TopicStarter: Harm-Jan XSI
TopicDatum: Geplaatst: 13 Jan 2008 03:14 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Ik heb een nieuwe cv module gekocht
nu wil ik hem inbouwen maar staat er op de beschrijving 4 figuren,

een voor Directe aansluiting
een voor Negative aansluiting
een voor Positieve aansluiting
een voor Pneumatische CV

en kan iemand mij vertellen waar de oude module zit? miss met pics?

ik heb een xsi uit `95 weet iemand welke ik moet hebben??

alvast bedankt
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 13 Jan 2008 06:42 pm

k heb er ook zo n setje in zitten met klapsleutel, wist niet wat ik had, maar heb t gewoon geprobeert tot ie het deed maar wat t was ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door green_pearl
Geplaatst: 13 Jan 2008 07:03 pm

JP2006 schreef: k heb er ook zo n setje in zitten met klapsleutel, wist niet wat ik had, maar heb t gewoon geprobeert tot ie het deed maar wat t was ...

heb je nou weer een andere??

@ harmo volgens mij zit ie ergens bij de accu... d8 ik... ontvanger weet ik wel das bij je lampje van de deuren(kom ff niej op de naam:P)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 13 Jan 2008 07:31 pm

ontvanger is bij de nieuwe niet meer nodig.
moet alleen weten waar alles geschakeld ofzo word

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 13 Jan 2008 09:11 pm

@Norwin

haha dit is die van het alarm nog (alleen zonder sirene meer )

jah klopt, de ontvanger zit anders bij je lampje (bij je binnenspiegel zeg maar )

maar ik geloof dat ie - geschakeld word.. de kabels moet je aansluiten bij de bestuurders deur, daar zit het hoofd-motortje

ik het toen gewoon geprobeert, en opeens deed ie het haha, alleen heb ik een after-marked setje, ik geloof dat origineel echt - is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 13 Jan 2008 11:31 pm

JP2006 schreef:
ik geloof dat ie - geschakeld word.. de kabels moet je aansluiten bij de bestuurders deur, daar zit het hoofd-motortje

ik het toen gewoon geprobeert, en opeens deed ie het haha, alleen heb ik een after-marked setje, ik geloof dat origineel echt - is

weet iemand dit zeker? dat zou een boel gepruts schelen haha
dus voor het aansluiten van de nieuwe ontvanger kan ik het best bij de zekeringkast in de buurt zijn?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zitz
Geplaatst: 14 Jan 2008 12:16 am

Het is negatief geschakeld, als je het kapje van de binnenverlichting eraf haalt en dan de orginele IR ontvanger eruit haalt, dan kijk je op het stekkertje van deze ontvanger, hier zitten een aantal draden aan, onderandere een oranje en een paarse, als je de oranje aan de massa hangt gaan de deuren dicht, paarse aan de massa dan gaan de deuren open. Het kan ook zijn dat oranje open is en paars dicht, moet je even uitproberen.

Die 2 draden zijn tevens aanwezig bij de stekkers achter de zekeringskast.Hier heb ik mijn alarm aangesloten.

Gr Zitz

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 14 Jan 2008 06:02 pm

Zitz schreef: Het is negatief geschakeld, als je het kapje van de binnenverlichting eraf haalt en dan de orginele IR ontvanger eruit haalt, dan kijk je op het stekkertje van deze ontvanger, hier zitten een aantal draden aan, onderandere een oranje en een paarse, als je de oranje aan de massa hangt gaan de deuren dicht, paarse aan de massa dan gaan de deuren open. Het kan ook zijn dat oranje open is en paars dicht, moet je even uitproberen.

Die 2 draden zijn tevens aanwezig bij de stekkers achter de zekeringskast.Hier heb ik mijn alarm aangesloten.

Gr Zitz

hee thnx hier kan ik zeker wat mee

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 19 Jan 2008 12:16 pm

moet ik de hele zekeringdast eruit halen trouwens?? ik hoop het niet, zal wel niet zo mekkelijk gaan. heeft iemand miss een foto van het stekkertje wat ik moet hebben??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RODNEY
Geplaatst: 19 Jan 2008 06:43 pm

ik heb vandaag mijn cv in mijn xsi gemonteerd ik heb hem achter de a stijl aan geslooten


gr rodney

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrjay
Geplaatst: 22 Jan 2008 09:04 pm

Ik heb even een vraagje ik heb net mijn alarm systeem ingebouwd

nou moet ik 2 draden op het lampje aansluiten als de deuren open gaan.
nou heb ik al met het kapje zitten kl**en maar krijg hem er niet uit.

Deze draden zijn voor mijn door trikker +- deze moeten toch daar op.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
Geplaatst: 08 Jun 2008 04:41 pm

Zitz schreef: Het is negatief geschakeld, als je het kapje van de binnenverlichting eraf haalt en dan de orginele IR ontvanger eruit haalt, dan kijk je op het stekkertje van deze ontvanger, hier zitten een aantal draden aan, onderandere een oranje en een paarse, als je de oranje aan de massa hangt gaan de deuren dicht, paarse aan de massa dan gaan de deuren open. Het kan ook zijn dat oranje open is en paars dicht, moet je even uitproberen.

Die 2 draden zijn tevens aanwezig bij de stekkers achter de zekeringskast.Hier heb ik mijn alarm aangesloten.

Gr Zitz

Ik heb ook zo'n klapsleutel setje gekocht, en aangesloten op die paarse en oranje draden achter de zekeringkast. Open en dicht werkt prima, alleen moet ik de draden voor de knipperlichten nog aansluiten. Kan iemand me vertellen welke draden in de buurt van de zekeringkast ik daarvoor kan gebruiken? Die achter het relais van de knipperlichten waarschijnlijk? En welke van de 4 dan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 09 Jun 2008 08:45 pm

De draden voor de knipperlichten kun je ook van je alarm lichten schakelaar pakken (Thanks Kermit) Maar je kunt het bij die schakelaar ook op je stadsverlichting aansluiten ( heb ik toen gedaan)

Heb nu een originele afstandsbediening dus mijn alarm gaat er weer snel uit

Ik dacht dat er bij een originele afstandsbediening ook de knipperlichten aan moeten gaan? Dat is bij mij niet:S

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
Geplaatst: 16 Jun 2008 12:07 pm

Ik heb uiteindelijk de rode en groene draden bij de knipperschakelaar aan het stuur gebruikt. Toen ik de kap achter het stuur had verwijderd bleken er al 2 draadjes aan vastgemaakt te zijn die later weer afgeknipt waren, waarschijnlijk van een alarm wat er in heeft gezeten of zo. Dus het was domweg een kwestie van die draadjes strippen, connectortjes aanknijpen, en aansluiten op de draadjes uit de nieuwe CV unit. En voila - het werkt!

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft