TopicStarter: Scartie
TopicDatum: Geplaatst: 06 Jul 2011 08:13 pm
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scartie
Mijn remdruk achter is 0.3kN (teminste het gaat toch van 0 naar 1kN?) dus dat is niet zo veel, nu vertelde de garage dat dat kwam door mijn remdruk verdeler die vast zat.

Nu heb ik de "hendel" al los maar mijn remkracht blijft hetzelfde, komt dit omdat dat hendeltje niet de cilinder meenement die er waarschijnlijk inzit maar alleen het staafje wat het cilindertje bediend (duidelijk?).

Als ik namelijk het hendeltje beweeg zie ik uit de remdruk verdeler een staafje komen dus die is los, zit daarachter nog een cilindertje wat vast kan zitten.

En kan ik dat makkelijk los krijgen of zit het probleem misschien ergens anders.

Oja het is een Fase 2 2.0L 16V XSi dus met schijfremmen achter, handrem is wel goed.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gegroet
Scarie
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie
Geplaatst: 07 Jul 2011 09:10 am

Volgens mij is die lastafhankelijk, dus kan zonder druk dat pennetje altijd bewegen. Vernieuwen is vaak de enige goede oplossing. Kost wel wat...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scartie
Geplaatst: 10 Jul 2011 04:06 pm

Ok bedankt voor de reactie, heb net weer even onder de auto gelegen om mijn uitlaat te fixen en dus ook meteen maar weer eens naar het (inderdaad) las afhankelijk remsysteem.

voor de duidelijkheid deze regelaar:


Ik had het hendeltje helemaal naar voren getrokken en toen sprong het rubber eraf. Daarin kwam ik dus 2 pennetjes met veertjes eromheen tegen, als ik de veertjes eraf haal kom ik de 2 pennetjes tegen en die kan ik gewoon met de vinger indrukken en dan komen ze ook makkelijk weer terug. Ik weet niet wat er nog meer in de regelaar zit maar volgens mij werkt deze gewoon nog zoals het hoort.

Nu had ik al zitten denken misschien lucht in het systeem, maar waarom is de druk dan gelijk aan beide kanten (het is toch een gescheide systeem, aparte leiding voor links/rechts van voor naar achter), zelfde met rem blokken die zijn bijna op (nog 4mm remvoering) maar dan verwacht je ook aan 2 kanten rem verschil.

Ik zal nog wel gaan kijken naar andere remblokken, maar weet niet of dat veel helpt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dav-E
Geplaatst: 10 Jul 2011 05:02 pm

Ik heb er ook eens last van gehad op de APK afkeur.
Even langs de dealer en wat bleek: de remkrachtverdeler zat gewoon vast. Dat komt omdat die amper dienst doet (last-afhankelijk).

Gewoon de hendel losmaken en goed inspuiten met WD40, sindsdien geen last meer van gehad op de APK.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark_XSI
Geplaatst: 10 Jul 2011 06:14 pm

Handrem en voetrem zijn 2 verschillende dingen
handrem zit niet op de verdeler voetrem daarintegen wel

dus wat Dave-E zegt gewoon ff goed inspuiten met wd 40 en eventjes er mee spelen gaat ie vanzelf los zitten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scartie
Geplaatst: 10 Jul 2011 07:34 pm

Heb ik het over mijn handrem gehad? fout van mij dan, nee ik bedoel gewoon mijn voet rem het lastafhankelijk rem systeem blijft hangen. Waardoor mijn remkracht achter zeer laag is. Maar zoals ik ook al zei lijkt het lastafhankelijk remsysteem gewoon te werken of er moet intern nog meer zitten dan ik kan zien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scartie
Geplaatst: 11 Jul 2011 08:51 am

Heb ik het over mijn handrem gehad? fout van mij dan, nee ik bedoel gewoon mijn voet rem het lastafhankelijk rem systeem blijft hangen. Waardoor mijn remkracht achter zeer laag is. Maar zoals ik ook al zei lijkt het lastafhankelijk remsysteem gewoon te werken of er moet intern nog meer zitten dan ik kan zien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark_XSI
Geplaatst: 11 Jul 2011 12:04 pm

ik zou hem eerst even goed inspuiten met wd40
begin daar eerst even mee voordat je een nieuwe koopt
kost namelijk nogal wat volgens mij

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scartie
Geplaatst: 11 Jul 2011 06:14 pm

Ja maar dat is juist het probleem hij is helemaal gangbaar, alleen dat was hij dus al voordat ik de remmentest liet doen.

Ik heb zelfs de hendel die dus aan de ophanging hangt (met het draadend met veer) zover naar voren getrokken dat de rubber afdichting eraf ging en ik er dus in kon kijken, en wat ik al zei daar zitten 2 "cilindertjes" in en zelfs die zijn nog gangbaar en gaan makkelijk in en uit heb nog geprobeerd om ze verder uit te trekken maar dat ging niet.

Dus ik denk eigenlijk dat de remdrukbegrenser niet stuk ik is maar dat ik het ergens anders moet zoeken. Ga straks nog even proberen of ik hem misschien moet ontluchten ofzo, maar dat lijkt me sterk omdat de linker kant even veel remt als de rechter kant het het toch duidelijk een gescheiden systeem is, misschien is de hoofdremcilinder wel stuk maar hoe kom ik daar achter?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark_XSI
Geplaatst: 11 Jul 2011 06:58 pm

hoofdrem cilinder is heel of kapot
hij doet het of hij doet het niet kan niet half kapot zijn..
misschien een keer slim om remvloeistof te vervangen misschien dat daar wat zooi bij zit of dat het er al heel lang op zit kan het heel erg dun worden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scartie
Geplaatst: 11 Jul 2011 07:13 pm

Dat zou misschien nog kunnen, heb de auto nog maar net dus weet niet wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft (in ieder geval te weinig onderhoud), maar moet de remdruk voor dan ook niet te laag zijn.

Olie in het reservoir was nog mooi schoon maar dat zegt natuurlijk niets over wat er in de leidingen zit.

Kan het ook zijn (omdat het vlees van de remblokken dunnig word) dat de cilinders op hun eind staan? Ik weet dat je aan de voorkant de remcilinder er uit kan trekken maar kan dat achter ook?

Pff wel een lijst met "mogelijke" dingen, ik ga straks nog wat proberen en ondertussen wacht ik de reacties gespannen af

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft