TopicStarter: Zitz
TopicDatum: Geplaatst: 30 Mrt 2008 07:55 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zitz
Hallo mensen,

Mijn geschakelde spanning is helemaal weg, als ik de sleutel op pos. 1 (contact) draai dan gaat normaal het accu icoontje branden, dit werkt niet meer. Overige dingen die niet meer werken:

- Elektrische ramen (standaard)
- Schuifdak
- Spiegelverstelling
- Knipperlichten
- Remlichten
- Ruitenwissers (voor en achter)
- Ruitsproei installatie

En er zullen wel nog een paar dingen zijn, kan me niet voorstellen dat dit allemaal in 1 keer kapot gaat, ik verdenk de geschakelde 12V ervan. Zekeringen zijn allemaal heel. Ik neem aan dat er ergens een relais zit die deze spanning schakelt, weet iemand waar dit relais zit?

Gr Zitz
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 30 Mrt 2008 08:03 pm

dan verdenk ik je contactslot

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 30 Mrt 2008 08:11 pm

inderdaad je contact slot is het meest logiese

en anders zal je relais onder de motorkap zitten voor je veerpoot

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zitz
Geplaatst: 30 Mrt 2008 08:18 pm

Ja het rare is dat hij het nog deed (ook na het uitbouwen van het dashbord, had alle kabels aangesloten) en toen ik het alarm aansluite deed ie het opeens niet meer, toen heb ik het alarm ervanaf gehaald en toen deed ie het nog niet, de 2e stand en starten doen het wel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 30 Mrt 2008 08:20 pm

mischien een stekker eruit gegaan ??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zitz
Geplaatst: 30 Mrt 2008 08:43 pm

Ik zal morgen even alle stekkers controleren, maar kan ik me niet voorstellen, ik ben er voor 99,99% zeker van dat ik alle stekkers weer erin heb geduwd.

En ik meet dan ook even het contactslot even door, als het indd het contactslot is dan word het wel voorlopig opgelost met een schakelaar Ik heb het beestje namelijk dringend nodig om op het werk te komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 30 Mrt 2008 10:23 pm

dit klinkt gewoon als een gevalletje "los contactje" kan in je bedrading zitten, maar ook zeker in het contactslot zelf. meten = weten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zitz
Geplaatst: 31 Mrt 2008 07:02 pm

Ok mensen, het is opgelost, het leeuwtje brult weer normaal

Het was inderdaad mijn fout, de stekker van het contactslot achterop de zekeringenkast zat los. En het lampje van de accu indicatie was kapot

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft