TopicStarter: Aardvark_S16
TopicDatum: Geplaatst: 05 Apr 2008 10:03 am
Forum: Projecten
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Zo, het begon weer eens te kriebelen na een tijdje niet gesleuteld te hebben. En na een avondje overleggen toch tot de conclusie gekomen dat er maar eens een turbo moest komen. De bedoeling was eerst om een Mi16 met dubbele carbs te bouwen, maar de turbo vonden we toch iets gaver.

Gisteren blok gekocht, hier wat spypics. Foto's zijn wat slecht, zodra we begonnen zijn maak ik wel wat nieuwe piccies. In ieder geval gaat het weer helemaal uit elkaar, compleet reviseren, ander spruitstuk en turbo enz enz en dan maar eens kijken wat we er mee gaan doen.


BMW Intercooler voor in de bumpert


Het 2.0 8V Turbo blok


Turbo
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmauG
Geplaatst: 05 Apr 2008 10:13 am

zozo grootse plannen. Maar waarom niet het S16 blok als basis??? of was dit zoveel goedkoper?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 05 Apr 2008 11:27 am

SmauG schreef: zozo grootse plannen. Maar waarom niet het S16 blok als basis??? of was dit zoveel goedkoper?

idd, ik zou ook met een sterkere basis beginnen.

Maar ben wel benieuw wat je uit dit blok gaat persen

Succes!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matheeuwissen
Geplaatst: 05 Apr 2008 11:37 am

dit is veel en veel goedkoper.

Maar met ander spruitstuk e.d. zal het weer net zo duru worden vrees ik haha.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 05 Apr 2008 11:37 am

Of een S16 een "sterkere" basis is, kan je over discussieren. Heb inderdaad nog een 2e S16 blok op het schap liggen, maar toch niet voor dit blok gekozen. Zitten aan beide blokken zowel voordelen als nadelen aan, maar vooral het feit dat je voor bv een S16 Turbo ombouw het wiel helemaal "zelf" moet uitvinden en alles helemaal zelf pas moet maken waren toch dingen waarvan ik zei van, neej dat wordt 'm niet. Vooral om dat ik eerlijk gezegd weinig ervaring met turbo's heb. Heb al diverse boeken liggen, en documentatie materiaal over het onderwerp, en dan is een blok waar "alles" al op zit toch een betere basis om mee te beginnen.

En jah, natuurlijk zijn er wel complete "kits" te koop voor een S16 enz, maar dat is geen fun.

Dit blok is door velen al gebruikt voor een turbo conversie, en is een goede basis en daarom ook voor dit blok gekozen. Van een ander kan je veel leren, en je hebt dan ook vergelijkings materiaal.
Doel is om zo'n 220-250pk er uit te halen met een berg koppel.

Bedoeling is eerst om eens te kijken wat we willen en nodig hebben, waaronder misschien gesmede zuigers, ander turbo spruitstuk, andere turbo, dumpvalve enz enz. Dan het blok helemaal uit elkaar halen, reviseren, schoonmaken en dan weer eens opbouwen.

En goedkoper??? Nou, reken voor dit projectje maar zo'n 2500-3000 euries het alleen goed aan het lopen te krijgen. Kan zelfs nog meer worden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door green_pearl
Geplaatst: 05 Apr 2008 07:20 pm

cooll project!!

maarre waar komt dat blok eigelijk normaal uit??

toch niet uit een 306?? die heeft tog alleen de 2.0 16v??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 05 Apr 2008 07:39 pm

streetracer_norwin423 schreef: cooll project!!

maarre waar komt dat blok eigelijk normaal uit??

toch niet uit een 306?? die heeft tog alleen de 2.0 16v??

nee die heeft ook de 8v (ouder modellen)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjorn
Geplaatst: 05 Apr 2008 07:42 pm

zal uit een 406 of een xitroen xm kunnen komen....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Le_Mans_Nick
Geplaatst: 05 Apr 2008 07:55 pm

De 309 heeft ook een 8v turbo blok gehad, deze werden in frankrijk veel omgebouwd voor de racerij, dus denk dat die hem daaruit heeft

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 06 Apr 2008 11:02 am

Blok komt inderdaad uit een Citroen XM CT Turbo uit 97

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 08 Apr 2008 01:57 pm

Oud nieuws natuurlijk maar erg vet
Ik hoop ook ooit nog ns zo'n projectje te doen zucht...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark306xt
Geplaatst: 11 Apr 2008 05:13 pm

Heel mooi project Martijn!

Ben erg benieuwt!

SucceS

Gr. Mark

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 15 Apr 2008 09:13 pm

Weinig nieuws nog, in ieder geval al het eerste onderdeel binnen. De 122pk nokkenas voor in de kop. En een motorblokmontagesteun (dubbele woordwaarde? ) gekocht. Wel al wat prijzen binnen voor het een en ander.

Hopelijk 1 deze weken beginnen met de demontage van het blok, dan kunnen we verder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 15 Apr 2008 09:49 pm

eeyy vet! had deze helemaal over het hoofd gezien :O
maar ga m zekerr volgen!

dumpvalve vind ik echt super vet!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert
Geplaatst: 15 Apr 2008 09:59 pm

vet project, maareh waar kan je die complete kits kopen voor een s16 dan"?????????

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 16 Apr 2008 03:05 pm

Kan je het beter wat dichter bij huis zoeken
https://www.dp-engineering.nl/EN/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 12 Jul 2008 03:39 pm

Jeeeeuj.... update I.v.m wat projecten tussendoor en het feit dat ik een huis gekocht heb, even het project op de wat langere baan. Maar vanochtend eindelijk weer "van start" gegaan en de nieuwe toekomstige racert gekauft. Zie de foto's.



Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 12 Jul 2008 04:51 pm

Ah dus toch een witte xsi 3-deurs kunnen vinden? Naais! Ziet er nog erg goed uit ook trouwens Eigelijk zonde he

Keep it up!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 12 Jul 2008 05:46 pm

netjes, ben benieuwd!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Geplaatst: 12 Jul 2008 11:34 pm

Mooi hoor! En de 205 dan? Gaat ie weg?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 13 Jul 2008 11:35 am

Het is inderdaad een hele nette 306! Op sommige punten soms nog netter als m'n daily driver. Maar dat stopt mij niet om er een racer van te maken. Deze auto moet wel in show staat opgebouwd worden, dus misschien in de toekomst een keer een auto van mij op de Team306 stand.

De 205 hebben wij verkocht, we rijden er nog de laatste ronde mee op zandvoort in augustus en dan gaat ie naar de nieuwe eigenaar, welke gelukkig de broer is van de mede eigenaar van de racers, dus kan er als ik wil altijd nog een rondje in maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 13 Jul 2008 12:49 pm

*zucht* beetje peug liefhebber zou dat toch echt moeten weten !!!!!

www.dp-engeneering.nl !!!!
[edit]
hmmmmmmm ..... ik zie dat een aantal mensen me al voor waren ....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner306
Geplaatst: 13 Jul 2008 07:42 pm

Gefeliciteerd man met je hele mooie nieuwe aankoop we zijn benieuwd wat je er weer van gaat maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 03 Okt 2009 05:58 pm

Zo, maar dan een jaar later toch maar ffies een update. Door prive omstandigheden het project een tijd laten liggen, maar er zit weer schot in.

De 2.0 8V turbo motor wordt verkocht, en we zijn nu bezig om een 2.0 16V turbo te bouwen. Nieuwe turbo / speciale zuigers en nog veel meer onderdelen zijn inmiddels binnen en binnenkort gaan we van start. Volgende update zullen foto's bij zitten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 03 Okt 2009 08:20 pm

goed bezig

van een RFS?

wat voor turbo?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 04 Okt 2009 09:23 am

Het wordt een combo van een S16 / RFS blok om zegmaar een T16 op te bouwen. Turbo welke gebruikt gaat worden is een GT28RS.

Volgende week bij m'n oude werk m'n blokken ophalen, verschepen naar de sleutelruimte en dan is het beginnnen maar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit306TCI
Geplaatst: 04 Okt 2009 09:49 am

Aardvark_S16 schreef: Volgende update zullen foto's bij zitten.

Wij willen VEEL foto's

Ik ben benieuwd!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wes GTI-6
Geplaatst: 05 Okt 2009 04:53 pm

Klinkt als een leuk en interessant project!
Misschien dus binnenkort nog meer Turbo concurrentie binnen T306T
Succes en hou ons op de hoogte.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 06 Okt 2009 10:42 pm

Goeie keuze turbo Martijn

Inderdaad VEEL foto's maken en posten!

Hou ons op de hoogte

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 10 Okt 2009 10:56 am

MasterOfSpeed408 schreef: Goeie keuze turbo Martijn

Inderdaad VEEL foto's maken en posten!

Hou ons op de hoogte
Dat dacht ik 300pk is het streven. Bilstein schokkers zijn ook binnen, we hebben mega klappers van remmen/remklauwen gekocht.

Volgende week ga ik m'n motorblokken ophalen bij m'n oude werk, dan zal ik gelijk wat kiekjes maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 09 Nov 2009 10:54 pm

goed bezig!

ik ben de 300 pk voorbij

weet je al wat je van welke motor gaat gebruiken?
wat voor remmen heb je aangehaald?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aardvark_S16
Geplaatst: 14 Nov 2009 06:47 pm

Bart-Jan schreef: goed bezig!

ik ben de 300 pk voorbij

weet je al wat je van welke motor gaat gebruiken?
wat voor remmen heb je aangehaald?
Goed bezig! Dat is ook de bedoeling met ons blok.

We hebben een setje AP Racing remklauwen weten te bemachtingen. Heb er nog wel een kiekje van, even zoeken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 14 Nov 2009 08:34 pm

oke dan.

en de setup van de motor?

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft