TopicStarter: Bart-Jan
TopicDatum: Geplaatst: 27 Jan 2009 09:48 pm
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
iemand ervaring mee?

gewoon de voorste rubbers van je achteras vast zetten. boven en onder vast lassen. of een vaste verbinding maken tussen de auto en de as.

er zijn ooit ook van die dingen voor gemaakt voor in de race.
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 28 Jan 2009 02:19 am

De voorste rubbers vervangen door aluminium blokken dan maar Lassen is niet slim..

Deze zoek je: https://cgi.ebay.co.uk/Peugeot-306-G...713.m153.l1262

https://www.bakerbm.com/306.php?data=suskit306a

Good luck

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 28 Jan 2009 10:35 am

volgens mij begrijp je het niet.

die alu dingen kosten geld

w8 maar maak wel even foto.

maar heeft er iemand ervaring mee?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 28 Jan 2009 11:37 am

op deze manier bedoel ik. links vast gelast rechts orrigineel. is wat anders als 175 dollar. en net zo effectief

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 28 Jan 2009 12:29 pm

Bart, gewoon vastlassen, heb het onze engelse mede 306rijders ook zien doen op deze manier. Kwam laatst nog een topic tegen met deze dingen, en ook die waren zo vastgelast.

suc6, Glenn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 28 Jan 2009 01:17 pm

Glenn schreef: Bart, gewoon vastlassen, heb het onze engelse mede 306rijders ook zien doen op deze manier. Kwam laatst nog een topic tegen met deze dingen, en ook die waren zo vastgelast.

suc6, Glenn.

suc6? heb het al gedaan. die foto heb ik zelf gemaakt

maar heeft iemand er ook ''rij'' ervaring mee.

zal het beter rijden bedoel ik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 28 Jan 2009 06:18 pm

zo wil je het rubber stuk hebben van een steun, zit hij muur vast. en onder de auto gaat alles altijd van zelf stuk

zal ze er vanavond onder zetten.


scheelt wel weer 100 euro als je rubbers stuk zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 29 Jan 2009 11:20 am

Bart-Jan schreef: Glenn schreef: Bart, gewoon vastlassen, heb het onze engelse mede 306rijders ook zien doen op deze manier. Kwam laatst nog een topic tegen met deze dingen, en ook die waren zo vastgelast.

suc6, Glenn.

suc6? heb het al gedaan. die foto heb ik zelf gemaakt

maar heeft iemand er ook ''rij'' ervaring mee.

zal het beter rijden bedoel ik

ok!
zelf geen ervaring, maar laat weten hoe het is en rijdt!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 30 Jan 2009 02:15 am

Als t werkt mag je die van mij ook lasse

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 02 Feb 2009 03:03 pm

hey.

het werkt perfect hoor! nog strakker in de bocht.

maar je gaat in comfort wel weer een stapje terug

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Siebenga
Geplaatst: 03 Feb 2009 12:14 am

Je auto wordt er stugger van? minder zweverig gevoel?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door le-mans16
Geplaatst: 03 Feb 2009 12:18 am

Bart-Jan schreef: hey.

het werkt perfect hoor! nog strakker in de bocht.

maar je gaat in comfort wel weer een stapje terug

wie wil nu comfort als je bochten kunt nemen
mijn volvo had ruimvoldoende comfort, maar een bocht nemen zoals ik dat wou zat er niet in haha.

mooi dat het verschil goed merkbaar is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 03 Feb 2009 07:52 pm

vraag me eik nog steets af over welke rubbers jullie het nou hebbe
de voorste waar de achteras mee aan de auto vast zit tog h?

heb net op een engels forum er ook over geleze maaar ben er nog steets nie achter waar die steunen nou zitte

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 03 Feb 2009 09:57 pm

Bart-Jan schreef: hey.

het werkt perfect hoor! nog strakker in de bocht.

maar je gaat in comfort wel weer een stapje terug

Wanneer ik mn achteras ga vervange zal ik je ff PM sture, mag je de mijne ook lassen, goed?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 03 Feb 2009 11:20 pm

Na die topics over dat de auto meegaat hangen in de bocht begin ik me ook vanalles in te beelden:S Misschien ga ik ze ook even verlassen..heb je mis iets beter pics ervan? (weet ik iets beter wat je nu precies hebt verlast)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 04 Feb 2009 10:29 pm

MasterOfSpeed408 schreef: Bart-Jan schreef: hey.

het werkt perfect hoor! nog strakker in de bocht.

maar je gaat in comfort wel weer een stapje terug

Wanneer ik mn achteras ga vervange zal ik je ff PM sture, mag je de mijne ook lassen, goed?

dat is goed. kan misschien ook al vast een setje maken heb nog wel een paar oude rubbers.





die foto hier boven lijkt me wel duidelijk. bij de rechter zitten bijde delen met elkaar verbonden door het rubber. bij de rechter heb ik er een plaat tussen gemaakt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 05 Feb 2009 07:11 pm

ja die foto's snap ik wel
vroeg alleen waar die rubbers zitten?
zijn dat de voorste aan de achteras die door de kofferbak vast zitten?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 06 Feb 2009 11:15 am

ja de voorste.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 08 Feb 2009 09:36 pm

gaat echt super. Vandaag even lekker stukje gereden. En hij rijd veel stabieler. Wel heb ik het gevoel dat hij eerder onderstuur heeft.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 09 Feb 2009 01:01 am

goed bezig, als je zin en tijd overhebt dan mag je van mij wel nog een setje make ik heb een losse achteras met die rubbers erop liggen voor het geval je een setje terug wil maak de lasnaden maar zo dik mogelijk denk?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de vecht
Geplaatst: 02 Okt 2009 06:23 pm

als je de voor rubbers vastzet krijg je dus onderstuur.

zou het mogelijk zijn om overstuur te creeeren door de achterrubbers vast te zetten. is het mogelijk om de achter rubbersvast te zetten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees XRDT
Geplaatst: 05 Okt 2009 10:22 pm

de vecht schreef: als je de voor rubbers vastzet krijg je dus onderstuur.

1-zou het mogelijk zijn om overstuur te creeeren door de achterrubbers vast te zetten.
2- is het mogelijk om de achter rubbersvast te zetten

1-Dat zou best eens kunnen, het meesturende effect wordt daardoor in principe iets sterker...
2-Ja, dat is eigenlijk erg simpel.
Vervang de rubbers door een blok hout of kunststof (b.v. van standaards voor wegafzettingen) met een door gaande bout en je weet het.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 06 Okt 2009 08:32 am

Kees XRDT schreef: de vecht schreef: als je de voor rubbers vastzet krijg je dus onderstuur.

1-zou het mogelijk zijn om overstuur te creeeren door de achterrubbers vast te zetten.
2- is het mogelijk om de achter rubbersvast te zetten

1-Dat zou best eens kunnen, het meesturende effect wordt daardoor in principe iets sterker...
2-Ja, dat is eigenlijk erg simpel.
Vervang de rubbers door een blok hout of kunststof (b.v. van standaards voor wegafzettingen) met een door gaande bout en je weet het.

het meesturende effect word minder sterk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees XRDT
Geplaatst: 06 Okt 2009 03:48 pm

Bart-Jan schreef: Kees XRDT schreef: de vecht schreef: als je de voor rubbers vastzet krijg je dus onderstuur.

1-zou het mogelijk zijn om overstuur te creeeren door de achterrubbers vast te zetten.
2- is het mogelijk om de achter rubbersvast te zetten

1-Dat zou best eens kunnen, het meesturende effect wordt daardoor in principe iets sterker...
2-Ja, dat is eigenlijk erg simpel.
Vervang de rubbers door een blok hout of kunststof (b.v. van standaards voor wegafzettingen) met een door gaande bout en je weet het.

Het meesturende effect wordT minder sterk

Argumentaatsie?

Ik denk sterker, aan voorzijde blijft de zaak flexibel, achterzijde wordt gefixeerd, ergo het scharnier effect wordt sterker.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris_andriesse
Geplaatst: 08 Okt 2009 07:23 am

Je geeft zelf indirect al het antwoord.

De zaak achter word gefixeerd en laat nou net daar het mee sturende effect vandaan komen.
Het is de achteras die een knikje maakt, dat is het zogenaamde mee sturende effect. Dus als je de achteras vast zet, ben je dat effect kwijt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de vecht
Geplaatst: 08 Okt 2009 06:29 pm

wat zou dan slim zijn om een drift te maken? door de achteras vast te zetten, of moet deze just lossen zijn?

met een voor wiel aangedreven auto kun je ook driften, ook al word het veel over getwist.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 08 Okt 2009 07:20 pm

de vecht schreef: wat zou dan slim zijn om een drift te maken? door de achteras vast te zetten, of moet deze just lossen zijn?

met een voor wiel aangedreven auto kun je ook driften, ook al word het veel over getwist.


dat wil dus niet... driften is iets meer dan uitbreken van de achterzijde van de auto. Bij driften geef je zoveel gas en maak je gebruik van de remmen om zo de achterwielen door te laten slippen en dat de auto een kant uit drijft

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris_andriesse
Geplaatst: 08 Okt 2009 07:47 pm

Driften heeft niks met je rem te maken. Een burnout maak je door je (voor)rem in te drukken en vervolgens je banden op te roken.

Een drift is inderdaad wel het wegzetten van de achterkant door een overmaat aan vermogen / gebrek aan grip op je achterkant.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de vecht
Geplaatst: 08 Okt 2009 09:15 pm

iedereen spreek altijd over de achterwiel drift, maar driften met voor wiel aan gedreven auto kan ook.


hoe zou de ophanging van een 306 moeten worden aangepast?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris_andriesse
Geplaatst: 08 Okt 2009 09:32 pm

Heel stijf/stug denk ik en sowieso harde banden met weinig grip.

Ik heb ook niet gezegd dat het niet kan met een voorwielaandrijver driften, je krijgt er alleen een hele andere drift van.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 08 Okt 2009 10:04 pm

de vecht schreef: iedereen spreek altijd over de achterwiel drift, maar driften met voor wiel aan gedreven auto kan ook.


hoe zou de ophanging van een 306 moeten worden aangepast?

ach komop de handrem aantrekken noem ik niet driften...dat kan elke mong##l

@joris

als je op een rotonde rijd en je wilt overmatig doorslippen om te driften, hoe wil jij dat een rondes volhouden zonder rem??? die auto komt toch op snelheid, en dan zou je de rem toch moeten gebruiken wil je voorkomen dat de auto van voren niet wegglijdt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris_andriesse
Geplaatst: 09 Okt 2009 01:44 pm

Kermit306TCI schreef: Bij driften geef je zoveel gas en maak je gebruik van de remmen om zo de achterwielen door te laten slippen en dat de auto een kant uit drijft

Ik dacht dat je bedoelde dat dit tegelijkertijd gebeurd (het gas geven en remmen), want dat is een burnout. Misverstandje dus.

Moet je het even aanvullen met ook het stuur omgooien, dan maak je inderdaad een 'drift'.
Overigens hoef je niet eens je handrem te gebruiken om te 'driften'. Als ik de 205 op een (natte, dat werkt het beste uiteraard) rotonde het gas lift, komt de kont mooi naar buiten hoor. Beetje tegen sturen en met het gas spelen, dan krijg je em dwars de rotonde rond

Dit uitbreken van de kont zal bij een 306 ook moeten lukken, ik denk dat je daarvoor het beste de as vast kan hebben staan. En (nogmaals) gladde harde bandjes op de achterkant (let wel, puur om te driften,op de openbare weg levensgevaarlijk).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 09 Okt 2009 04:35 pm

ik doe er meenstal alles aan om mn 306 zo strak mogelijk op de weg te krijgen.

dan maar niet driften

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 11 Okt 2009 08:09 am

Citaat: Overigens hoef je niet eens je handrem te gebruiken om te 'driften'. Als ik de 205 op een (natte, dat werkt het beste uiteraard) rotonde het gas lift, komt de kont mooi naar buiten hoor. Beetje tegen sturen en met het gas spelen, dan krijg je em dwars de rotonde rond

Dit uitbreken van de kont zal bij een 306 ook moeten lukken, ik denk dat je daarvoor het beste de as vast kan hebben staan. En (nogmaals) gladde harde bandjes op de achterkant (let wel, puur om te driften,op de openbare weg levensgevaarlijk).

Dat deed mijn TD standaard als het regende..kon nooit en te nimmer het gas loslaten in de bocht Ging alleen als ik tegelijkertijd rustig de rem erbij pakte...

Een 306je heeft voornamelijk een goede set banden voor nodig en een beunsetje achter (hoeveelheid profiel boeit nog niet eens zoveel)..dan is ie al gemakkelijk dwars te gooien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 11 Okt 2009 09:40 pm

kan ook op droog wegdek als je maar hard genoeg de bocht in gaat en dan plots je gas los laat
ziijn ook weer vrij makkelijk te corrigeren dan dus best leuk spelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees XRDT
Geplaatst: 14 Okt 2009 10:16 am

joris_andriesse schreef: Je geeft zelf indirect al het antwoord.

De zaak achter word gefixeerd en laat nou net daar het mee sturende effect vandaan komen.
Het is de achteras die een knikje maakt, dat is het zogenaamde mee sturende effect. Dus als je de achteras vast zet, ben je dat effect kwijt.

Volgens de officiele fabrieksmededelingen komt het meesturend effect van de voorrubbers....
Maarrr, ik denk inderdaad ook, dat als je achter alles knijtervastzet, dat er niks meer meestuurt

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft