TopicStarter: green_pearl
TopicDatum: Geplaatst: 01 Apr 2008 09:37 pm
Forum: Ophanging/remmen
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door green_pearl
hey,

en jah hoor het is weer zover

met 3 personen loopt me linker achter wiel aan....

wat ik zag was dat daar me modderkuip weg is?? maar aan de rechter kant niet...daar loopt ie dus niet aan..

hij loopt wss aan op t chassis...(wielkas...)

met 3 personen achterin kan er links geeneens een vinger tussen,rechts wel...

iemand een oplossing??

ik zit zelf te denken aan wielkassen uitrollen..zou dat helpen??

et is btw 15,velgen zijn 7j banden 195/50/15...(normale maat toch?))

hellup:P

greetzz
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 02 Apr 2008 06:09 am

maar 2 achterin zetten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 02 Apr 2008 06:15 am

je banden maat moet 195/55/15 zijn.

Ben jij verlaagd????

Ik ben niet verlaagd en loopt nergens aan met deze maat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 02 Apr 2008 11:36 am

apart ja. 16 inch 7,5j et 13 met band 215x45 past ook met 5 cm verlaagt.. misschien tijd voor een stuggere achteras van een 2.0?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robjee
Geplaatst: 02 Apr 2008 11:59 am

gorefest schreef: je banden maat moet 195/55/15 zijn.

Ben jij verlaagd????

Ik ben niet verlaagd en loopt nergens aan met deze maat.

Ik hoop niet dat hij verlaagd is liever de auto dan hij hehe.

Misschien goeie hulpveren?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sephiroth
Geplaatst: 02 Apr 2008 12:26 pm

nieuwe veren icm nieuwe dempers? Lijkt me niet normaal als links lager ligt als rechts. Tenzij jij al je mensen achterin links laat hangen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 02 Apr 2008 01:52 pm

passen er 3 mensen achterin!?

maar denk inderdaad ook dat je vering niet helemaal meer zuiver is

EDIT:

verschil zou opzich verklaard kunnen worden als je net je tank vol hebt gegooid?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorefest
Geplaatst: 02 Apr 2008 03:46 pm

JP2006 schreef: verschil zou opzich verklaard kunnen worden als je net je tank vol hebt gegooid?

Nee das nihil. Is nog geen 30 kg.

Je gewicht van de auto. Lediggewicht wordt bepaald door het gewicht van de auto, je reserve wiel en een halve tank benzine/diesel.

Dus die overige 30 liter = +/- 30KG is te verwaarlozen.

Maar als ie scheef hangt aan een zijde en je 306 is niet verlaagd zou ik je ophanging maar is na gaan kijken. (veren, assen, wielen)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 02 Apr 2008 03:55 pm

mwoah ik zie t altijd wel hoor , als ik lege tank heb staat ie mooi recht, maar als ik m vol heb gegooid dan staat ie tg wel een stukkie lager links of rechts (weet zo nie waar )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 02 Apr 2008 04:25 pm

Om ook maar even een reactie te geven Vind het ook opvallend dat er meestal wel een wiel niet helemaal recht staat onder een 306 meestal rechts Iemand daar een verklaring voor?
Bij mij is het nu beide kanten wel dat ze niet geheel recht staan op het oog..durf f niet te zeggen of het pos. of neg. camber is ma onder staat naar buiten

Even buiten dat welke velgen heb je gemonteerd? De XSI velgen?? Die zitten nog geen halve cm van de carroserie af daar zit een plastic kap tussen en die heeft ie hoogstwaarschijnlijk geraakt (ALS JE XSI VELGEN HEBT) bij de standaard ST velgjes heb je wel wat meer speling

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 02 Apr 2008 04:48 pm

ja je lager verrot kan.. slecht systeem van pug. vaak is dan de as ook al verrot.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door green_pearl
Geplaatst: 02 Apr 2008 06:05 pm

hmmm velgen zijn btw mille miglia's

en aan de ene kant(waar ie aanloopt dus) is de wielkasplactic kap weg?? dus dat kan het niet wezen...

t gekke is met me orig velgen en banden zie je niks...

hoop niet dat die as krom is oid.... dat zou dan het zoveelste zijn aan die auto...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 02 Apr 2008 09:03 pm

banden met een brede velg beschermer???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeotfreak
Geplaatst: 06 Apr 2008 06:10 pm

als je wagen verlaagd is kan het wel eens zijn dat ze de as verkeerd in mekaar hebben gestoken, mijn broertje had dit aan de hand met zijn 206, rechts stond die dus bijna 1 cm lager dan links (bestuurderskant) meet de afstand eens (op een vlakke onder grond natuurlijk) tussen de wielkassen en de grond, ik persoonliljk denk dat het daar aan ligt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door green_pearl
Geplaatst: 06 Apr 2008 09:04 pm

peugeotfreak schreef: als je wagen verlaagd is kan het wel eens zijn dat ze de as verkeerd in mekaar hebben gestoken, mijn broertje had dit aan de hand met zijn 206, rechts stond die dus bijna 1 cm lager dan links (bestuurderskant) meet de afstand eens (op een vlakke onder grond natuurlijk) tussen de wielkassen en de grond, ik persoonliljk denk dat het daar aan ligt

hoe kan ik dit oplossen dan??

wagen is btw niet verlaagd....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 06 Apr 2008 09:29 pm

jij hebt er ook alijd wat mee he

Loopt hij op de buitenkant aan, of binnenkant van de wielen?

Als hij op de buitenkant aanloopt heeft uitrollen zin, anders niet als hij op de binnenkant aanloopt gooi je er 5 mm spacers tussen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peugeotfreak
Geplaatst: 10 Apr 2008 04:58 pm

hoe breed zijn je velgen en wat zijn de et waardes, daar kan het ook wel eens aan liggen als je et niet optimaal is gaat die of wel aan de binnen kant tegen de modderkuip schuren ofwel aan de buitkant tegen het spatbord

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 20 Apr 2008 12:51 pm

ik heb dus precies hetzelfde maar dan met 17inch velgen.. maar ook rechts 0,5cm hoger dan links, net ff gemeten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 20 Apr 2008 05:41 pm

Heb net eens wat andere mensen binnen de familie erbij gehad.. die zeggen ook dat wellicht de kracht uit de veren en/of schockdempers is. Maar achter heb ik dus een torsieas, is deze hoger in te stellen? Anyone?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 20 Apr 2008 06:07 pm

ja maar een tandje is ongeveer 1.5 cm dus er is meer aan de hand.

zou hem eerst op de brug gooien en meten of er niet een arm krom is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 20 Apr 2008 06:12 pm

seBASS schreef: ja maar een tandje is ongeveer 1.5 cm dus er is meer aan de hand.

zou hem eerst op de brug gooien en meten of er niet een arm krom is

gaat zo lastig, heb geen brug.. moet ik dus weer naar een garage heen en hoge kosten betalen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 20 Apr 2008 06:13 pm

op die knieen en onder de auto gaan liggen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 20 Apr 2008 06:47 pm

seBASS schreef: op die knieen en onder de auto gaan liggen

dan nog, waar moet ik overal naar kijken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 20 Apr 2008 06:51 pm

jij zeg dat je achter as 0,5 cm scheeft staat dus pak een paar punten aan de enne kant en controleer die met de andere kant.

zou beginnen met het draaipunt van de torsie as.

tussen het chassis meten en de as

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Unknown
Geplaatst: 22 Apr 2008 09:17 pm

Oplossing..

Wielkassen uitrollen .. OF ipv die 195/50 of 55
Leg een 195/45 .. Scheelt een pak en toont gewoon veeeeel mooier.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikkosters
Geplaatst: 22 Apr 2008 10:03 pm

Unknown schreef: Oplossing..

Wielkassen uitrollen .. OF ipv die 195/50 of 55
Leg een 195/45 .. Scheelt een pak en toont gewoon veeeeel mooier.

wielkasten uitrollen hebben ze bij mij reeds gedaan, hielp wel iets maar niet gek veel.

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft