TopicStarter: Christiaan
TopicDatum: Geplaatst: 04 Jul 2008 02:08 pm
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Ik wil de achteras van mijn td vervangen voor die van een XSI
Nu heb ik hier en daar wel wat vraagjes gesteld ooit, maar ik hoop dat ik hier zeker wordt van mijn zaak

De achteras demonteren stelt volgens mij niks voor, 3 bouten per kant.
Moet ik eerst de schokdempers nog demonteren of heeft iemand andere tips?

Hieronder 2 foto's van de bouten die los, dan weet ik het zeker

De 2 in de kofferbak:


1 onder de auto?:


Nu de belangrijkste vraag, want het gaat hier toch om de veiligheid
Het leek mij het gemakkelijkste om de remleiding hier los te halen en vervolgens de 'nieuwe' weer aan te koppelen:
TD:


XSI:


Dat was het wel zo'n beetje. Na de ombouw meteen verse remolie erop en goed ontluchten, iemand daar nog tips voor?
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 04 Jul 2008 04:22 pm

Hell yeah, een TD met remschijven achter

Heeft trouwens elke XSI remschijven achter?

Moet zeggen dat het toch wel merkbaar is, trommels of schijven.....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 04 Jul 2008 04:23 pm

jup, voor zover ik weet wel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 04 Jul 2008 04:27 pm

Ja zeker alleen de (zwaardere??? td's niet:S en verder hebben de NIET xs-jes het zeker niet)

Heb de achteras al onder de xsi uitgepakt..stelt helemaal niks voor 10min:P

Nou had ik op die auto als geen banden, wielkuipen, achterbumper en uitlaat enzo meer zitten maar toch

Morgen maar eens goed checken met de remmen want in principe moeten ze toch plug&play zijn? Wat kan er verder nog anders zijn?
Ik heb een keer iets opgevangen over de remkrachtverdeler, je moest de leidingen er voor of erna los halen? Maja ik heb eerlijk geen flauw idee waar die remkracht verdelers zitten voor achter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 05 Jul 2008 12:24 pm

dagt da de schok dempers vast zate aan de as zelf dan is het gewoon een kwesti van rem leidingen en handrem kabels los make en da is alles

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 05 Jul 2008 01:21 pm

snel gedaan idd haha

bij de TD is het wat lastiger omdat je de handremkabels uit de trommel moet halen...dus moet de zooi ff uit elkaar

heb bij de xsi ook nog even gekeken trouwens.. ik heb wel remschijven

dr schijnt ergens een remkrachtverdeler te hangen...vanmorgen toen ie op de brug stond nog even gekeken, maar ik kon zo snel niks vinden. Ik dacht zelf dat dat in dat geval zit onder de motorkap, waar de leidingen bij elkaar komen.....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 05 Jul 2008 03:22 pm

Ja daar zit ik ook aan te denken ben bang dat ik helemaal geen zin heb om nieuwe remleidingen te trekken van voor naar achter

Ik ga gewoon kijken hoe die remt als ik hem bij de as weer aankoppel (zoals op de foto).

Handremkabels voor schijven en trommels zijn anders dus die kun je dan gewoon bij de handrem zelf los maken en lekker laten zitten aan de as

Nu alleen de tijd nog vinden om het te doen mis volgend weekend

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 06 Jul 2008 11:33 am

mja maar die remkracht verdeler heje wel weer nodig bij apk eh
dus kan je het beter in 1x goed doen !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 06 Jul 2008 10:45 pm

achterasje vervangen was goed te doen, vandaag met maatje in 1 avondje (19:00 - 22:30) de oude eraf gehaald, schijven en schokkers omgezet en er weer onder gehangen, + remmen ontlucht.. maar in je eentje geen optie

Cheers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 08 Jul 2008 06:04 pm

die remkracht verdeler is gewoon een klein mja ding waar aan bijde kante een leiding aan zit.
valt bijna nie op en lijkkt gewoon een koppelstuk in de leiding

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 08 Jul 2008 10:13 pm

Dan weet ik al wat jij bedoelt Die bij een 'schijvenas' is ongeveer 2 keer zo lang als bij een 'trommelas'. De as zit denk ik inmiddels al bij Rene onder de auto ik moet mijn projectje even uitstellen tot ik weer een asje heb liggen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 09 Jul 2008 07:37 am

je maakt er ook een how-to van begrijp ik?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 09 Jul 2008 11:42 am

Christaan super bedankt !!

De as zit eronder en is goedgekeurt!!

Vantweekend bumper en moterkap spuiten, en dan kan ik zondag lekker op vakantie !! Bedankt !!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 09 Jul 2008 11:48 am

allen de 4 bouten en leidingen eraf.

denk er wel aan dat hij achter veel ste hard gaat remmen. ivm je kleine schijven voor. dus je zal wel je remkracht verdeler moeten bijstellen.

de handremkabel past die trouwens op de klauwen??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 09 Jul 2008 04:13 pm

alle 4 de bouten? Dat snap ik niet helemaal Het is wel de bedoeling om voor ook meteen de iets grotere variant remklauwen te monteren (266mm). Wil het uiteraard ook alle vier tegelijk doen, maar ik ga eerst denk ik alle klauwen een keer helemaal netjes maken en mooi zwart spuiten (sorry maar ik vind rood vreslijk lelijk of hij moet dezelfde kleur als de auto hebben, maar dan blijf je aan het poetsen)

@Rene, helemaal super! Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht Veel plezier in KroatiŽ

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black pearl
Geplaatst: 09 Jul 2008 11:30 pm

Dankje kerel, moet goed gaan komen nu

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 26 Jul 2008 10:12 pm

en, en??? Hoe remt ie nu met de schijven????

is het te doen op de vloer of is het alleen mogelijk op de brug?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 26 Jul 2008 10:51 pm

Als je het aan mij vraagt dan kan ik het je niet vertellen Ligt namelijk onder die van black pearl

Hij zal als het goed is hetzelfde als de xsi gaan remmen tegen die tijd dat ik er weer eentje heb staan Ook meteen voro de grotere jongens derop (heb trouwens 2x setje 266mm liggen )

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft