TopicStarter: costello
TopicDatum: Geplaatst: 26 Jun 2007 08:20 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door costello
306 cabrio 1.6 uit 2001; geen 12 V continue op de radio maar wel op klok en startonderbreker, waar zit het probleem? Wie kan mij helpen?

Richard :?: [/b]
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arkie453
Geplaatst: 26 Jun 2007 08:27 pm

Waarschijnlijk alleen een kwestie van constante stroom en schakelstroom omwisselen, dit kan (bij mijn radio tenminste) eenvoudig in het stekkerboompje van de radio zelf.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door costello
Geplaatst: 26 Jun 2007 08:54 pm

de radio doet het wel alleen onthoud hij de voorkeursinstellingen niet als je de auto uit hebt gezet... en de radio heeft hiervoor in een andere 306 cabrio gezeten en daar werkte alles prima...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 27 Jun 2007 08:01 am

mischien een hele domme vraag maar is je zekering nog heel ??
anders ff een draadje vanaf je klokje of vanaf de accu derop zetten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klokn
Geplaatst: 27 Jun 2007 09:46 am

het antwoord is al gegeven.
Costello geeft aan dat de radio zijn voorkeursinstellingen niet onthoud, dit betekent dat de continu stroom en de geschakelde stroom wel aanwezig zijn maar verkeer om zitten.

Dit kan bij elke wagen anders zitten. Draai de gele en rode draad van het iso blok om en je radio doet het.
suc6!

mvg
Klokn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymond
Geplaatst: 28 Jun 2007 08:45 am

Je kan ook de zekering verplaatsen, dan staat er continu stroom op de kabel die nu geschakeld is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klokn
Geplaatst: 28 Jun 2007 03:09 pm

Dan verplaats je de zekering niet maar wissel je alsnog de draden om.
Het resultaat is hetzelfde.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door costello
Geplaatst: 28 Jun 2007 08:09 pm

ik heb de draden omgedraaid, werkt nu perfect!

bedankt voor alle hulp!!!
Costello

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klokn
Geplaatst: 01 Jul 2007 01:53 pm

no problemo!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymond
Geplaatst: 05 Jul 2007 09:59 am

Klokn schreef: Dan verplaats je de zekering niet maar wissel je alsnog de draden om.
Het resultaat is hetzelfde.

Behalve dan dat de constante spanning een dun draadje is, met een 10A zekering en de voedingsdraad 3x zo dik is, met een 30A zekering (uit m'n hoofd, kan ook 20A zijn.)

Toen ik het zo had gefixed, ging de verlichting van de radio niet meer zachter branden/flikkeren als ik hem wat harder zette.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klokn
Geplaatst: 05 Jul 2007 11:31 am

als de lampjes gaan flikkeren op je radio dan zijn je speakers sowieso niet goed voor een radio alleen, maar moet je een versterker erbij bouwen.
Ik heb zelf als audio monteur gewerkt en veel eindtrappen in autoradio's vervangen door dit soort dingen.
Vraag van een autoradio niet te veel vermogen, haal dat liever uit een versterker.
30A of 20A uit een autoradio is way to much, maximaal 10.

suc6!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymond
Geplaatst: 05 Jul 2007 02:13 pm

D'r hangt intussen ook een versterker achter (en geen speakers meer op de radio)

Het was meer om even aan te geven dat simpelweg omwisselen van de draadjes op zich wel werkt, maar niet een geheel optimale oplossing is.

Die continue stroomdraad in de iso stekker is door peugeot bedoeld als batterybackup en niet zozeer als voeding (Het klokje bijvoorbeeld zit er ook op aangesloten, zodat je niet elke keer als je in de auto stapt de tijd hoeft in te stellen )

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft