TopicStarter: Roger Franssen
TopicDatum: Geplaatst: 09 Jan 2009 07:14 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Franssen
Hallo,

ik zit te denken om Dual-xenon verlichting aan te schaffen. het liefste 4300K of 6000K helder wit licht .

1. nu mijn vraag heeft iemand al xenon geplaatst in de fase 2 306 koplamp? past die lamp in de koplamp, want mij lijkt die Xenon lampen wel erg groot te zijn.

2. wat is eigenlijk beter, Bi-xenon of Dual-Xenon, ik kan me voorstellen dat bij Bi-xenon het verplaatsingsmechanisme stuk gaat/slijt daar entegen kan ik mij bij Dual Xenon als ik effe snel groot licht wil geven kan ik me niet voorstellen dat het direct al op temp. is. Vandaar wat is beter? ik prefereer namelijk een dual omdat daar geen mechanisme inzit maar dan moet ik wel bij dual direct zonder opwarmen al groot licht hebben.

3.heeft iemand mischien een impressie van de 4300K of 6000K lamp in een 306. zodat ik weet wat ik kan verwachten.


alvast bedankt,


Roger Franssen
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 09 Jan 2009 08:15 pm

ja past er wel in.

4300k is echt wit. is het mooiste vind ik. of je moet iemand zijn die echt wil laten zien dat je xenon hebt, wat met 4300 valt het minder op natuurlijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Franssen
Geplaatst: 09 Jan 2009 08:24 pm

Bart-Jan schreef: ja past er wel in.

4300k is echt wit. is het mooiste vind ik. of je moet iemand zijn die echt wil laten zien dat je xenon hebt, wat met 4300 valt het minder op natuurlijk.

bedankt, Ik wil echt gewoon een beter lichtbeeld, dus echt wit 4300K gaat mijn voorkeur ook naar uit maar niet elke fabrikant heeft dat in het asortiment.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 11 Jan 2009 06:54 pm

ik weet niet of veel mensen ervaring hebben met H4 bi-xenon maar toen ik zag hoe het werkte had ik ook al twijfels bij dat systeem..

stel dat je dual xenon zou nemen denk ik dat je met het geven van korte lichtsignalen idd het probleem hebt dat hij eerst op temperatuur moet komen.

Maarja, hoevaak gebruik je grootlicht..?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puggie_205
Geplaatst: 11 Jan 2009 07:10 pm

ik heb h4-bi-xenon gehad. ik zag minder met groot licht, dan met de kruislichten...
ze schenen wel ver, maar veel te hoog. zag niet wat er vlak voor me gebeurde.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 11 Jan 2009 08:34 pm

R schreef:

stel dat je dual xenon zou nemen denk ik dat je met het geven van korte lichtsignalen idd het probleem hebt dat hij eerst op temperatuur moet komen.

Maarja, hoevaak gebruik je grootlicht..?

Ik bijna altijd.. en bij bi xenon heb je maar 1 gloeidraad, er zit alleen een soort kapje voor.. gaat dat kapje ervoor weg, dan heb je grootlicht

bij de andere systemen (h7) zodra je grootlicht schakelt, schakelt je xenon uit.... ga je dan terug naar gedimd licht, dan heb je eerst die opstart tijd weer van +- 3 sec.

wat je ook altijd kan doen is je xenon via een relais op je stadslicht aansluiten.. als je dan grootlicht gaat gebruiken heb je de xenon lampen ook nog aan, schakel je dan weer uit...dan blijft de xenon dus alsnog branden..(gaan je lampen ook minder snel stuk van ) Maar denk in dat geval wel een beetje om de andere weggebruikers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 11 Jan 2009 11:48 pm

Ik heb H4 bi-xenon en zie zowel groot als klein licht erg goed..als het veel te hoog schijnt, zit er toch iets niet goed in je koplampafstelling

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Franssen
Geplaatst: 12 Jan 2009 09:55 am

R schreef: ik weet niet of veel mensen ervaring hebben met H4 bi-xenon maar toen ik zag hoe het werkte had ik ook al twijfels bij dat systeem..

stel dat je dual xenon zou nemen denk ik dat je met het geven van korte lichtsignalen idd het probleem hebt dat hij eerst op temperatuur moet komen.

Maarja, hoevaak gebruik je grootlicht..?

Ik rij toch wel veel met grootlicht. Ik woon zelf in Delft daar gebruik ik het niet maar als ik in het weekend bij mijn ouders in zuid limburg ben, stel ik rij dan 'snachts dan heb ik het vrijwel permanent met grootlicht. vooral op de tussen wegen of veldwegen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elco
Geplaatst: 13 Jan 2009 12:19 pm

Heb weinig klachten met bi-xenon. Het kan eens voorkomen dat de vergrendeling blijft hangen maar dit is een weinig gehoorde klacht.

De lampen moeten altijd even "opwarmen" maar dit heb je zowel bij bi als de normale setjes.

Het is net wat je uit wilt geven natuurlijk, een bi-xenon heb je voor 249,- tegenover 2 setjes a 199 per set (uitgaande van de Pilot xenon prijzen)

Wil je idd laag gaan qua k's dan kom je snel bij Pilot uit.

Mocht je meer info kan je alijd even mailen naar mij, <a href="mailto:elco@streetxclusive.com">elco@streetx clusive.com</a>

Lampen passen overigens gewoon in je originele lampen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Franssen
Geplaatst: 13 Jan 2009 06:19 pm

bedankt allemaal voor de reacties, heb gisteren avond een set besteld. Vanmiddag lag het al op de mat. het is een Pearl HID Bi-Xenon 6000K geworden. liever had ik ook Pilot maar dat is weer effe duurder dan deze, terwijl van Pearl ook overal goede reviews staan.

nu alleen nog tijd vinden voor het installeren. ik zit nu midden in de exmans dus maar je effe een half uur aan de auto werken is dan ook wel lekker.

ik dacht dat het niet zou gaan passen omdat ook bij de beschrijving staat 25mm gat boren in de plastic kap, dat doe ik liever niet ivm het waterdicht zijn. en maar eens kijken hoe de 3 kabels de lamp uit kunnen.

mvg roger

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aussie
Geplaatst: 13 Jan 2009 06:26 pm

Roger Franssen schreef:

ik dacht dat het niet zou gaan passen omdat ook bij de beschrijving staat 25mm gat boren in de plastic kap, dat doe ik liever niet ivm het waterdicht zijn. en maar eens kijken hoe de 3 kabels de lamp uit kunnen.

mvg roger

Dit stond bij mij ook in de doos , geen idee waarvoor dat nodig is.

Heb het dus ook niet gedaan en de lamp paste er gewoon in.

Enigste is dat je afdekkappen van je koplampunit er af blijft omdat je bekabeling van je ballast naar je lamp loopt. I.P.V. dat je bedrading in je unit zit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door le-mans16
Geplaatst: 13 Jan 2009 06:50 pm

Aussie schreef: Roger Franssen schreef:

ik dacht dat het niet zou gaan passen omdat ook bij de beschrijving staat 25mm gat boren in de plastic kap, dat doe ik liever niet ivm het waterdicht zijn. en maar eens kijken hoe de 3 kabels de lamp uit kunnen.

mvg roger

Dit stond bij mij ook in de doos , geen idee waarvoor dat nodig is.

Heb het dus ook niet gedaan en de lamp paste er gewoon in.

Enigste is dat je afdekkappen van je koplampunit er af blijft omdat je bekabeling van je ballast naar je lamp loopt. I.P.V. dat je bedrading in je unit zit

je kunt ook onderin de afdekkappen een sleufje maken waar je de bekabeling door doet.
zelf heb ik de kappen er niet opzitten, en heb verder geen las van vocht in de koplampen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 13 Jan 2009 06:52 pm

Kermit306TCI schreef: R schreef:

stel dat je dual xenon zou nemen denk ik dat je met het geven van korte lichtsignalen idd het probleem hebt dat hij eerst op temperatuur moet komen.

Maarja, hoevaak gebruik je grootlicht..?



bij de andere systemen (h7) zodra je grootlicht schakelt, schakelt je xenon uit.... ga je dan terug naar gedimd licht, dan heb je eerst die opstart tijd weer van +- 3 sec.

wat je ook altijd kan doen is je xenon via een relais op je stadslicht aansluiten.. als je dan grootlicht gaat gebruiken heb je de xenon lampen ook nog aan, schakel je dan weer uit...dan blijft de xenon dus alsnog branden..(gaan je lampen ook minder snel stuk van ) Maar denk in dat geval wel een beetje om de andere weggebruikers


als je groot licht aanzet gaat je dimlicht niet uit hoor.
dan branden ze gewoon bijde groot en dimlicht
heb dubbel h7

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 13 Jan 2009 07:12 pm

hoekske451 schreef: Kermit306TCI schreef: R schreef:

stel dat je dual xenon zou nemen denk ik dat je met het geven van korte lichtsignalen idd het probleem hebt dat hij eerst op temperatuur moet komen.

Maarja, hoevaak gebruik je grootlicht..?



bij de andere systemen (h7) zodra je grootlicht schakelt, schakelt je xenon uit.... ga je dan terug naar gedimd licht, dan heb je eerst die opstart tijd weer van +- 3 sec.

wat je ook altijd kan doen is je xenon via een relais op je stadslicht aansluiten.. als je dan grootlicht gaat gebruiken heb je de xenon lampen ook nog aan, schakel je dan weer uit...dan blijft de xenon dus alsnog branden..(gaan je lampen ook minder snel stuk van ) Maar denk in dat geval wel een beetje om de andere weggebruikers


als je groot licht aanzet gaat je dimlicht niet uit hoor.
dan branden ze gewoon bijde groot en dimlicht
heb dubbel h7

Bij mij gaat dimlicht wel uit met groot licht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elco
Geplaatst: 13 Jan 2009 07:23 pm

Gewoon t gat in de afdekkap boren, dragen erdoor en de daarvoor bestemde afdichtrubber plaatsen, eventueel afkitten en klaarie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 13 Jan 2009 07:52 pm

Harmo XSI schreef: hoekske451 schreef: Kermit306TCI schreef: R schreef:

stel dat je dual xenon zou nemen denk ik dat je met het geven van korte lichtsignalen idd het probleem hebt dat hij eerst op temperatuur moet komen.

Maarja, hoevaak gebruik je grootlicht..?



bij de andere systemen (h7) zodra je grootlicht schakelt, schakelt je xenon uit.... ga je dan terug naar gedimd licht, dan heb je eerst die opstart tijd weer van +- 3 sec.

wat je ook altijd kan doen is je xenon via een relais op je stadslicht aansluiten.. als je dan grootlicht gaat gebruiken heb je de xenon lampen ook nog aan, schakel je dan weer uit...dan blijft de xenon dus alsnog branden..(gaan je lampen ook minder snel stuk van ) Maar denk in dat geval wel een beetje om de andere weggebruikers


als je groot licht aanzet gaat je dimlicht niet uit hoor.
dan branden ze gewoon bijde groot en dimlicht
heb dubbel h7

Bij mij gaat dimlicht wel uit met groot licht

dan heb jij orrigineel h4 in je fase 1 denk ik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aussie
Geplaatst: 13 Jan 2009 08:58 pm

Elco schreef: Gewoon t gat in de afdekkap boren, dragen erdoor en de daarvoor bestemde afdichtrubber plaatsen, eventueel afkitten en klaarie

Oh oke ik heb er geen afdicht rubbers bij zitten volgens mij , althans heb ze niet gezien. Rij nu gewoon zonder kapjes

Maar kan inderdaad ook een sleufjes in het af dekkapje maken zoals Le man zeg

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft