TopicStarter: 306xsi airline
TopicDatum: Geplaatst: 13 Mei 2008 05:10 pm
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Ik ben vorige week een dagje naar Utrecht geweest en eenmaal op de A12 aangekomen schrik ik me dood bij me eerste remactie op de snelweg. Ik moest mijn stuur zo erg naar links corrigeren dat het gewoon gevaarlijk was.

Eenmaal thuis gekomen ben ik meteen naar mijn werk gegaan en mijn auto op de remmenbank gezet en ja hoor de remmen vertoonde een verschil van bijna 50% aan de voorzijde. Nou is dit niet iets alledaags (meestal is er remverschil achter) dus wil vragen of iemand hier ervaring heeft met dit probleem op een 306 XSI uit 1996. Ik Heb tot nu toe de remvloeistof vervangen (was wel nodig...) De zuigers van de remklauwen terug gedrukt en waren goed gangbaar. Toen de auto op de remmenbank stond was de rolweerstand van de wielen gelijk dus de blokken blijven niet hangen of iets (zitten ook nog niet zo lang nieuwe remmen op)
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 13 Mei 2008 06:36 pm

mischien een keer te hard geremd toen ze nieuw waren wadoor er een setje blokken keihard is geworden ??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 13 Mei 2008 10:40 pm

misschien je remdruk verdeler kaduuk?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Geplaatst: 14 Mei 2008 04:53 pm

seBASS schreef: mischien een keer te hard geremd toen ze nieuw waren wadoor er een setje blokken keihard is geworden ??

Hmm zou dan ff een nieuw setje remblokken kunnen proberen, k doe dat zaterdag wel ff...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Geplaatst: 14 Mei 2008 04:54 pm

Black Panther schreef: misschien je remdruk verdeler kaduuk?

dat is het hem nou net, die verdelers zitten meestal op de achteras en niet op je voorwielen. In ieder geval bij een 306 niet, vind dit wel jammer anders was het probleem snel gevonden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 14 Mei 2008 05:16 pm

Mochten je klauwen nou wel kapot zijn..heb nog een setje Lucas klauwen liggen:P

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 14 Mei 2008 05:59 pm

heb je misschien dikke spacers tussen je velgen waardoor je stuur onrustig word? wat je dus meer voelt bij het remmen

Heb je ABS, en kan dit ermee te maken hebben?


t zijn maar ideetjes, ikzelf dacht eerst ook aan de remkrachtverdeler....maar als jij zegt dat die alleen voor de achterwielen worden gebruikt..dan zal dat wel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Geplaatst: 14 Mei 2008 06:09 pm

Kermit306TCI schreef: heb je misschien dikke spacers tussen je velgen waardoor je stuur onrustig word? wat je dus meer voelt bij het remmen

Heb je ABS, en kan dit ermee te maken hebben?


t zijn maar ideetjes, ikzelf dacht eerst ook aan de remkrachtverdeler....maar als jij zegt dat die alleen voor de achterwielen worden gebruikt..dan zal dat wel

Geen spacers me velgen hebben de goede et waardes dus gelukkig daar geen last van en ook geen ABS daarom is het zo vreemd. Heeft er iemand toevallig problemen gehad met verstopte remslangen? Of weet iemand of dit vaak voorkomt bij een 306? Ik ga dit zaterdag eens proberen want collega van me had dit met een 205je gehad, alles vervangen (remklauwen, hoofdremcilinder enzo...) en bleek achteraf gewoon een slangetje te zijn. k begin liever bij het goedkoopste

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Panther
Geplaatst: 15 Mei 2008 07:53 am

https://nl.wikipedia.org/wiki/Remkrachtverdeler

Een remkrachtverdeler bepaalt het verschil in remdruk voor en achter, en daarnaast nog eens over links en rechts. Lees de wiki maar even ter ondersteuning.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 15 Mei 2008 08:34 am

kunnen ook de draagarmrubbers of stabilisatiestangen zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 15 Mei 2008 01:53 pm

Draagarmrubbers kan niet want hij meette een verschil op de remmenbank..

Ik had achter hetzelfde probleem, waren bij mij de remblokken.
Die remblokken waren niet nieuw, maar ook zeker niet slecht.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Geplaatst: 15 Mei 2008 02:39 pm

Black Panther schreef: https://nl.wikipedia.org/wiki/Remkrachtverdeler

Een remkrachtverdeler bepaalt het verschil in remdruk voor en achter, en daarnaast nog eens over links en rechts. Lees de wiki maar even ter ondersteuning.

Gelukkig heb ik ervaring in de praktijk om te zeggen dat dat niet helemaal klopt je remverdeling word op de vooras bepaalt door je hoofdremcilinder en achter door remdrukverdelers... (als je geen ABS heb uiteraard) Echter gaat de hoofdremcilinder niet zo snel kapot daarom hoop ik ook wat anders te kunnen vinden. Nu na een paar flink lange stukken en af en toe ff flink op het rempedaal te hebben gehangen moet k zeggen dat het echt stukken minder is geworden, al dan niet opgelost. Zaterdag vervang ik voor de zekerheid nog even de remslangen en denk dat het daarmee toch wel afdoende is

k laat het nog ff weten hier, makkelijk voor iemand die mogelijk dezelfde klacht krijgt

bedankt voor de tips zover

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Geplaatst: 18 Mei 2008 04:16 pm

Ik heb de remslang vervangen en de problemen zijn weg, k had nog even met een luchtspuitje de slang doorgeblazen en kwam een hoop shit uit dus was ook wel duidelijk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn
Geplaatst: 18 Mei 2008 04:44 pm

goed ontluchten is ook geen overbodige luxe

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306xsi airline
Geplaatst: 19 Mei 2008 05:46 pm

Glenn schreef: goed ontluchten is ook geen overbodige luxe

ja dat had k gedaan en zag dus tijdens het ontluchten/verversen dat de remvloeistof pikzwart was denk dat dit het gwoon is gweest en dat daardoor de remslang is dichtgekoekt, komt wel vaker voor ben in ieder geval blij dat het nu goed is want viel echt niet in te rijden...

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft