TopicStarter: Elkevinio
TopicDatum: Geplaatst: 03 Jun 2009 03:36 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elkevinio
Kan iemand mij vertellen of de kabelboom van een 1.4 het zelfde is als die van een 1.6??

grtz
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 03 Jun 2009 04:59 pm

ligt zoiezo aan de optie's die de ato heeft..

en auto en motor hebben een aparte kabelboom

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 03 Jun 2009 09:15 pm

er zitten ongeveer 10 kabelbomen in je auto.

maar denk dat de hoofd kabelboom in de auto gelijk zijn. wel van ong het zelfde bouwjaar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 03 Jun 2009 10:59 pm

Ook gemakkelijk om de tellerunit mee te nemen..wel of niet elec. aangestuurd, wel/geen toerenteller, oliedrukmeter (sommige 1.6jes hebben die namelijk) enz.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elkevinio
Geplaatst: 04 Jun 2009 03:51 pm

heb een toere teller geen olie druk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elkevinio
Geplaatst: 04 Jun 2009 03:52 pm

maar ik wil iniedergeval ee n1.6 motor in een 1.4 overhangen
dus denk kabelboom van de motor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 04 Jun 2009 04:22 pm

ja kan wel, moet je wel de motorkabelboom hebben van die 1.6

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elkevinio
Geplaatst: 04 Jun 2009 06:48 pm

de steekassen van de 1.6 zijn die het zelfde ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 05 Jun 2009 07:04 am

Citaat: heb een toere teller geen olie druk

Jij niet maar die 1.6 kan het wel hebben Daarom zou ik de tellerbak meepakken

Steekassen zijn volgens mij gelijk, maar er zijn hier vast mensen die dat beter weten Wellicht is de versnellingsbak dan ook hetzelfde? Dan zou je zelfs de bak+steekassen kunnen laten zitten en alleen de motor wisselen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris_andriesse
Geplaatst: 05 Jun 2009 07:11 am

Assen zijn bij alle tu blokken wel gelijk. De bak ook wel gok ik, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.

1.6 Heeft geen olie druk meter, althans die van mn vriendin niet. Verder zijn 1.3, 1.4 en 1.6 koppen uitwisselbaar, dus ik vermoed dat het omwisselen van het blok ook wel redelijk plug and play zal zijn.
Ik weet niet of die blokken zowel met mono-, als multi point injectie zijn uitgevoerd. Dat zou je even moeten nagaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 05 Jun 2009 07:17 am

de 1.6 is er dus met mono en met multi point
de 1.6jes hebben niet allemaal een oliedruk meter, maar sommige wel (daarom vermelde ik het ) Dat is een iets andere uitvoering als bij de xsi, bij de 1.6 is het alleen min en max.

Volgens mij kun je dan de bak+assen laten zitten door de onderste motorsteun van het blok af te schroeven (daar zit de steekas doorheen). Dan heb je het minste werk en hoef je die fijne steekassen niet los te halen en je bak weer opnieuw te vullen met olie

De multipoint zou zuiniger moeten zijn, of deze ook sneller weet ik niet
Ik heb zelf nog twee van die multipoint blokken staan (één goede en één in onderdelen met een zuiger die was gaan vreten). Dus als je ergens een foto of iets dergelijks van wilt hebben dan laat het maar horen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 05 Jun 2009 07:31 pm

dat van mini en max klopt helemaal maar daar past een andere tellerbak op net als de modellen met de oliedruk meter

heb namelijk een oliedruk meter in me tellerbak zitten die alleen bij contact aan ff laat zien hoeveel olie ik heb

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elkevinio
Geplaatst: 05 Jun 2009 10:19 pm

ahh oke tnx allemaal

ik heb vanmiddag samen met MasterOfSpeed gekeken hij heeft een 1.6 erin liggen en veel dingen komen overeen.

wat denken jullie is deze ombouw makkelijk tedoen?

grtz

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 05 Jun 2009 11:31 pm

Ik denk dat jij dat het beste zelf kan beoordelen..als je handig bent zal het wellicht goed te doen zijn, zeker als bijna alles 1 op 1 past (beide TU blokken dus het is erin hangen en aansluiten).
Misschien dat met het aansluiten hier en daar wat kleine dingen aan gepast moeten worden maar het zal meevallen gok ik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elkevinio
Geplaatst: 06 Jun 2009 05:07 pm

oke tnx Christiaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris_andriesse
Geplaatst: 06 Jun 2009 08:07 pm

Denk trouwens niet dat je wonderen van je vermogenswinst moet verwachten hoor. Zo'n 1.6 kan prima meekomen, maar een dragracer zal het nooit worden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elkevinio
Geplaatst: 06 Jun 2009 10:24 pm

nee dat weet ik maar ik ben van mening dat een 1.6 blok beter is als een 1.4 en je merkt wel verschil hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 06 Jun 2009 11:48 pm

Als ik jou was, zou ik toch eerst eens een testritje gaan maken met een 1.6 (iemand die je kent ofzow?) en dan kan je die vergelijken met jouw 1.4.

Ik heb ook al met beide gereden, en ben toch niet erg onder de indruk van het verschil tussen beide blokjes! Bottleneck (volgens mij): 1.6 weegt iets meer en tis dezelfde bak als bij de 1.4 maar dan wel voor 15pk meer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elkevinio
Geplaatst: 08 Jun 2009 04:20 pm

Dav-E schreef: Als ik jou was, zou ik toch eerst eens een testritje gaan maken met een 1.6 (iemand die je kent ofzow?) en dan kan je die vergelijken met jouw 1.4.

Ik heb ook al met beide gereden, en ben toch niet erg onder de indruk van het verschil tussen beide blokjes! Bottleneck (volgens mij): 1.6 weegt iets meer en tis dezelfde bak als bij de 1.4 maar dan wel voor 15pk meer.

Het gaat me niet om het feit wat sneller of sterker is
het gaat zich om de mankementen van een 1.4 en die van 1.6

1.6 is duidelijk toch wel een sterker blok als een 1.4 blok

En ik heb een blok nodig want die van mij is na de klote


Grtz

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 08 Jun 2009 09:15 pm

Het zijn beide TU-blokjes, en de TU-blokjes zijn best wel degelijke en betrouwbare blokjes. Dat heeft zijn leeftijd ondertussen al wel bewezen.

Verschil tussen kwaliteit (mankementen) zal er mijnen inziens niet zijn tussen beide blokjes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 09 Jun 2009 07:29 am

De kwaaltjes zijn inderdaad voor beide blokken hetzelfde aangezien ze zogoed als gelijk zijn. Ik ken er maar 2: koppakking en onregelmatig stationair lopen/inhouden. De andere kwaaltjes gelden voor alle 306jes.

Persoonlijk vindt ik dat er een wereld van verschil zit tussen de 1.4 en de 1.6, qua gewicht is het verschil nihil wat de 1.6 dus beduidend sneller maakt.
De 1.6 rijdt ook een stuk soepeler omdat deze simpelweg meer over heeft. Op autoweek e.d. kun je de specificaties vinden en zul je zien dat er wel degelijk aardig verschil zit tussen beide motorvarianten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elkevinio
Geplaatst: 09 Jun 2009 03:56 pm

ahh oke dat is nog is nuttige info.
tnx christiaan

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft