TopicStarter: kris
TopicDatum: Geplaatst: 02 Apr 2007 05:50 pm
Forum: Audio
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kris
hallo, van de week heb ik ff een maat van me geholpen met z'n radio in de auto te knallen, een pioneer radio.
maar ls hij het contact uitzeten weer aan zijn alle instellingen en zenders weer plijte.
mijn idee is: hij heeft geen constante spanning ( die hij via contact(sleutel) krijgt !?! )

dus welke draden van de radio heb ik daar voor nodig en aan welke draden van het contact moet ik die verbinden??
et gaat btw om een opel astra ( ja ik weet het ... ook niet mijn smaak )
,maar dat moet kwa kleuren van de draden toch niet veel uitmaken denk ik..

groeten kris
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuchsia Freak
Geplaatst: 02 Apr 2007 07:10 pm

op je radio zit een stekker zoek daar de rode draad op meestal is dat de CONTINU +
meestal zitten er kleine kaartjes aan daarop staat of et de + of - e.d is.

en trek een draad naar de accu
sluit die aan op de continu van je radio en voila

je kkan ook alles via de stekker laten gaan maar daar heb je code's etc voor nodig
en die kleur code's ed kan ik je niet geven
inddgeval nie van een opel
wel van peugeot

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kris
Geplaatst: 02 Apr 2007 07:23 pm

thnx
best stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb eigenlijk...
gewoon een draad naar de accu

haha we gaan het proberen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymond
Geplaatst: 02 Apr 2007 07:27 pm

Soms kan je ook een zekering van de auto omzetten, zodat je een constante spanning krijgt, ipv dat het met de sleutel aan/uit wordt gezet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kris
Geplaatst: 02 Apr 2007 09:51 pm

en welke zekering moet ik dan hebben? en heeft dat geen nadelen voor iets anders ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raymond
Geplaatst: 02 Apr 2007 10:00 pm

Bij mijn auto staat dat in de handleiding

't is geen truukje ofzo, het is door de fabrikant speciaal voor dit soort situaties gemaakt. Normaal gesproken past een zekering maar op één manier op een bepaalde plek. Maar deze zekering kan je op 2 manieren plaatsen, omdat ze 3 "gleufjes" (contacten in de zekeringkast) hebben gemaakt. De middelste gleuf gebruik je dan natuurlijk altijd, maar je kan kiezen of je de ene of de andere buitenste gleuf gebruikt.

Ik weet niet welke auto je hebt, hierboven staat ergens dat het over een opel gaat? Dan weet ik niet hoe het zit. Ikzelf heb een 306XT uit 1995 met een zekeringkast voor 30 zekeringen. Ik kan wel ff voor je kijken om welk zekeringnummer het gaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 03 Apr 2007 06:24 am

er zitten aan je radio een rode en een gele draad( een voor constante spanning en een word geschakeld als het contact aanstaat) hoogst waarschijnlijk zijn deze 2 draden omgedraaid. deze 2 draden zijn halverwege ofzo loskoppelbaar en die kun je onderling verwisselen, probeer dit even als het goed is is je probleem dan verholpen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter
Geplaatst: 03 Apr 2007 06:55 am

Bij Pioneer radio's wordt een kabelblokje meegeleverd die aan de ene kant wordt verbionden met je ISO stekkers en aan de andere kant met je radio.

Dit kabelblokje beschikt over een rood en geel kabeltje die je halverwege middels een klein stekkertje los kunt halen, zodat je rood en geel om kunt draaien mocht dit nodig zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 03 Apr 2007 08:18 am

Peter schreef: Bij Pioneer radio's wordt een kabelblokje meegeleverd die aan de ene kant wordt verbionden met je ISO stekkers en aan de andere kant met je radio.

Dit kabelblokje beschikt over een rood en geel kabeltje die je halverwege middels een klein stekkertje los kunt halen, zodat je rood en geel om kunt draaien mocht dit nodig zijn.

dat zeg ik GAMMA

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter
Geplaatst: 03 Apr 2007 09:56 am

matheeuwissen schreef: Peter schreef: Bij Pioneer radio's wordt een kabelblokje meegeleverd die aan de ene kant wordt verbionden met je ISO stekkers en aan de andere kant met je radio.

Dit kabelblokje beschikt over een rood en geel kabeltje die je halverwege middels een klein stekkertje los kunt halen, zodat je rood en geel om kunt draaien mocht dit nodig zijn.

dat zeg ik GAMMA

Ga liever naar de Karwei
Ik dacht dat een kleine aanvulling voor onze TS wel welkom zou zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kris
Geplaatst: 05 Apr 2007 07:19 pm

kijk hier heb ik wat aan... thnx mannen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Geplaatst: 05 Apr 2007 09:19 pm

matheeuwissen schreef: er zitten aan je radio een rode en een gele draad( een voor constante spanning en een word geschakeld als het contact aanstaat) hoogst waarschijnlijk zijn deze 2 draden omgedraaid. deze 2 draden zijn halverwege ofzo loskoppelbaar en die kun je onderling verwisselen, probeer dit even als het goed is is je probleem dan verholpen

Idd! Heb ik ook een paar keer gehad. Even de draadjes wisselen en probleem opgelost.

Zou eerst even hiernaar kijken voordat je draden naar de accu gaat trekken enzo...

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft