TopicStarter: Jorrit M
TopicDatum: Geplaatst: 20 Apr 2009 09:28 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorrit M
Hallo,

Ik ben hier nieuw maar ik zit toch echt met een klein probleem, en nadat ik verschillende reacties heb gelezen dacht ik zelf dat jullie mij vast wel kunnen helpen.

Ik heb zelf een Peugeot 306 1.4 Xn uit 1998, ik heb hem al enige tijd. Vorige week heb ik de radio omgewisseld voor een radio met bleutooth verbinding, dat is de reden waarom ik hem heb omgewisseld maar dat doet er nu even niet toe!

Ik trok de oude radio er uit, en omdat ik 2e eigenaar ben heeft er natuurlijk iemand voor mijn tijd aan de draden zitten prutsen, het gevolg dat ik de radio er uit trek en vervolgens de massa draad uit zijn stekker trek, met als gevolg kortsluiting, iniedergeval een heleboel geknetter.

Alfijn dit kan gebeuren maar na constatering bleek mijn deurvregendeling het ook niet meer te doen. kwestie van een zekering.

Sindsdien hoor ik om de halve minuut mijn brandstof pomp pompen (denk zelf dat hij hem op druk houdt) en na metingen bij de radio stekker (overigens wel vervangen door een nieuwe stekker na de kortsluiting) blijft er op het geheugen draad en constante stroom 12,4 volt staan, echter staat dit er ook op wanneer ik de sleutel uit het contact heb en dus de auto geheel afgesloten heb. Dus brandstof pomp blijft pompen en er staat constante stroom op allebeide draden van de radio. Voorheen ging de radio altijd netjes uit bij het uitschakelen van de auto.

Ik heb alle zekeringen en alle relais doorgemeten, geen succes.

Ik dacht zelf aan een Relais in de moterkap bij de ecu (ecm) dat die blijft hangen. maar geen idee waar die zit.

Iemand een idee, of opmerking?



Alvast bedankt.


Jorrit
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 20 Apr 2009 09:59 pm

hmm heel vaag ja,

een relais onder de motorkap of id. is het niet, want die hebben er niks mee te maken.

ze zitten trouwens rechts naast de accu als je voor de auto staat

succes er mee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 21 Apr 2009 08:22 am

Op de geheugendraad van je radio hoort dat voltage constant te staan, dus dat is wel goed (als daar de stroom vanaf zou gaan, ben je al je instellingen etc kwijt)..

Wat je normaal nog even kan proberen (wat betreft je radio) is de gele en de rode draad omdraaien (geel op rood, rood op geel).. Maar omdat op beide constant stroom staat heeft dat weinig nut..

Je hebt niet per ongeluk bij het aanmaken van de nieuwe stekker je geschakelde (meestal de rode) bij de gele (constante/geheugen) op gezet?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 21 Apr 2009 10:11 pm

Citaat: Je hebt niet per ongeluk bij het aanmaken van de nieuwe stekker je geschakelde (meestal de rode) bij de gele (constante/geheugen) op gezet?
Dat verklaart alleen zijn brandstofpomp niet..denk dat je het eerder in je contactslot moet gaan zoeken..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorrit M
Geplaatst: 22 Apr 2009 12:03 pm

Christiaan schreef: Citaat: Je hebt niet per ongeluk bij het aanmaken van de nieuwe stekker je geschakelde (meestal de rode) bij de gele (constante/geheugen) op gezet?
Dat verklaart alleen zijn brandstofpomp niet..denk dat je het eerder in je contactslot moet gaan zoeken..

Juist, dat was ook mijn antwoord geweest.

Heb het contact slot ook al na gelopen, lijkt me niks mis mee. tenminste ik zie niks, enig idee hoe ik het contact slot kan na meten o.i.d??

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft