TopicStarter: Bart-Jan
TopicDatum: Geplaatst: 29 Mei 2008 11:15 pm
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
weet iemand of er grotere remmen op de markt zijn dan 283mm voor onder een 306?
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Geplaatst: 30 Mei 2008 07:51 am

Brembo klauwen..
AP Racing klauwen..

zijn er genoeg, en er is van bijna alle merken wel een klauw die past en passend te maken is..

Sander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 30 Mei 2008 04:07 pm

ligt eraan hoe groot je wilt gaan.
Ik heb er nu 288 onder zitten met brembo klauwen, maar je moet erg oppassen welk soort velgen je eronder zet (meestal minimaal 17 inch) en erg oppassen met de ET waardes van verschillende velgen, anders komt de klauw tegen je spaken.
Is veel uitzoekwerk als je nog groter wilt gaan zonder grote(prijzige) modificaties.

Binnenkort, ongeveer over 2 weken heb ik 330 schijven onder de 306. Zal dan meer info kunnen geven over hoe en wat.

Gr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 31 Mei 2008 07:12 am

288 schiet nog niet echt op he. maar die 330? wat voor merk hebben we het dan over. en hoeveel zuigers heeft deze klauw?

ik kom hier zo bij, want een kameraad van me leverd nu remmen voor VAG. met achter 320 4zuigers, en voor ..?.. mm met 6 zuigers.

maar helaas niet voor peugeot te leveren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 31 Mei 2008 05:48 pm

remschijven zijn 2-delig, merk weet ik zo even niet. Brembo klauwen zijn van een peug. 406 coupe. 4 pots.

achter zal je zeker geen 4 pots nodig hebben op de 306 wat er nu opzit is meer dan toereikend. Geef wel toe dat het super staat maarja je moet wel even bij jezelf nagaan, wil ik veel uitgeven aan remmerij als je motorisch niks of niet veel gaat modificeren. Zou zelf dan gaan voor wat revisie etc. maarja dat denk ik dan.

kan je misschien een fotootje plaatsen van de remmerij die je vriend levert?
Hou je op de hoogte als ik ze binnen heb, kan dan wel voor je kijken of ik nog een set kan bestellen met dezelfde korting Ga er wel vanuit dat je rond de 800 euro zit voor alleen de schijven en aansluit materiaal en de klauwen zelf kosten ook al zo'n 350 per paar.

gr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 05 Jun 2008 10:54 pm

ben vandaag naar hem toe geweest en hij was remmen aan het monteren op een auto (zal niet zeggen wat voor 1 ) een diesel. deze word klaar gemaakt voor time attack zondag op zandvoort.

morgen maak ik fotos. en zal ze posten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimma
Geplaatst: 12 Jun 2008 09:04 pm

Heb op de Dimma Cabrio 324 van de Focus RS met Brembo 4 zuiger klauwen van de 406. Werkt prima, staat super in 17 inch.

Groet, Frank

+

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 12 Jun 2008 09:44 pm

Daar zijn grotere velgen uiteindelijk ook voor bedoeld Moest er nog wat voor aangepast worden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimma
Geplaatst: 12 Jun 2008 10:05 pm

Yep, is erg veel aanpassen omdat de offset véél te groot is. De schijf valt zover naar achteren dat ie 'vastloopt' op je fusee. Dat moet je als eerste oplossen. Wij wilden dat doen door een spoorverbreder achter de remschijf te monteren ( wij gebruiken tapeinden dus dat was geen probleem ) maar dat had weer als nadeel dat je dan de zoekrand van je fusee voor je velg niet meer kon gebruiken, met mogelijk meer slinger in de wielen tot gevolg. Dat wilden we ook niet dus toen hebben we de wielnaaf verlengd en dat is veel uitzoek -, slijp - en draaiwerk.

Dan moet je nog brackets maken om de remklauw naar achteren te krijgen ; het is een Ford schijf dus steek is goed, maar naafgat is kleiner en de hoek van het montagevlak van de schijf is anders. Nog ff aan de draaibank en klaar is Klara.

Groet, Frank

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 12 Jun 2008 10:17 pm

hier heb ik wat aan!

schijf uitdraaien
klauw pas maken
dat moet geen probleem zijn..


maar de offset, weet je nog hoeveel dat te veel was? en over die oplossing zou ik graag meer willen weten..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimma
Geplaatst: 13 Jun 2008 08:17 am

Als ik het me goed herinner iets van 15 mm, maar met het maken van de brackets en het aanpassen van de naaf bepaal je zelf de 'nieuwe' offset.

Groet, Frank

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 13 Jun 2008 09:21 am

Staat goed Dimma man heb je wel nodig met je t16 cabrio
Is wel veel werk geweest om ze pasklaar te maken zeg, had je niet beter een bolt on kit kunnen kopen?

heb me rotors binnen sinds vorige week, zal eens wat fotos maken na het werk. wil alleen nog even het binnenste deel van de schijf laten anodiseren, weet iemand waar dat te doen in regio zaanstreek/a'dam?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 26 Jun 2008 10:04 am

net een setje 306 maxi sport schijven langs zien komen.

32 x 332


op https://www.rallycarsonline.net/list..._306_Maxi.html

bartjan sla je slag

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 26 Jun 2008 10:40 am

waar halen jullie je andere remschijven e.d. weg? Ik ben over een aantal weken wss ook nog een nieuw setje nodig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elco

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 06 Mrt 2009 07:44 pm

Dimma schreef: Yep, is erg veel aanpassen omdat de offset véél te groot is. De schijf valt zover naar achteren dat ie 'vastloopt' op je fusee. Dat moet je als eerste oplossen. Wij wilden dat doen door een spoorverbreder achter de remschijf te monteren ( wij gebruiken tapeinden dus dat was geen probleem ) maar dat had weer als nadeel dat je dan de zoekrand van je fusee voor je velg niet meer kon gebruiken, met mogelijk meer slinger in de wielen tot gevolg. Dat wilden we ook niet dus toen hebben we de wielnaaf verlengd en dat is veel uitzoek -, slijp - en draaiwerk.

Dan moet je nog brackets maken om de remklauw naar achteren te krijgen ; het is een Ford schijf dus steek is goed, maar naafgat is kleiner en de hoek van het montagevlak van de schijf is anders. Nog ff aan de draaibank en klaar is Klara.

Groet, Frank


nog even een vraag. een ford focus rs. 2.5l heeft toch steek 5x108. dat word aangegeven op onderdelen site's

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft