TopicStarter: Christiaan
TopicDatum: Geplaatst: 24 Jan 2009 12:26 am
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Ik heb een tijdje terug een fase ombouw gedaan, maar het wordt hoog tijd dat ik de koplamp stekkers ook ga omsolderen.

Heeft iemand toevallig een schema van een fase 1 (H4) en Fase 2/3 (H7, al maakt dat volgens mij niks uit)

Dat maakt het wat gemakkelijker..anders moet ik aan het meten
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 24 Jan 2009 11:58 am

Meten is weten Bij de koplampen is dat niet veel werk. Je hebt de massa (meestal overduidelijk herkenbaar), de plus voor dimlicht en de plus voor het grootlicht. Stadslicht is iig al sinds de 80er jaren van de vorige eeuw het zelfde stekkerblokje

Ik heb trouwens zelf al jaren een "het kan niet missen" testlampje met snoertjes er aan. Een absolute duidelijke methode om testen. Bij dit soort dingen pak ik die eerder dan mijn met overdreven veel functies uitgevoerde multimeter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 24 Jan 2009 08:18 pm

ja meten is weten ja, moet je wel weer 5 min tijd voor maken

stuur dat schem nou maar, heb hem ook nodig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 24 Jan 2009 08:33 pm

massa
massa
stadslicht
grootlicht
dimlicht

van boven naar beneden op de lamp

hoefde er niet eens voor naar de auto

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 25 Jan 2009 11:34 am

Heel mooi! Thanks! Doormeten had ookgekund hoor ma dat is gemakkelijker toch En ik zal vast niet de enige zijn die het antwoord wilde weten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 25 Jan 2009 08:11 pm

Ik heb dat ooit ook eens moeten uitmeten:

pin5- geel / groen = massa voor standlicht en grootlicht (gemeenschappelijke massa dus!)
pin4- geel / groen = massa voor dimlicht
pin3- blauw = stadslicht
pin2- rood = grootlicht
pin1- geel = dimlicht

(pin 4 en pin5 is dus een aparte massa)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 26 Jan 2009 08:14 pm

Helemaal super, het is al gelukt! Nu ben ik erachter gekomen dat ik voor geen meter kan solderen, dus nu maar f kroonsteentjes ertussen en maar eens gaan oefenen zodat ik het alsnog een keer kan solderen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 26 Jan 2009 08:38 pm

Christiaan schreef: Helemaal super, het is al gelukt! Nu ben ik erachter gekomen dat ik voor geen meter kan solderen, dus nu maar f kroonsteentjes ertussen en maar eens gaan oefenen zodat ik het alsnog een keer kan solderen




-------
pin5- geel / groen = massa voor standlicht en grootlicht (gemeenschappelijke massa dus!)
pin4- geel / groen = massa voor dimlicht
pin3- blauw = stadslicht
pin2- rood = grootlicht
pin1- geel = dimlicht
-------


kan ik toch best wel goed in de koplamp kijken die onder de computertafel ligt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 26 Jan 2009 08:40 pm

Whaha vandaar dat je niet naar de auto hoefde
Het nadeel is dat ik niet zo in de koplamp kon kijken..gaat moeilijk als ie nog aan de auto zit en door me sharkbumper kan ik de koplampen er niet zo maar even uithalen (gaat nog wat worden als ik een kapot knipperlicht heb ) Misschien kan het wel van achter de modderkuipen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 26 Jan 2009 08:44 pm

Christiaan schreef: Whaha vandaar dat je niet naar de auto hoefde
Het nadeel is dat ik niet zo in de koplamp kon kijken..gaat moeilijk als ie nog aan de auto zit en door me sharkbumper kan ik de koplampen er niet zo maar even uithalen (gaat nog wat worden als ik een kapot knipperlicht heb ) Misschien kan het wel van achter de modderkuipen

ik sierlijsten voor een 3drs, jij een on-line cursus solderen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 26 Jan 2009 09:43 pm

Whaha:P nja de kroonsteentje gaan het voorals nog wel f doen..als ik straks me andere koplampen heb moet ik sowieso de bumper eraf halen en dan heb ik me toch een zee van ruimte Dan zal het heus wel lukken (hoop ik )

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft