TopicStarter: Mar.co
TopicDatum: Geplaatst: 08 Apr 2008 02:25 pm
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mar.co
Ik wil zeer binnenkort mijn xsi-tje verlagen, hij hangt achter al flink in de veren ivm de zware installatie, maar waar ik nou benieuwd naar ben..

hoeveel cm zijn die van jullie verlaagd? (foto)

en waar heb je de veren weg?

ENN! Moet ik achter nog wat doen? omdat achter de veren wel constant zijn ingeveerd als het ware!

Let me Know,
Cheers
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 08 Apr 2008 04:39 pm

achter is dan je demper op het einde van de slag. maar kijkt met onwaarscheinlijk. wat bedoel je met helemaal ingeveerd??

voor en achter 6 cm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mar.co
Geplaatst: 08 Apr 2008 09:16 pm

Nou kijk, omdat ik achterin een zware sub-kist heb liggen hangt ie behoorlijk in de veren

waar heb je veren weg bartjan? Lijkt lekker zo laag!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 08 Apr 2008 09:29 pm

kwam ik tegen op de sloop..

hij is achter verder niet verlaagt? ik kan trouwens nog gewoon met 5 man erin hoor. met sub. kist en al. en ook nog eens 6 cm verlaagt als er nix in zit.

cm kan niet met alleen veren. kost je je dempers. als je achter nog lager wil zul je ook andere dempers moeten hebben.

achter verlagen is nogal wat werk.

tip: 3 week van te voren elke dag beetje kruipolie overal op spuiten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 08 Apr 2008 11:21 pm

achter kan je geen andere veren plaatsen, je hebt daar een torsie as die je moet verzetten. En die wil dus wel eens lekker vast zitten dus als je die wil verzetten alles inspuiten met kruipolie zoals bartjan zegt

je kan achter wel stuggere dempers plaatsen zodat hij minder inveerd bij drempels e.d.

voor kan je wel verlagingsveren plaatsen (+ dempers eventueel)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robjee
Geplaatst: 08 Apr 2008 11:23 pm

Hulpveren achter na het verlagen Voor als het toch te ver door zakt hehe

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 09 Apr 2008 05:48 am

achter ligt ie nu 6,5 cm naar beneden ongeveer
(weet het niet precies .want ik weet de standaart hoogte niet)

en voor nu iets van 5.5 cm

ik heb ook een redelijke installatie erin

had met orginele dempers geen last van rare dingen.

heb nu een v-maxx schroefset met achter kortere schokbrekers.

rijd perfect heb nergens last van

16'' velgies


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 09 Apr 2008 08:40 am

Mar.co schreef: Nou kijk, omdat ik achterin een zware sub-kist heb liggen hangt ie behoorlijk in de veren

waar heb je veren weg bartjan? Lijkt lekker zo laag!

Had ik eerst ook.
Heb toen nieuwe achtershocks gemonteerd en het was opgelost. Nu ligt er nog meer gewicht achterin en hij staat nogsteeds goed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mar.co
Geplaatst: 09 Apr 2008 03:22 pm

@ seBASS hij ligt echt lekker die wagen van je, super hoe de wielkasten gevuld zijn.

Iemand nog leuke adresjes of website's waar verlagingsveren/schroefsets oid voor een mooie prijs te koop zijn.

Cheers.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 09 Apr 2008 03:37 pm

Mar.co schreef: @ seBASS hij ligt echt lekker die wagen van je, super hoe de wielkasten gevuld zijn.

Iemand nog leuke adresjes of website's waar verlagingsveren/schroefsets oid voor een mooie prijs te koop zijn.

Cheers.

Dank U

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 09 Apr 2008 06:59 pm

kijk anders ff op www.streetxclusive.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 11 Apr 2008 06:04 pm

voor ongeveer 7cm en achter 4cm denk ik, is wel een gti die ligt dagt ik standaart al 2cm lager als normaal.
zit een vmaxx schroefset onder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 11 Apr 2008 09:35 pm

kun je met v-maxx een beetje laag?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 11 Apr 2008 11:20 pm

bartjan schreef: kun je met v-maxx een beetje laag?

lol,

is het voorbeeld van hoekske niet laag? .

volgens mij kan je em max 8 cm omlaag draaien aan de voorkant (weet niet zeker maar zal 8 cm zijn dacht ik)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 11 Apr 2008 11:39 pm

ik heb ooit zelf een veerpoot gemaakt. bijna 10cm omlaag. maar was wel met 15 inch. daarom vroeg ik dat?? staat die van hem op zn laagst? met of zonder hulpveren?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 12 Apr 2008 04:16 pm

marchoo, zou tijd worden eh die straaljager versie van je

maar achter ligt ie idd al mal laag, mooi laten zo en gewoon je subs er nooit uit halen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 12 Apr 2008 04:19 pm

uhm v-maxx kan ongeveer 10 cm naar beneden alleen weet ik niet hoe je dan nog moet sturen

dus das meer dan genoeg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark306xt
Geplaatst: 13 Apr 2008 10:17 am



schroefset volledig naar beneden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 13 Apr 2008 11:06 am

welke banden maat / velg heb je ??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 13 Apr 2008 11:00 pm

bartjan schreef: ik heb ooit zelf een veerpoot gemaakt. bijna 10cm omlaag. maar was wel met 15 inch. daarom vroeg ik dat?? staat die van hem op zn laagst? met of zonder hulpveren?
neej staat nog niet op zen laagst, kan nog ong een halve tot cm zakken en de hulpveer zit er nog tussen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mar.co
Geplaatst: 14 Apr 2008 03:43 pm

Jurry!

ja wordt toch wel tijd om dat ding naar de straat te drukken

Maar zoals ik hier en daar dus lees kan ik t best zo'n v-maxx set kopen, dan gaat ie wel kneiterrrr Laag! zoals dat hoort!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 14 Apr 2008 04:11 pm

achter heb je torsie dus daar zit wel wat werk aan he

alleen voor kan je lekker schroeven

(denk zet het voor de duidelijk heid nog ff neer )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 14 Apr 2008 04:14 pm

seBASS schreef: achter ligt ie nu 6,5 cm naar beneden ongeveer
(weet het niet precies .want ik weet de standaart hoogte niet)

en voor nu iets van 5.5 cm

ik heb ook een redelijke installatie erin

had met orginele dempers geen last van rare dingen.

heb nu een v-maxx schroefset met achter kortere schokbrekers.

rijd perfect heb nergens last van

16'' velgies



heb jij ook de achterste schokbrekers van de V-Maxx set gebruikt?
gaat ie er lager door? en stugger? Bij mij zat er een papier bij dat ie iig 2-3 cm verlaagd zou moeten zijn voor dat je ze monteert....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 14 Apr 2008 04:20 pm

ik heb die gele dingen er onder zitten zijn een stuk harder als die oude maar ja die waren ook 14 jaar oud

toen ik op die gele ging zitten zakte ze niet in kwam geen beweging in.
en die oude kon je zo in en uit elkaar trekken.

hij staat niet lager me auto voor zo ver ik zie maar heb wel iets minder uitslag maar daarom moet je hem ook minimaal 2 a 3 cm verlagen denk ik.

ik moest in iedergeval die arm omhoog drukken om die bout erdoorheen te krijgen om me schokbreker vast te zetten.


hoop duidelijk genoeg.
persoonlijk zeg ik gewoon eronder zetten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 14 Apr 2008 04:52 pm

met andere schokdempers kom je geen mm lager. ''sport dempers'' zijn stugger en in sommige gevallen korter, zodat je bij verlaging nooit aan het eind van de demper komt. zoals het geval vaak is bij het monteren van alleen andere veren op de orriginele dempers.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 14 Apr 2008 05:29 pm

Mar.co schreef: Jurry!

ja wordt toch wel tijd om dat ding naar de straat te drukken

Maar zoals ik hier en daar dus lees kan ik t best zo'n v-maxx set kopen, dan gaat ie wel kneiterrrr Laag! zoals dat hoort!

jup kost wat, maar dan heje wel wat!

OF je legt onder de motorkap ook 2 van die 15 inch boxjes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 14 Apr 2008 05:41 pm

voor zakt ie niet zo snel dus dat gaat niet op

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeotfreak
Geplaatst: 19 Apr 2008 05:40 pm

hoe oud zijn je achterste schokdempers, want ik denk dat je achterste ook al goed versleten zijn en dus daarom zover door hangt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 19 Apr 2008 07:37 pm



heb niks met je schokbrekers te maken.

de naam schokbreker is er niet voor niks hij vangt namelijk de schok op door langzaam in en uit te kunnen.

maar mischien wel een van de problemen van peugeot namelijk je torsie as.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 19 Apr 2008 08:41 pm

bartjan schreef: met andere schokdempers kom je geen mm lager. ''sport dempers'' zijn stugger en in sommige gevallen korter, zodat je bij verlaging nooit aan het eind van de demper komt. zoals het geval vaak is bij het monteren van alleen andere veren op de orriginele dempers.

dat zeg ik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 19 Apr 2008 10:58 pm

weet ik

maar deze was op de post van peugeotfreak bedoeld

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenjunior
Geplaatst: 22 Apr 2008 06:58 pm

heey
ik wou is ff weten hoe is het comfort van je wagen als je em gaat verlagen zit er heel erg over te denken omdat te laten doen aangezien die nu zo is

en ie tog eigenlijk wat lager mag...
maar ja ik wil geen stuiterbak en nu zie ik dat dat die v-maxx sett ook nie zo intzettend duur is maar nogmaals hoe is het comfort heb namelijk een 1.4 niet echt een racewagen
gr jeroen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 22 Apr 2008 07:05 pm

comfort gaat naar benden.

als je wil weten hoeveel ie zakt moet je een keer langs komen kan je een rondje mee rijden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenjunior
Geplaatst: 22 Apr 2008 07:28 pm

lijkt me een goed plan hahaha
zou best wel willen weten wat ik in moet leveren
hoewel het er wel onwijs mooi uit ziet met die dikke velgen van jou
moet ook binnekort ook is naar een meeting ofzo wil namelijk wel is wat dikke 306jes zien bij elkaar
gr jeroen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Le_Mans_Nick
Geplaatst: 22 Apr 2008 08:25 pm


schroefset bijna onderin en 15"velgjes


verschil met originele hoogte

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 22 Apr 2008 09:19 pm

Auto naar beneden, comfort naar beneden. Groot pluspunt is dat je dan echt auto rijdt, en niet in een huiskamer op wielen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 23 Apr 2008 06:23 pm

hahah idd dat ie in de bochten helemaal overhelt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elco
Geplaatst: 23 Apr 2008 07:29 pm

Comfort naar beneden of een sportief weggedrag

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mar.co
Geplaatst: 24 Apr 2008 12:35 am

Heb besloten me binnen nu en ... kort

een v-maxx kit te bestellen.

Hoe is dit te installeren? goed zelf te doen.. kan het beter gedaan worden door een "echte" monteur?

Cheers,

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 24 Apr 2008 01:36 pm

als je een beetje handig ben is het wel te doen maar op de grond word het niet echt makkelijk.

torsie as is toch wel iets speciaals en als je het al vraag of het makkelijk is kan je dit mischien beter laten doen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blue306
Geplaatst: 28 Apr 2008 05:46 pm






4 cm verlaagd voor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 28 Apr 2008 07:38 pm

de 2liters staan 2cm lager als de 1.4/6/8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 28 Apr 2008 09:39 pm

Mar.co schreef: Heb besloten me binnen nu en ... kort

een v-maxx kit te bestellen.

Hoe is dit te installeren? goed zelf te doen.. kan het beter gedaan worden door een "echte" monteur?

Cheers,

als je een beetje lenig bent wil achter ook wel hoor op de straat .

nee ik zal in jouw geval achter maar laten doen. voor kun je altijd proberen. in prencipe zit de veer maar met 3 bouten vast. bovenop 2 en onder 1.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 29 Apr 2008 11:17 am

onder 2 hoor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 29 Apr 2008 11:21 am

Bartjan denkt nu: oh oh



sorry, ontopic maar weer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speakerfreak
Geplaatst: 17 Jun 2009 04:49 pm

Even een kickje met een spoed vraagje

Net achter schokbrekertje vervangen voor een nieuwe, maar krijg die ``plaat`` niet meer in de lijn met de ``ophanging``



Gat wat er in die plaat zit krijg ik er niet meer recht voor, hoe ga ik dit voor elkaar krijgen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door le-mans16
Geplaatst: 17 Jun 2009 05:22 pm

dus je as is naar beneden gezakt als ik het goed heb?
in ditg geval moet je de as iets omhoog krikken, dan komt het gat wel weer goed te zitten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speakerfreak
Geplaatst: 17 Jun 2009 05:49 pm

Mja ``as/poot``, als ik hem opkrik gaat die plaat mee naar boven, gaat wel ff met een lijmklem aan de gang

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speakerfreak
Geplaatst: 17 Jun 2009 06:29 pm

Gelukt met wat gekrik en gewrik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speakerfreak
Geplaatst: 17 Jun 2009 07:04 pm

Van ori:


Naar deze dingen, zijn even lang en staat ook even hoog als met de oude.
Hopen dat ze wat stugger zijn, en dus binnenkort maar eens even kijken hoe dat in z`n werk gaat om de torsieas wat omlaag te krijgen.



Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 17 Jun 2009 08:16 pm

waarom maak je die plaat los voor je demper te vervangen?
normaal hoeft da nie dagt ik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 17 Jun 2009 09:20 pm

nu het hier toch over gaat even een vraagje van mijn kant...(beetje onzin om een nieuw topic hierover te openen)

Ik heb nog een setje van V-maxx liggen(zat bij Kermits schroefset) deze wil ik misschien gaan monteren op de xsi omdat die erop zitten nu nog weleens kraken voor mijn gevoel. Zit hier gewoon een veer in of zijn dit vloeistof dempers?

In de beschrijving stond ook dat je minimaal 3 cm moest verlagen voor deze vmaxx dempers... Maar een xsi ligt toch al lager als de lichtere uitvoeringen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speakerfreak
Geplaatst: 17 Jun 2009 09:34 pm

hoekske451 schreef: waarom maak je die plaat los voor je demper te vervangen?
normaal hoeft da nie dagt ik

Om de onderste bout van de demper er uit te halen moest die beugel er ff af, dus ik dacht schroeven maar En toen ging t ff mis, maar geen probleem, allemaal goed gekomen.

Voor dempertjes zijn gewoon gevuld met olie voor de demping en veren voor de vering?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 17 Jun 2009 09:54 pm

ik heb die tog nooit los hoeve halen om de demper te vervangen, mja maakt nie uit het is alweer gemaakt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 17 Jun 2009 10:05 pm

Speakerfreak schreef: hoekske451 schreef: waarom maak je die plaat los voor je demper te vervangen?
normaal hoeft da nie dagt ik

Om de onderste bout van de demper er uit te halen moest die beugel er ff af, dus ik dacht schroeven maar En toen ging t ff mis, maar geen probleem, allemaal goed gekomen.

Voor dempertjes zijn gewoon gevuld met olie voor de demping en veren voor de vering?

Sorry, mijn fout.. Ik bedoel de achterste veren/dempers, of die olie, gas of veren geveerd zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 17 Jun 2009 10:42 pm

sowieso niet met een veer..

het is v-maxx dus zal wel olie zijn.. gewoon ertussen gooien, en niet te hoog vliegen

succes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loekie306
Geplaatst: 26 Jun 2009 06:33 pm

Voren 4, en achter maar liefst 8 cm....
moet er wel bijzeggen dat hier n ander probleempje aan vooraf ging

Voor




Na


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door le-mans16
Geplaatst: 26 Jun 2009 08:40 pm

staat netjes op de poten zo
velgen staan ook zeker goed

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grietje
Geplaatst: 09 Jul 2009 01:02 pm

Vmaxx zou ik er niet onder zetten, dat is nog slechter als orgineel goedkope troep

En je achterkant heeft wel een veer hoor, dat is nu die torsie staaf! Maar een demper heeft nooit een veer haha.

Je kan wel van die schroefsetjes kopen met veer/demper als 1 geheel of hulpveren om je achterste dempers monteren, maar een demper werkt op olie of op gas.

En dat plaatje van een paar fotos hierboven is de bevestiging van je stabilisatorstang, die zit in je achteras en dat plaatje houd hem op zn plek. Nergens voor nodig om dat los te maken

Alleen als je je as gaat verlagen moet deze los

En verlagen van torsie as vind ik persoonlijk echt een klote werk Voornamelijk door al die boutjes die vaak vrij rot zijn en makkelijk dol draaien. Maar als alles losgaat is het simpel, kwestie van dempers/stabi/borgboutjes losdraaien,
torsie as er door heen tikken en hoeveel tandjes je wilt verlagen weer terug rammen en vast draaien

Wel ff goed uitmeten van te voren, dat je links en rechts hetzelfde verlaagd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door db306ke
Geplaatst: 24 Jul 2009 12:37 pm

hallo
ik heb een setje kw variante2 steken
vooraan 11cm verlaagd en achteraan 10.5 cm tegen mijn originele hoogte
op 15inch velgen




en vooraan zou ik nog lager kunnen gaan want de hulpveren zitten er nog tussen

mvg vincent

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 24 Jul 2009 03:01 pm

Grietje schreef: Vmaxx zou ik er niet onder zetten, dat is nog slechter als orgineel goedkope troep


Ik heb ze onder de vorige 306 aan de voorkant eronder gehad en ze bevallen prima... Ik laat mij zeker niet verleiden door verhaaltjes dat setjes twv 600+ euro zeker zoveel meer comfort bieden tov vmaxx... typisch een gevalletje: zit tussen de oren.. En als je er toch niet meer doet dan beetje sportief rijden, kunnen ze prima..de openbare weg is uiteindelijk geen rally parcours

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speakerfreak
Geplaatst: 24 Jul 2009 03:19 pm

Ik rij nu rond met een tec-tuning/raceland cheap-ass schroefsetje, comfort is super, ook al had het voor mij persoonlijk wat harder mogen zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grietje
Geplaatst: 24 Jul 2009 05:53 pm

Kermit306TCI schreef: Grietje schreef: Vmaxx zou ik er niet onder zetten, dat is nog slechter als orgineel goedkope troep


Ik heb ze onder de vorige 306 aan de voorkant eronder gehad en ze bevallen prima... Ik laat mij zeker niet verleiden door verhaaltjes dat setjes twv 600+ euro zeker zoveel meer comfort bieden tov vmaxx... typisch een gevalletje: zit tussen de oren.. En als je er toch niet meer doet dan beetje sportief rijden, kunnen ze prima..de openbare weg is uiteindelijk geen rally parcours

haha, dat zit echt niet tussen de oren hoor!
Ik heb ook vmaxx onder de AX, ik weet wat voor lurp kwaliteit het is!

Daarbij, na een jaar is die zooi zo verroest dat je het niet eens meer kan verdraaien, en het is gemaakt van slap, slecht materiaal
En de dempers zijn echt niet stug genoeg (slapper dan orgineel)

Dus ja je comfort zal er niet onder leiden, maar je wegligging zeker en de kwaliteit is gewoon onder de maat. Maja, wat wil je voor die prijs

Maar nogmaals, ik heb t ook onder de AX, omdat ik geen 1000 euro voor een schroefset wil en kan betalen. Maar ik heb dan iig wel de dempers vervangen voor betere, en die goedkope troep weggegooid

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 24 Jul 2009 06:15 pm

Grietje schreef:
Dus ja je comfort zal er niet onder leiden, maar je wegligging zeker en de kwaliteit is gewoon onder de maat.

haha zijn we het daar iig niet over eens ..en als je het schroefgedeelte gangbaar wilt houden zou je dit sowiezo bij moeten houden...bij 300 en 1000 euro setjes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grietje
Geplaatst: 24 Jul 2009 07:20 pm

Kermit306TCI schreef:

haha zijn we het daar iig niet over eens ..en als je het schroefgedeelte gangbaar wilt houden zou je dit sowiezo bij moeten houden...bij 300 en 1000 euro setjes

Echte goede zijn duidelijk van beter materiaal en goed behandeld, die roesten niet!

Schoonhouden moet je t wel ja, met zand in t schroefdraad wil t zoiezo niet zo best en pekel is altijd kutzooi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elco
Geplaatst: 24 Jul 2009 07:32 pm

Het blijft appels met peren vergelijken..

Deze discussie is al zo vaak gevoerd en blijft kansloos..

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft