TopicStarter: Christiaan
TopicDatum: Geplaatst: 25 Apr 2008 10:29 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Ik ga beginnen met het inbouwen van een Camco RS680 alarm.
Hebben hier misschien wat mensen daar ervaring mee?

Ik heb alvast de volgende vragen:
- Waar kan de ultrasoon sensor het beste geplaatst worden? (onder het dashboard??)
- Waar en hoe moet ik deze op de CV aan gaan sluiten? Het originele kastje moet losgekoppeld worden?

Ik zit vooral met het op de CV aansluiten, is daar ergens een hoofdmodule te vinden ofzo?
Morgen wil even kijken of de peugeotdealer een mooie elec. schema heeft waar ik het een en ander op kan vinden, of heeft iemand er eentje?

Het gaat om een Peugeot 306 TD '96 (Fase 1)
Misschien iemand een duidelijk evt. nl inbouwhandleiding??

Alvast bedankt!
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 25 Apr 2008 11:35 pm

Er schoot me nog wat binnen:
Er moet ook een draadje naar de olie sensor (of dashboardlampje) ik neem aan dat deze is om te zien dat de motor loopt na het op afstandstarten?

Ik moet draadjes trekken naar de knipperlichten, waar kan ik die het beste zetten/vinden??

Verder denk ik dat ik er aardig uit ga komen:P

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 26 Apr 2008 09:18 am

dat afstand starten is toch niet mogelijk met deze kit? aangezien er eerst voorgegloeid moet worden. En volgens mij zijn er wel aparte kitjes speciaal met voorgloeifunctie

knipperlicht draden is makkelijkste als je ze naar je gevarendriehoek schakelaar doet

de ultrasoon sensor kan je beste op de B-Stijl bovenin monteren... Daar zit ie vaak origineel ook

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 26 Apr 2008 09:20 am

Ikheb de draden van de knipperlichten bij me schakelaar bij het stuur vandaan gehaald

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 26 Apr 2008 10:52 am

Hey thanks voor de reacties al! De knipperlichten lijkt me dan idd het makkelijkste op de alarmlichtenknop ja

Het afstandstarten is idd absoluut niet moeilijk, alleen moet ik nog uitvogelen welk draadje achter de tellerunit naar het voorgloeilampje gaat..en welke draadje naar het olielampje gaat

Verder zit ik met welk type CV ik heb en waar deze op moet gaan komen:S Is daar ergens een soort van headunit??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 26 Apr 2008 02:37 pm

Christiaan schreef: Hey thanks voor de reacties al! De knipperlichten lijkt me dan idd het makkelijkste op de alarmlichtenknop ja

Het afstandstarten is idd absoluut niet moeilijk, alleen moet ik nog uitvogelen welk draadje achter de tellerunit naar het voorgloeilampje gaat..en welke draadje naar het olielampje gaat

Verder zit ik met welk type CV ik heb en waar deze op moet gaan komen:S Is daar ergens een soort van headunit??

iK BEDOEL....kan jij wel op afstand starten?? Indien mogelijkmoet de draad niet naar de voorgloeilampje laten gaan, maar naar de gloeirelais (tussen accu en rembekrachtiger zit die)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 26 Apr 2008 05:37 pm

Ja de optie op afstand starten zit er op! Ik had de vraag bij Camco gelegd en die zei dat ik hem op het lampje moest zetten..
Het voorgloeirelais lijkt me idd beter, heb je daar misschien een foto van?

Waar heb jij de lock/unlock kabel naar de cv gelegd? Ik heb even met een bedrijf in de buurt gebeld en ik moest de volgende kabeltjes hebben die op het CV-relais zitten:
Paars 6231
Oranje 9251
Maar ik heb alles afgezocht, ik kan het relais niet vinden en die draadje ook niet:S

Ik moet ook een draadje naar de oliesensor (of het olielampje op het dashboard) leggen. Op het dashboard gaat het lampje uit na het starten(wat de bedoeling), maar hoe zit dat bij de oliesensor zelf? Ik heb een multi meter maar weet niet zogoed wat voor een waarde ik moet meten

Het bedrijf dat ik belde zei dat ik ook nog een kabeltje moest aansluiten zodat het alarm 'ziet' dat de binneverlichting aan gaat, ik weet waar die zit, maar ben er nog niet uit waar deze op het alarm moet haha:P

Ik hoop dat je een antwoord kan en wilt geven op al mijn vragen:P

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 26 Apr 2008 06:24 pm

Ja de optie op afstand starten zit er op! Ik had de vraag bij Camco gelegd en die zei dat ik hem op het lampje moest zetten..
Het voorgloeirelais lijkt me idd beter, heb je daar misschien een foto van?

Geen foto, maar als je de dikke draad vanaf de gloeibougies volgt kom je er vanzelf uit... Hij zit op de zijkant tegen de veerpoothuis aan (tussen accu en rembekrachtiger) Als ik mij niet vergis heb je op de + pool van de accu pook 2 rode draden eraan gesoldeerd zitten. 1 daarvan gaat naar de dynamo, en de andere naar je gloeirelais

Waar heb jij de lock/unlock kabel naar de cv gelegd? Ik heb even met een bedrijf in de buurt gebeld en ik moest de volgende kabeltjes hebben die op het CV-relais zitten:
Paars 6231
Oranje 9251
Maar ik heb alles afgezocht, ik kan het relais niet vinden en die draadje ook niet:S

Ik heb universele cv, zonder afstand start functie

Ik moet ook een draadje naar de oliesensor (of het olielampje op het dashboard) leggen. Op het dashboard gaat het lampje uit na het starten(wat de bedoeling), maar hoe zit dat bij de oliesensor zelf? Ik heb een multi meter maar weet niet zogoed wat voor een waarde ik moet meten

deze sensor is een massaschakeling. Zodra hij drukloos is, verbind hij deze door, en gaat dus het lampje branden. (ohms meten). De vraag dus is het een negatieve of positieve schakeling die je nodig bent. bij negatief kan je de sensor idd pakken, anders het lampje in het dashboard

Het bedrijf dat ik belde zei dat ik ook nog een kabeltje moest aansluiten zodat het alarm 'ziet' dat de binneverlichting aan gaat, ik weet waar die zit, maar ben er nog niet uit waar deze op het alarm moet haha:P

op de negatieve deurschakeling draad.
Als je dr niet uit komt ff het schema online gooien

Ik hoop dat je een antwoord kan en wilt geven op al mijn vragen:P

Ik doe mn best... ik heb ook geen ervaring verder met de afstand startfunctie...Ook beter van niet want die blijft toch niet lopen zonder iets gas te geven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 26 Apr 2008 08:26 pm

Helemaal top!! Hier kan ik iets mee volgens mij wil hij voor de lampjes positief De CV van een 306 is negatief geschakeld, maar ik baal er echt van dat ik het cv-relais niet kan vinden:S
Het gloeirelais ga ik meteen even kijken

De afstandstart functie is eigenlijk de makkelijkste vanalles komt allemaal op de draden van je contactslot. Daar bij komen dan die lampjes
Ik zeg wel dat het makkelijk is, maar het is wel erg gemakkelijk als je een schema hebt van het contactslot..die heb ik nog niet
Heb jij die mis een kermit??

EN heb jij toevallig een voedingskabel voor je sub door het schutbord? Geboord of in een origineel gat? Die moet ik ook nog leggen + wat kleine kabeltjes voor het alarm


Iemand die weet waar het relais van de CV zit? of de draadje die ik bedoelde??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 26 Apr 2008 08:29 pm

Het schema dat bij camcosystems op de site staat is eigenlijk het schema van de RS720..die verschilt toch best aardig:S het schema voor de RS680 staat behoorlijk klein in het boekje afgedrukt, ik weet niet of scannen zin heeft ma ik zal het nog even proberen straks

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 26 Apr 2008 09:10 pm

Christiaan schreef:
EN heb jij toevallig een voedingskabel voor je sub door het schutbord? Geboord of in een origineel gat? Die moet ik ook nog leggen + wat kleine kabeltjes voor het alarm




Ik heb mogen boren

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 26 Apr 2008 10:45 pm

Daar was ik al bang voor:S Denk dat boren naast de gaskabel het beste gaat..daar is ruimte zat en is ook nog fatsoenlijk weg te werken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 27 Apr 2008 10:25 am

Christiaan schreef: Waar heb jij de lock/unlock kabel naar de cv gelegd? Ik heb even met een bedrijf in de buurt gebeld en ik moest de volgende kabeltjes hebben die op het CV-relais zitten:
Paars 6231
Oranje 9251
Maar ik heb alles afgezocht, ik kan het relais niet vinden en die draadje ook niet:S

waar het relais zit weet ik ook niet maar bij een fase 1 gaan de dragen door de linker A style. en je moet idd de Paarse en Oranje hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 27 Apr 2008 10:30 am

oke...maar hoor je nergens het relais tikken als deze bediend wordt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 27 Apr 2008 10:34 am

nee, volgen mij zit er bij mij een headunit bij de binnenlamp in het plavond zeg maar.
die stuurt een signaal naar je Master motor van je c.v. en die stuurt de andere c.v. motors aan.

kan het fout hebben maar volgens mij werk het zo.
ik heb een fase 1 weet niet of jullie het ook ever een fase 1 hebben?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 27 Apr 2008 10:53 am

Ja draden heb ik ook, maar toen ik ging accuut de auto op slot:S ik had dan ook alles even tegen elkaar gehouden, mis dat ik paars en oranje verkeerd om had:P

Ik kan nergens een tik horen neej..de hele godganze dag aan het zoeken geweest:S
Ik heb dus de nrs van de draden gekregen van een inbouwbedrijf en die komen niet overeen:S hij zei dat de kleuren bij Peugeot nog wel eens wilde veranderen maar de nummers op de draden niet..Ik denk toch dat ik mooi nog even door ga met die draden

Er moet ook een draad naar 'KEY ON', dat is gewoon 12V als het contactslot op de lopende motor staat?
ACC heeft een 306 niet toch? of is dat de stand wanneer alleen het acculampje brand? ING 1 is als ie 'echt' op contact staat? Dat mij td'tje ook begint met voorgloeien?

Thanks weer!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 27 Apr 2008 11:15 am

ACC heb ik wel, gewoon contact.
dan gaan je radio en je binnenfan. aan, als je het hebt kan je dan ook je electrische ramen bedienen en je buitenspiegels.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 27 Apr 2008 11:26 am

Harmo XSI schreef: ACC heb ik wel, gewoon contact.
dan gaan je radio en je binnenfan. aan, als je het hebt kan je dan ook je electrische ramen bedienen en je buitenspiegels.

klopt
vanuit 0 stand krijg je eerst ACC, de volgende stand is dan voorgloei bij een diesel/benzine pomp aan bij benzine.

makkelijkste kan je je ACC signaal van je radio draad af pakken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm-Jan XSI
Geplaatst: 27 Apr 2008 11:54 am

Is dat alleen de functie van het voorgloeien dan?
Als je daar je motor op gaat starten zal denk ik de zekering er wel kapot springen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 27 Apr 2008 06:02 pm

Als ik mijn sleutel een stand verder draai dan brand enkel het accu lampje en dan kan ik alles bedienen, maar de binnenfan doet niks
Als ik nog een stand verder ga dan begint de binnenfan en gaat de motor voorgloeien, nog een stand verder gaat de startmotor draaien.

ACC is dus de stand waarbij het accu lampje het doet

Kermit, op welke draadje(s) van je alarmlicht schakelaar heb jij de draadjes voor de knipperlichten aangesloten?? Ik krijg ze niet aan de gang:S

De CV wil ook nog niet:S ik heb het nu telkens geprobeerd met de originele cv kastje bij de binnelampjes los, maar ik ga het nu maar eens proberen als die vast zit

Verder weet ik één ding zeker: Wat heb ik een partij een geduld:P

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 27 Apr 2008 06:18 pm

de cv zit bij mij aangesloten onder het zekringen kastje daar komt die kabel van je ''binnelichtje'' namelijk ook uit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 27 Apr 2008 09:02 pm

Ja dat heb ik geprobeerd:S paars als unlock en oranje als lock..het werkt niet:S

In het aansluitschema staat bij negatieve schakeling dat ik 2 draadjes af kan knippen en de moeten er op de massa. Dan houd ik er nog 2 over en die zijn voor het open/dicht signaal. Het wil dus niet lukken:S

Ik heb helaas geen installatieschema digitaal en op de camcosite staat het verkeerde aansluitschema bij dit alarm...

wie kan me helpen??
Zit vooral met waar ik de kabels van cv kan vinden en op welke kabel(s) van de alarmlichten ik de 2 draadjes daarvoor kan zetten.

Verder heb ik nog een positief signaal van het olielampje van het dashboard nodig, een negatief signaal van de handrem (dan moet de tunnelbak eruit??)

Ik kan het alarm instellen of één of twee openmaak signalen, dat is neem ik aan 2?

verder denk ik zo alles te hebben..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 28 Apr 2008 12:02 am

Inbouwschema zodat jullie weten waar ik het over heb



Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 28 Apr 2008 10:44 pm

Nou alles is ingebouwd!!
Helaas zijn er wel wat problemen:S

De auto op alarm zetten (deuren op slot) gaat prima, maar na een seconde of 10 begint ie 3x te piepen en gaat het alarm er weer af, maar de deuren blijven gelukkig wel op slot, op het scherm staat dan dat er een deur open is:S

Het alarm er af halen gaat ook goed (mits je het doet binnen die 10 sec) maar de deuren gaan van het slot en meteen weer op slot:S
( nu heb ik met een lampje gekeken en hij geeft toch echt maar één signaal en geen 2. Ik denk dat dit komt omdat er mis een kabelbreuk zit in me linker deur, kan dat dit verklaren???)

Remote start functie werkt ook perfect!! alleen gaat ie na een seconde of 20 staan loeien en schakelt ook meteen de motor af. Ik dacht dat de shocksensor uit ging op het moment van remote start?:S

Verder moet ik zeggen dat de communicatie niet echt goed is, de ene keer kan ik op de AB wel zien wat de status van de auto is, en dan weer niet..

Iemand suggesties voor deze problemen? Ik weet toch echt voor de vollo 100% dat alles goed zit! Morgen nog even het massapunt goed schuren, maar dat lijkt me dit niet te verklaren:S

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 29 Apr 2008 06:09 pm

Ik heb nog even een vraagje, is het niet toevallig zo dat de binneverlichting bij een 306 WEL positief is geschakeld?

Dat aangezien me alarm blijft aangeven dat er een deur open is:S zelf nu ik hem rechtstreeks op het deurschakelaartje heb gezet..kan het helaas niet proberen met de deur open hem op alarm te zetten omdat de cv dan niet mee werkt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 29 Apr 2008 06:49 pm

Christiaan schreef: ... is het niet toevallig zo dat de binneverlichting bij een 306 WEL positief is geschakeld?...
Dan heb je het over de schakelaar van de binnenverlichting zelf , en die is idd positief geschakeld.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 29 Apr 2008 08:29 pm

moet je geen negatief signaal hebben?

die vind je bij je deurschakelaar

edit: als ik je schema zo zie moet je je blauwe draad op die main control unit verbinden met de deurschakelaar.

de waarschijnlijke reden dat ie nu afslaat na de 20 seconden is dat de auto op afstand gestart wordt.... vervolgens "ziet" je alarm dat de deur opengaat(in dit geval al staat) Als jij dan niet binnen de 20 seconden de sleutel in je slot hebt en deze is positie 2 hebt staan (de stand na ACC) slaat de auto ivm diefstal uit, gaan de deuren op slot en alarm gaat loeien

start je auto eens op afstand, en draai de sleutel binnen 20 seconden naar stand 2 (voorgloeistand)

de auto hoort gerust een paar minuten te kunne blijven draaien na op afstand starten... maar als jij dus de deur opent heb je 20 seconden de tijd om die sleutel om te draaien naar stand 2. Dan krijgt het alarm via + van het contactslot het signaal "sleutel geplaatst"


Hoop dat het zo duidelijk is... Misschien wat vage uitleg hahaha

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 29 Apr 2008 10:46 pm

Ik snap volledig wat je bedoelt! Ik heb hem nu negatief (blauwe draad) direct op de schakelaar van de deur en nog steeds ziet het alarm dat de deur open staat..ik snap er niks van:S Ik heb nog 2 opties, of positief bij de binneverlichting zelf halen of het toch op het draadje zetten wat een camcoinbouwbedrijf mij vertelde:P maar die hadden sowieso totaal andere draadnummers dan b.v. de cv kabels enzo:S

Ik heb nu geprobeerd of het aan de shocksensor lag, maar hij gaat bij afstandstarten dan nog steeds op het alarm..en als ik binnen die 20 sec de sleutel erin doe is er idd niks aan de hand volgens mij ook niet als ik het 'arm' , vervolgens op afstand start en dan meteen 'disarm'. Het probleem is toch echt die input van de deurpin en dan moet ik er nog achter komen wat er mis is met mij cv..zal wel het allom bekende kabelbreuk in de deur zijn:S Heb er al vaker last van gehad ma na flink wat frotten en wd-40 heb ik er al dik 9 maanden geen last meer van

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 30 Apr 2008 08:51 am

denk idd dat je dat groene draadje nog op je binnenverlichting moet gaan aansluiten.
Maar vreemd dat ze het dan een door pin signal noemen


btw, ander vraagje... Hoe lang/vaak doet ie een startpoging?
want stel dat bijvoorbeeld de zekering van de brandstofafsluiter springt, dan kan je wachten tot je een ons weegt voordat ie start...

start ie bijvoorbeeld 3x maximaal of een aantal seconden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 30 Apr 2008 12:47 pm

Dat durf ik niet te zeggen, hij start bij mij meteen hij blijft het om de 10 sec proberen staat er in het boekje (vandaar dat je op het olielampje ook een draadje moet doen) Dit alarm wat ik heb is het oude type RS680 en daarbij zit geen draadje naar het voorgloeilampje..hij wacht zelf gewoon ongeveer die tijd.

Hij gaat volgens mij niet echt lang door met starten als het niet lukt, maar kan het even proberen door hem in te stellen op benzin (geen tijd om voor te gloeien)

Er staat duidelijk in de handleiding dat je maar één van de 2 draadje mag aansluiten..of positief of negatief..het groene draadje was al van de stekker geknipt:S Ga denk ik straks even kijken of ik die mis er weer aan kan maken en dan sluit ik die positieve aan rechtstreeks op de binneverlichting

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 30 Apr 2008 03:10 pm

als ik dit zo lees laat ik m'n setje maar inbouwen hier kom ik nooit uit haha

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 30 Apr 2008 03:42 pm

gaat je binnenverlichting wel gewoon aan als je de deur open doet?

Zo niet, dan is je deurschakelaar stuk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 30 Apr 2008 11:12 pm

Haha neej die werkt perfect hij zit direct op de bestuurders schakelaar..de bijrijders kant werkt helaas niet volledig maar die staat er in dit geval volledig los van want de verlichting gaat gewoon aan en uit

Ik zat net te denken aan een oplossing voor de cv..of het werkt weet ik nog niet maar ga de lock en unlock draad ma eens mooi bij elkaar doen op één van de twee kabels die in de auto liggen

Het alarm inbouwen stelt helemaal niet zoveel voor, ik denk dat dit probleem meer in de auto zit dan dat het aan het inbouwen ligt. Het is dan ook een 2dehands setje wat ook een defect aan het alarm zelf kan betekenen, maar dat betwijfel ik

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft