant niet (goed) meer werkt, en dan kan de vertrager ook niet werken natuurlijk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 Josty
Geplaatst: 15 Aug 2009 10:28 pm

bij iedere deur gaat hij aan.
Het enige verschil is puur dat de bestuurders deur meteen dimt en de rest eerst zo'n 10 seconden brand.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XSI_overruled
Geplaatst: 17 Aug 2009 11:31 pm

hmmm lastig geval... het kan zijn dat de bestuurders deur appart geschakeld word... ook ivm koplamp verklikker...

anders zou ik het ook niet weten?

sucses!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 Josty
Geplaatst: 18 Aug 2009 01:03 pm

XSI_overruled schreef: hmmm lastig geval... het kan zijn dat de bestuurders deur appart geschakeld word... ook ivm koplamp verklikker...

anders zou ik het ook niet weten?

sucses!

Dat zou inderdaad nog wel eens kunnen heb namelijk wel 3 fase's en 1 nul draad.
1fase voor gewoon aan uit knop, 1 voor de bestuurders deur en 1 voor de andere deuren. hmmm..
helaas geen zin meer om er mee verder te gaan dus denk dat ik het maar zo laat.
iig bedankt voor het meedenken allemaal

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 18 Aug 2009 10:54 pm

Als het effectief is zoals jij het zegt, moet je gewoon die ene draad van de binnenlichtvertrager parallel over zowel fase 2 als fase 3 zetten (zoals jij het noemt) en de andere draad aan de massa laten.

Fase 2: bestuurdersportier
Fase 3: overige portieren

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 Josty
Geplaatst: 18 Aug 2009 11:53 pm

Dav-E schreef: Als het effectief is zoals jij het zegt, moet je gewoon die ene draad van de binnenlichtvertrager parallel over zowel fase 2 als fase 3 zetten (zoals jij het noemt) en de andere draad aan de massa laten.

Fase 2: bestuurdersportier
Fase 3: overige portieren

Ik weet het niet zeker maar denk dat het zoiets zou moeten zijn ja.
Misschien als ik me een keer verveel dat ik er mee bezig ga maar heb er geen haast meer bij.
Het werkt iig goed genoeg. (en kleinigheidjes hou je altijd hè )

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft