TopicStarter: Jeroen.
TopicDatum: Geplaatst: 15 Okt 2008 11:51 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen.
Hey,

Mijn kachel ventilator blaast niet meer. Ik kan dus niet meer ontwasemen.. Opzich niet erg, alleen wanneer het wat kouder en vochtiger word is het wel heel irritant

Ik ben zelf al bezig geweest en ik meet op de printplaat die achter de knopjes zit ( snelheid(0volt), koud of warm, stand) geen stroom bij de schakelaar. De lampjes van de verlichting brande wel.

Mijn pa zei al dat de weerstand van de snelheidschakelaar het misschien begeven heeft en hij het daarom niet doet.

Zekering is btw wel oke.

Help, en ik hoop dat ik het alleen bij het vervangen van meschakelaar kan houden of anders geef een andere suggestie

mvg Jeroen
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 16 Okt 2008 12:04 am

ik heb laatst het zelfde probleem gehad.
bij mij was de kachelmotor kapot heb ik maar een andere gehaald op de sloop.

maarja bij mij is er nog meer aan de hand hehe mijn relais worden ook snoei heet! (kun je bijna niet meer aanraken)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen.
Geplaatst: 16 Okt 2008 12:19 am

Welk relais is dat? Aangezien me schakelaar al zonder stroom zit lijkt het me niet logisch dat mijn kachelmotor kapot is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenbreuer
Geplaatst: 16 Okt 2008 07:04 am

Jeroen. schreef: Welk relais is dat? Aangezien me schakelaar al zonder stroom zit lijkt het me niet logisch dat mijn kachelmotor kapot is

Ik heb dit probleem ook bij een Golfje II gehad. Daar was het alleen de kachelweerstand, bij een VW redelijk PnP.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 20 Okt 2008 07:59 pm

uhmm bij mij is deze een beetje ziek.

dus ik ga ervan uit dat dit het relais is van de aanjager/airco



ik heb er al een nieuwe in zitten maar die word echt super heet. kan mijn hand er niet ophouden.

kachel motor + weerstand al vervangen maar helpt niks.

rij nu zonder aanjager/airco.
kan het ook niet kapot..

ben hiervoor al verschillende bedrijven af gegaan maar niemand kan iets vinden.

verbruik zo 4 relais in het half jaar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen.
Geplaatst: 20 Okt 2008 11:39 pm

Ik ga morgen dit verwezenlijken, althans als de sloop het heeft liggen
https://team306tuning.forumup.nl/vie...=team306tuning

Ik neem dus gelijk de schakelaar mee en hoop idd dat het de weerstand is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenbreuer
Geplaatst: 21 Okt 2008 08:30 am

Jeroen. schreef: Ik ga morgen dit verwezenlijken, althans als de sloop het heeft liggen
https://team306tuning.forumup.nl/vie...=team306tuning

Ik neem dus gelijk de schakelaar mee en hoop idd dat het de weerstand is.

Ik weet niet hoe het bij een 306 zit, maar bij een Golfje zit de kachelweerstand op de ventilator.

Maar iedergeval succes ermee!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen.
Geplaatst: 21 Okt 2008 04:30 pm

Iemand enig idee waar de kachel weerstand zit van een 306?
het gaat om een phase 1 xsi.

Overigens maar afgezien om dat middenconsole te vervangen. Er komt iets meer bij kijken dan ik docht...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 21 Okt 2008 04:39 pm

De kachelweerstand vind je aan de buiten kant onder je bladvanger bij de ruitenwissers, volgens mij aan de bijrijderskant maar dit weet ik niet zeker.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen.
Geplaatst: 21 Okt 2008 09:14 pm

Bedankt, ik zag het al helemaal gebeuren om weer achter dat dashbord te moeten gaan prielen..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 21 Okt 2008 09:35 pm

Hij zit inderdaad aan de passagierskant. Even die 'plastic' kappen weg halen en het ruitenwissermechanisme en je kunt er zo bij
Zit natuurlijk nog wel een foame stuk overheen en een soort van grof rooster (kun je er zo aftrekken)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 22 Okt 2008 08:38 pm

bij mijn "xs 1.6 uit 1999 airco" zit de weerstand op de motor zelf. heb me de ****** gezocht maar meneer peugeot wees me op de motor waar ie op zat hehe

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen.
Geplaatst: 22 Okt 2008 10:48 pm

Maarre jongens waarom weten jullie dit allemaal? Is dit een kwaaltje van de 306?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 23 Okt 2008 05:22 pm

Hoeft niet, kan ook toeval zijn.
Lang niet iedereen heeft dit gehad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door le-mans16
Geplaatst: 23 Okt 2008 11:10 pm

Jeroen. schreef: Maarre jongens waarom weten jullie dit allemaal? Is dit een kwaaltje van de 306?

mensen die dit niet gehad hebben of er verder ook geen ervaring mee hebben zullen niet snel reageren
dan lijkt het al snel of iedereen dit probleem heeft

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen.
Geplaatst: 27 Okt 2008 03:13 pm

Probleem opgelost, was idd de weerstand.
Erg bedankt allemaal

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeriej
Geplaatst: 27 Okt 2008 07:36 pm

is het normaal dat een relais heet word??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 28 Okt 2008 06:39 pm

Het kan iets warm worden, maar als die heet wordt dan zit er ergens een sluiting, of de belasting (teveel ampère) is te hoog.

Een relais is niks anders dan een schakelaar die een hoge belasting aankan. Deze wordt geschakeld door een lichte schakelaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 06 Dec 2008 12:37 pm

Mijn kachelmotor doet het ook niet meer.
Het probleem is dat ik geen aarde en geen spanning op de motor heb.
Staat er constant spanning of constant aarde op de motor.

Dus schakelt hij via de plus of via de min.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 06 Dec 2008 06:39 pm

Is al weer gemaakt stond geen geschakelde plus op het relais. heb een nieuwe draad getrokken

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft