TopicStarter: arjanvl
TopicDatum: Geplaatst: 28 Okt 2008 02:39 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanvl
Hoi allemaal,

Ik ben in bezit van een 306GTI6 uit 97. Nu is mijn ruitbediening links defect, de tiptoets is geheel stuk... Heb via de onderdelenlijn een vervangende module, was het niet dat deze een geheel andere penbezetting heeft als mijn orginele!

De orginele heeft 4 pennen voor de ruibediening (allen op de bovenste rij), de vervangende 6 (3 boven en 3 onder).

Heb van de vrienden van Peugeot een schema gekregen, maar ik kan er geheel geen wijs uit...

Wie kan mij aan informatie helpen om deze 6 polige te kunnen gaan gebruiken in mijn auto? Heb de spiegelbediening niet geprobeerd omdat de zekering er direct uitvloog op het moment dat ik de raambediening aansloot.

Dank alvast!

Arjan
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 28 Okt 2008 06:02 pm

Als de pin-out niet overeenkomt, dan heb je wrs een verkeerde schakelaar meegekregen.

Van '97, dus dan heb je een fase 2. Ik weet niet of er verschil is in de pin-outs tussen de fases onderling en de opties onderling. Dus ik zou eens opzoek gaan naar een andere schakelaar welke dezelfde pin-out heeft als jouw originele schakelaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenbreuer
Geplaatst: 28 Okt 2008 06:42 pm

Misschien kun je toch beter je leverancier bellen of hij een andere wilt opsturen.. scheelt je een hoop geklooi!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 28 Okt 2008 07:12 pm

Dav-E schreef: Van '97, dus dan heb je een fase 2.

Hoeft niet percee, fase 1 is tot en met '97 gebouwd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 28 Okt 2008 08:34 pm

GTi-6 is toch vanaf fase 2? Dus dan is fase 1 uitgesloten

Misschien dat een foto van de originele schakelaar uitkomst biedt..?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aussie
Geplaatst: 28 Okt 2008 08:41 pm

Klopt ik heb het ook gehad, je moet toch echt eerst naar het aantal pins kijken en de positie

Ben er ook een eeuwigheid naar aan het zoeken en bellen geweest.
en door de telefoon nog is proberen uit te leggen dat ik echt die gene moet hebben met zoveel pins en waar ze zitten

ik heb uiteindelijk een goeie gevonden bij sloperij https://www.brabebo.nl/ in Mijdrecht
heb ze gewoon gebeld en uitgelegd dat ik zo'n schakelaartje zocht.
deden in het begin wat moeilijk met zoeken. Ze wouden niet gaan zoeken beetje grote sloperij en zo. Maar heb gewoon ff door gejammerd en toch voor elkaar gekregen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 29 Okt 2008 12:12 am

SoundBoy schreef: GTi-6 is toch vanaf fase 2? Dus dan is fase 1 uitgesloten

Misschien dat een foto van de originele schakelaar uitkomst biedt..?

er bestaan zat fase 1 gti's, maar of het gti-6jes zijn weet k eigelijk nie. Een fase 1 gti heeft tog ook een 6-bak

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 29 Okt 2008 08:09 pm

Ik weet dat fase 1 ook in GTi uitvoering is. Dit heb ik ook even opgezocht en de GTi is vanaf 1996 en inderdaad met een zes-bak.

Maar nu is nog niet duidelijk of het een fase 1 of 2 betreft. Ik gok fase 2

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 30 Okt 2008 09:22 am

in 97 is de faseovergang van ph1 naar ph2 gekomen. dus fase 1 gti's zijn gebouwd van 96 tot 97

dus alle gti's hebben een 6-bak als k het goed begrijp

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 30 Okt 2008 09:48 pm

Blijkbaar...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zitz
Geplaatst: 30 Okt 2008 10:48 pm

heb dit probleem ook gehad bij het vervangen van mijn schakelaar, bij mij was het probleem dat 1 schakelaar de "auto" functie had en de andere niet, zodra je de stekker in de schakelaar duwd knalt de zekering eruit.

Maar fase 1 heeft toch links 2 losse schakelaars zitten, 1 voor linkerraam (7- of 5 polig) en 1 voor rechterraam (5 polig) En fase 2 en 3 hebben 1 schakelaar met 2 knoppen erin. toch?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 31 Okt 2008 08:29 pm

Zitz schreef: ...Maar fase 1 heeft toch links 2 losse schakelaars zitten, 1 voor linkerraam (7- of 5 polig) en 1 voor rechterraam (5 polig)...
Klopt

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft