TopicStarter: Tutti-frutti
TopicDatum: Geplaatst: 25 Jul 2011 02:26 pm
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Een tijdje terug ben ik door een put in het wegdek gereden. Velg was toen krom en even later kwam er wat gerommel van de rechter kant vandaan.
Dit is in 5 maanden tijd een stuk erger geworden, en het leek eerste de stuurkogel te zijn, deze is vervangen.

Nu heb ik bij hobbelig wegdek dat ik behoorlijk gerammel hoor. Het is dit keer niet de stabilisatorstang verbinding.

Nu zegt mijn garage dat de demper lek is, maar ik twijfel of dit het enige is.

Ondervindingen:
- Als de auto stilstaat en ik stuur hoor ik duidelijk gekraak van rechts komen (de auto staat stil, het is dus niet de homokineet)
- Bij een hobbelig wegdek lijkt het dat de rechter kant minder goed contact maakt, waardoor de auto soms iets opschuift in een bocht.
- De auto schommelt niet bij indrukken rechter voorkant

Het gaat om een gekorte gasdruk sportdemper.

Zijn er manieren hoe ik kan testen of de veerpoortlager nog in orde is? Ik vraag me namelijk af of deze het gekraak veroorzaakt bij sturen, of dat dit tevens van de demper zelf kan komen.
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alistair
Geplaatst: 25 Jul 2011 08:50 pm

Zouden de draag armen nog wel okÚ zijn ┐┐┐

Veel succes er mee!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 02 Aug 2011 03:10 pm

Dat zou kunnen (hoe kan ik dat checken? ). Hoop het iig niet, die is aan die zijde een jaar terug al vervangen.. maarja die heeft de klap ook gehad natuurlijk.

Heb nog even een filmpje gemaakt om het geluid te illustreren.
Heel slim om dat met m'n slippers aan te doen , maar het gaat dus om het doffe gekraak (zie de labels)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 02 Aug 2011 03:33 pm

Vast schoeisel is verplicht tijdens het besturen van een voertuig Kan je bekeuring voor krijgen, alleszins toch bij ons in Belgenland.

Helaas geen idee wat het dat gekrkrkr is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 02 Aug 2011 06:33 pm

Daar was ik te lui voor (maar ging de straat ook niet op)
Heb m'n auto ook nog even opgekrikt en aan mn wiel lopen trekken, maar daar zit iig geen speling op.
Hopelijk blijft het bij de schokdemper. Setje dempers+arbeid+uitlijnen, eigenlijk alweer te veel van het goede voor z'n leeftijd, maarja. Anders zou het weer een andere onbekende auto worden en wie weet wat daar weer mee is (hmm, heb ik deze discussie al niet 8x met mezelf gevoerd? ). Tis ook eigenlijk nog maar voor een half jaar, dan rijd ik hoogstwaarschijnlijk wel iets anders.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alistair
Geplaatst: 03 Aug 2011 08:10 pm

Wat je ook kan checken..., (Heb ik ook gehad) Motorkap open en dan aan beide kanten even kijken of de zwarte ring waar 3 bouten aan vast zit voor de veerpoot wel vast zit.

Bij mij dat er z'n ring los en dat zorgde bij mij voor een knabbel en babbel geluid als je geluk heb zit daar speling in, je moet er dan flink op en neer trekken die kan je zelf vast zitten.

Is dat het niet weet ik het ook niet maar dat geluid komt me bekend voor...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tutti-frutti
Geplaatst: 04 Aug 2011 11:32 am

Alistair schreef: Wat je ook kan checken..., (Heb ik ook gehad) Motorkap open en dan aan beide kanten even kijken of de zwarte ring waar 3 bouten aan vast zit voor de veerpoot wel vast zit.

Bij mij dat er z'n ring los en dat zorgde bij mij voor een knabbel en babbel geluid als je geluk heb zit daar speling in, je moet er dan flink op en neer trekken die kan je zelf vast zitten.

Is dat het niet weet ik het ook niet maar dat geluid komt me bekend voor...
Heb de bouten gecheckt, zaten goed vast. Ik ga op zoek naar een setje sportdempers.
ps. 110PK @ 1.6XT? Is dat een foutje of echt gemeten?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark_XSI
Geplaatst: 04 Aug 2011 01:09 pm

Zou zomaar kunnen, ons pap en mam hebben een Astra G 1.6 16v met 101 of 110 pk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 04 Aug 2011 02:50 pm

Tutti-frutti schreef: ps. 110PK @ 1.6XT? Is dat een foutje of echt gemeten?

Dat vroeg ik mij ook al af. Oftewel 90PK (8 klepper) oftewel 100PK (16klepper). Een 110PK is er -officieel althans- nooit geweest voor de 306!

Mark_XSI schreef: Zou zomaar kunnen, ons pap en mam hebben een Astra G 1.6 16v met 101 of 110 pk

Vergelijk een slopel niet met een Pug

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark_XSI
Geplaatst: 05 Aug 2011 02:42 pm

Nou ik zou die van ons pap en mam graag willen hebben, alleen al omdat het de allerluxste uitvoering en hij maar 70.000 gelopen heeft

nah peugje is toch stapje sneller

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 05 Aug 2011 02:48 pm

Nou, zo'n astra zit toch voor geen meter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark_XSI
Geplaatst: 05 Aug 2011 05:02 pm

Smaken verschillen
tuurlijk zit de peu lekker maar die astra is ook fijn!
maar we gaan beetje offtopic?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alistair
Geplaatst: 06 Aug 2011 05:13 pm

Is ook niet standaard -.-

110 is gemeten met een aantal kleine passingen is niet veel maar perfect voor mij, voor woon/werk verkeer en voor al soepel door te kunnen rijden (Zuinig ook!, Lang level 1.6)

In de top accelereert ie ook stug door,,,
Mij heb je der zeker niet mee als het niet gelooft word, Pk's vermindere ook nog is in de loop der jaren maar heb het terug gewonnen door goed onderhoud er is een hoop vervangen en heb alles bewaard van de auto.

Buur jongen heeft een astra f 1.8 116pk maar behoorlijk zwaar ding... komt niet voor uit zelfs met zen 16klappers niet door een te vrij hoge koppel,
306 powned astra 7 kleuren *SHIT*.... Kom ik aan met me 8 Klappers

Het gaat om KW's wil je power? koop een boxer motor...

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft