TopicStarter: puggie_205
TopicDatum: Geplaatst: 04 Nov 2008 08:25 pm
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puggie_205
Hoi

Ik heb een cabrio 1.6.
ik heb achteraan trommelremmen, en nu vraag ik mij af, of het makkelijk is om er een achteras met schijven te plaatsen.

past dit van eender welke 306? ( komen ophangingspunten overeen?)
en wat heb ik allemaal nodig?

- complete achteras
- abs sensoren
- handremkabels
- ... ???


grt Tom
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 04 Nov 2008 10:39 pm

Ik heb een tijdje geleden geinformeerd bij de dealer en die zei dat het te doen is, maar je moet erg veel veranderen.

Namelijk:
- Remleiding zijn ander (van voor tot achter)
- Hoofdremcilinder
- Remkrachtverdelers
- Om die reden hoogstwaarschijnlijk je abs-blok ook

Dat zeiden ze bij de peugeot, ik dacht zelf dat ik er was met een achteras en remkrachtverdelers maar daar beweren ze dus iets anders

Mocht je het toch willen doen, ik heb iig wel de juiste hoofdremcilinder liggen, remklauwen en een absblok dat ervoor bedoelt is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 06 Nov 2008 07:08 pm

zijn hier wel meer topics over
maar het is makkelijk te doen, ze zitten op dezelfde punten vast, en je moet gewoon zorge dat je bij de schijven as, de remleidingen tot de remdruk begrenzer erbij hebt. dan is het gewoon plug and play.
hoe het verder met de ABS zit weet ik niet. maar als je da zelf nie hebt hoef je die stekker nie aan te sluiten.
ook de handremkabels zijn anders. zul je dus ook moete vervangen

kheb het zelf bij men vorige auto ook gedaan. (citoen zx) auto rijd nog steeds zo rond en komt elk jaar nog door de keuring

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 07 Nov 2008 01:07 am

Mooi dat ik dit lees, komt goed van pas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 07 Nov 2008 08:38 pm

een maatje van mij wil ook een as met schijven onder z'n saxo 1400 gaan leggen tzt.

dus wat we daarvoor nodig hebben is:

achteras met schijven,
remdruk begrenzer,
leidingen?
handremkabels?

hem kennende word het wss een meerjarenproject maar zo kan k alvast info verzamelen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peuspeter
Geplaatst: 09 Nov 2008 10:17 pm

weet niet of dit wel verstandig is. Toevallig sprak ik een monteur die sleutelt aan diverse merken.
Hij maakte de opmerking dat het onverstandig is om schijven achter te hebben omdat de auto maar 30% gebruik maakt van de achter remmen en dus 70% voor.
Het resultaat is dus dat de schijven achter vaker gewisseld worden dan voor ivm met het sneller roestiger worden van de schijven voor en dus ook sneller porreuser, waardoor er sneller slijtage optreed.

Zou er dus nog maar eens over na denken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 09 Nov 2008 11:40 pm

Plus dat je auto achter een stuk steviger gaat remmen terwijl dit voor gelijk blijft Auto's die achter trommels hebben (bij de 306jes iig) hebben voor remklauwen diameter 247mm, en de 306jes die standaard achter schijven hebben, hebben diameter 266mm (gti geloof 277 ofzo??)

Als je achter een schijven as monteerd, zou je voor ook de xsi remklauwen moeten monteren

Die jongen met de 306 td (volgens mij geen lid meer) kwam daar ook snel achter en heeft toen ook voor grotere klauwen gemonteerd omdat het absoluut niet fijn reed..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puggie_205
Geplaatst: 10 Nov 2008 09:48 am

ik ga er vanaf zien, veel teveel werk, + het feit dat trommels beter remmen dan schijven...
en aangezien ik niet op circuit ga rijden, hebben schijven helemaal geen nut...


toch bedankt voor de info!

grt Tom

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 10 Nov 2008 11:51 pm

Hehe ik ga er wel hard mee rijde, dus ik doe t wel

Achterklauwen neem ik idd van een 306 XSi / S16 / GTi, is hetzelfde als van een 205 / 309 GTi

Voorste remklauwen upgrade ik wel zodra de schijven en blokken op zijn

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft